chceauto.pl
x

Audi TT I 1.8 T 225 KM

Audi TT I 1.8 T 225 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1999
Średnia cena
18 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1781 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
225 KM
0-100 km/h
6.6 s.
V max
243 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
62 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
G premium Co to znaczy?
Bagażnik
270 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
11.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
36 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.3 s.
Prędkość maksymalna
221 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Audi TT I 1.8 T 225 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi TT I 1.8 T 225 KMAudi TT I 1.8 T 225 KMAudi TT I 1.8 T 225 KMAudi TT I 1.8 T 225 KM

Audi TT I 1.8 T 225 KM

Audi TT

Audi TT to jedyne klasyczne coupe w ofercie niemieckiego producenta. Samochód debiutował w 1998 roku, rok później wprowadzono do sprzedaży Roadstera (czyli kabriolet). Co ciekawe, samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, którą wykorzystywano w Volkswagenie Golfie i Skodzie Octavii. TT I generacji produkowano do 2006 roku.

II generacja Audi TT debiutowała w 2006 roku. Samochód stylistycznie nawiązywał do poprzednika, ale technicznie to zupełnie inny pojazd, tym razem zbudowany na płycie podłogowej A3. W 2007 roku ofertę poszerzono o Rodstera.

Wiosną 2014 roku na salonie w Genewie zadebiutowało Audi TT III. Produkcja tego pojazdu odbywa się w węgierskiej fabryce Audi od lipca 2014 roku. Po czterech latach Audi TT poddano liftingowi. Przód auta otrzymał charakterystyczny, trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe.

W nowym TT Audi oferuje dwa silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o zwiększonej mocy. Wersja bazowa to 40 TFSI o mocy 197 KM, druga jednostka to 45 TFSI o mocy 245 KM. Silnik 2.0 TFSI o mocy 306 KM, montowany w wersji TTS, rozpędza TTS Coupé od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o 0,1 s szybciej niż przed modernizacją. Wszystkie trzy jednostki napędowe wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Z silnikami modelu TT Audi montuje sześciobiegową, manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Automatyczna skrzynia S tronic standardowo montowana jest w modelu TTS. W obu typach skrzyń, krótkie przełożenia biegów niższych pozwalają na dynamiczne przyspieszanie, podczas gdy dłuższe przełożenia biegów wyższych redukują prędkość obrotową silnika i ograniczają zużycie paliwa.

Zegary i wskaźniki ukazują się w cyfrowej formie na 12,3-calowym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit, który jest standardem.

Audi TT I

Audi TT miało swój rynkowy debiut w 1998 roku. Odważna stylistyka i mocne jednostki napędowe sprawiły, że samochód z miejsca zyskał sobie sporo fanów. Dwudrzwiowe nadwozie typu coupe osadzono na płycie podłogowej VW Golfa (i Skody Octavii), do napędu służyły początkowo jedynie doładowane jednoski 1,8 (150 i 225 KM) oraz 3,2 litrowy V6 o mocy 250 KM. Niestety szybko dały o sobie znać poważne wady, które nadszarpnęły wizerunek tego sportowego modelu. Chcąc zapewnić kierowcy jak najwięcej frajdy z jazdy inżynierowie przekroczyli granicę bezpieczeństwa, pierwsze TT-tki miały duże problemy ze stabilnością w czasie szybkiej jazdy na wprost. Zdjęcie nogi z gazu powodowało trudną do opanowania nadsterowność, wiele samochodów uległo z tego powodu poważnym wypadkom. Konstrukcję szybko udoskonalono (m.in. seryjny układ ESP, inne wahacze oraz tylny spoiler), ale kupując samochód z pierwszych lat produkcji dobrze będzie wybrać się do serwisu i sprawdzić, czy w interesującym nas egzemplarzu dokonano poprawek serwisowych. Na szczęście, na korzyść auta przemawia znikoma awaryjność. W raportach Dekry i ADAC małe Audi zajmuje przeważnie wysokie pozycje. Z racji dobrych osiągów, na przyspieszone zużycie narażone są wyłącznie hamulce (tarcze mają tendencję do krzywienia się) oraz elementy układu napędowego (sprzęgło, przeguby). Czasami zdarzają się też niegroźne defekty elektroniki. Niezależnie od wersji - roadster (z płóciennym, składanym dachem), czy coupe samochód zdecydowanie wart jest polecenia. Problemem okaże się jednak znalezienie egzemplarza, który nie ma za sobą poważnych napraw blacharskich. W Polsce sprzedano bardzo niewiele sztuk, sprowadzone trafiły do nas głownie dlatego, że w Niemczech czy Szwajcarii naprawy powypadkowe nie były już opłacalne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-07-30

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Audi TT ma już 25 lat lat2023-05-08Audi TT po modernizacji2018-07-20Nowa wersja Audi TT2016-12-11Audi TT Roadster już w Polsce2015-02-13Audi TT po raz trzeci!2014-03-03Pół miliona egzemplarzy Audi TT2013-08-18

Audi TT CRASHTEST

Audi TT I 1.8 T 225 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Fiat Coupe

Fiat Coupe

2.0 Turbo 20v 220 KM benzyna1999couperęcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo Gtv

Alfa Gtv

V6 TB 205 KM benzyna1999couperęcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Celica

Toyota Celica

2.0 GT-FOUR 242 KM benzyna1999couperęczna4x4
cena średnia 50 000 zł
OCENY
Dostępność
Lexus SC

Lexus SC

300 225 KM benzyna1999couperęcznatylny
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność

Audi TT I 1.8 T 225 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS