chceauto.pl
x

Audi A3 II 1.9 TDI 105 KM

Audi A3 II 1.9 TDI 105 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2007
Średnia cena
23 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1896 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
105 KM
0-100 km/h
11.7 s.
V max
187 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
28 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
21 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
6.8%
Średni przebieg
73 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
370 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Audi A3 II 1.9 TDI 105 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A3 II 1.9 TDI 105 KMAudi A3 II 1.9 TDI 105 KMAudi A3 II 1.9 TDI 105 KMAudi A3 II 1.9 TDI 105 KMAudi A3 II 1.9 TDI 105 KMAudi A3 II 1.9 TDI 105 KMAudi A3 II 1.9 TDI 105 KM

Audi A3 II 1.9 TDI 105 KM

Audi A3

Audi A3 to kompaktowy samochód produkowany przez firmę z Ingolstadt od 1996 roku. Do tej pory samochód doczekał się już trzech generacji. Każda kolejna bazowała na sprawdzonych podzespołach Volkswagena Golfa (płyta podłogowa, jednostki napędowe). Samochód cieszy się w Polsce dużym powodzeniem. Niestety - również - wśród amatorów cudzej własności.

Audi A3 II

Druga generacja audi A3 pojawiła się na rynku w 2003 roku. Samochód, podobnie jak jego poprzednik, wykorzystuje większość podzespołów VW Golfa. Model ten pozostawał w produkcji do 2012 roku, cztery lata wcześniej poddano go liftingowi.

Największym mankamentem auta jest bardzo twardo zestrojone zawieszenie, które zwłaszcza na polskich drogach potrafi dać się we znaki. Plusem takiego rozwiązania jest natomiast pewne prowadzenie (duża w tym zasługa zapewniającego bardzo dobre czucie układu kierowniczego). Niestety właściwościami A3 można się w pełni nacieszyć jedynie na równych drogach. Szukającym odrobiny komfortu zdecydowanie odradzamy wersje z usportowionym zawieszeniem, które zupełnie nie pasuje do stanu naszych dróg.

Niestety, podobnie jak w przypadku innych nowych samochodów z Niemiec zastrzeżenia można mieć, co do jakości oraz poziomu wyposażenia. Wprawdzie samochód ma opinię niezawodnego, ale często trafiają się egzemplarze, w których trudów pracy nie wytrzymują wahacze i amortyzatory (te ostatnie, zwłaszcza z tyłu potrafią dokuczać kierowcy bardzo głośną pracą).

Jak przystało na Audi jakość wykończenia wnętrza nie pozostawia wiele do życzenia. Plastiki są dobrej jakości i nie starzeją się zbyt szybko. Czasami zdarzyć się może awaria elektroniki - bez przyczyny zapalają się np. kontrolki poduszek powietrznych.

Podstawowy silnik 1,6 l wysokich mocy 101 KM radzi sobie z autem przeciętnie, jest też dość hałaśliwy w górnym zakresie obrotów. Szukającym większych emocji polecamy jednostkę 1,8 l z turbodoładowaniem, która w zależności od rocznika i modelu dysponuje mocą od 150 do 180 KM.

Diesle z serii TDI charakteryzują się dużą trwałością i niewielkim zużyciem paliwa, ale kultura pracy (zwłaszcza hałaśliwość) kłóci się nieco z pojęciem auta klasy premium.

Z racji wysokich cen samochodów nowych, większość oferty na rynku wtórnym stanowią samochody zza zachodniej granicy. Koniecznie należy zwrócić uwagę na stan karoserii - nieocenionym przyrządem okaże się czujnik grubości powłoki lakierniczej. Przed zakupem zawsze poprośmy sprzedającego o numer identyfikacyjny pojazdu VIN. Znając go, telefonicznie, powinniśmy bez większych problemów zweryfikować historię samochodu kontaktując się z najbliższą Autoryzowaną Stacją Obsługi. Informacja o przebiegu auta przy ostatnim przeglądzie pozwoli nam zweryfikować wiarygodność książki pojazdu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-23

Wersje

Audi A3 ma już 20 lat2016-12-06Audi A3 po liftingu2016-04-06Audi A3 Cabriolet2013-09-09Trzy miliony Audi A3!2013-07-18Ruszyła produkcja Audi A3 Sedan2013-06-15Audi A3 będzie sedanem!2013-03-27

Audi A3 CRASHTEST

Ogłoszenia

Audi A3

Audi A3

małopolskie

24 900 zł
Audi A3

Audi A3

kujawsko-pomorskie

23 900 zł
Audi A3

Audi A3

śląskie

24 800 zł
Audi A3

Audi A3

śląskie

16 800 zł

Audi A3 II 1.9 TDI 105 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 308

Peugeot 308

1.6 HDI 110 KM diesel2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 307

Peugeot 307

1.6 HDI 110 KM diesel2006hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.6 TDCI 109 KM diesel2006hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.9 TDI 105 KM diesel2006hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Ceed

Kia Ceed

1.6 CRDi 115 KM diesel2007hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 3

Mazda 3

1.6 CD 109 KM diesel2006hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność

Audi A3 II 1.9 TDI 105 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.