chceauto.pl
x

Audi A1 2019

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 2
Ocena: 5/5
Głosy: 2.

Dostępne silniki

benzyna

25TFSI 30TFSI 35TFSI 2.0 TFSI 40TFSI

I (2010-2019)

Audi A1 pierwszej generacji oparto na płycie podłogowej oznaczonej PQ25, tej samej, którą wykorzystują Seat Ibiza IV generacji i VW Polo V generacji. Pierwsze egzemplarze Audi A1 pojawiły się w salonach w połowie 2010 roku. Samochód produkowany jest w belgijskiej fabryce Audi w Brukseli.

Jesienią 2014 roku zaprezentowano wersję po liftingu. Z zewnątrz zmiany trudno uznać za rewolucyjne - zmienił się głównie wygląd pasa przedniego. Inny jest zintegrowany z osłoną chłodnicy zderzak. Styliści przemodelowali też kształt reflektorów. W wyniku tych zmian auto urosło o 2 cm i mierzy teraz 3,98 m długości.

Producent oferuje więcej możliwości personalizacji. Dodano m.in nowe barwy nadwozia i dachu. W kabinie największą nowością jest unowocześniony system sterowania MMI wyposażony w pokładową sieć Wi-Fi. Dużo nowości znajdziemy za to pod maską. W palecie jednostek napędowych zadebiutował nowy, trzycylindrowy silnik Diesla o pojemności 1,4 l. Jednostka z systemem Common Rail rozwija moc 90 KM i zużywa średnio – wg oficjalnych danych – 3,4 l/100 km.

Produkcję I generacji Audi A1 zakończono w 2018 roku, gdy zaprezentowano generację II.

II (2019-2019)

Audi A1 drugiej generacji zadebiutowało w 2018 roku.

Samochód znacznie urósł wzdłuż i wszerz. Jego wymiary to: długość 4,03 m, szerokość – 1,74 m i wysokość – tylko 1,41 m. Dzięki szerokiemu rozstawowi kół i krótszym zwisom, Audi A1 sprawa wrażenie dynamicznego.

Nowe A1 Sportback oferuje znacznie więcej przestrzeni, a tym samym większy komfort dla kierowcy, pasażera jadącego z przodu i pasażerów na tylnym siedzeniu. Wielkość bagażnika wzrosła o 65 litrów – podstawowa jego pojemność wynosi 335 litrów. Po złożeniu oparcia tylnego siedzenia i przy załadowaniu po dach, wzrasta aż do 1090 litrów. Krawędź ładunkowa znajduje się nisko, na wysokości 67 cm, co pomaga w wygodnym załadunku.

Nowością w Audi A1 Sportback jest modułowa struktura linii wyposażeniowych, która umożliwia dużą elastyczność w zakresie stylizacji i wyposażenia. Po raz pierwszy klient może całkowicie dowolnie łączyć ze sobą linie wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego.

Gama silnikowa obejmuje benzynowe jednostki TFSI o mocy od 95 do 200 KM. Silniki podstawowe to jednostki trzycylindrowe o pojemności jednego litra. Topowe, to jednostki czterocylindrowe o pojemności skokowej 1.5 lub dwóch litrów. Turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk i filtr cząstek stałych to komponenty standardowe.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS