Aston Martin Vantage GT8 to krzyżówka samochodu drogowego i wyścigowego, najbardziej ekstremalna wersja modelu Vantage.
Aston Martin Vantage GT8
Aston Vantage GT8 bazuje na modelu Vantage S. Przy budowie nowego pojazdu inżynierowie postawili sobie za cel znaczne obniżenie masy, a do tematu podeszli bardzo kompleksowo. Przykładowo, zamiast tradycyjnego akumulatora zastosowano znacznie lżejszy, litowo-jonowy. Klasyczne szklane szyby boczne i tylna zostały zastąpione poliwęglanowymi. Dach i boki (a także... fotele) wykonane zostały z włókna węglowego.
Nie zapomniano o detalach. Np. w samochodzie nie znajdziemy klasycznych klamek, które zastąpiono rzemykami!
Aston Martin Vantage GT8
Inne nowości to układ wydechowy wykonany z... tytanu oraz magnezowe, 19-calowe felgi. Wszystkie te modyfikacje pozwoliły na obniżenie masy do niewiele więcej niż 1,5 tony.
Jednak nie tylko niska masa to cecha charakterystyczna Vantage'a GT8. Samochód posiada również poprawioną aerodynamikę, głównie dzięki dużemu tylnemu spojlerowi, ale także zmienionemu dyfuzorowi.
Aston Martin Vantage GT8
Stosunkowo najmniejsze zmiany dotknęły - nieco paradoksalnie - jednostkę napędową. Silnik V8 o pojemności 4,7 l legitymuje się mocą 446 KM i momentem 490 Nm, co oznacza, że moc w stosunku do Vantage S wzrosła tylko o 10 KM.
Moment obrotowy przekazywany jest na koła za pośrednictwem manualnej skrzyni sześciostopniowej lub alternatywnie - siedmiobiegowej skrzyni automatycznej (z możliwością ręcznej, sekwenccyjnej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy).
Mimo wielu stricte sportowych rozwiązań, Aston Martin Vantage GT8 pozostaje samochodem, który nadaje się do codziennej eksploatacji na drogach publicznych. Samochód posiada np. klimatyzację, system infotainment, czy wysokiej klasy system grający.
Aston Martin zapowiada, że powstanie tylko 150 egzemplarzy Vantage GT8. Cena ma wynosić około 165 tys. funtów, a pierwszy samochód trafi do klienta pod koniec roku.