chceauto.pl
x

Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KM

Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2004
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1910 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
115 KM
0-100 km/h
10.3 s.
V max
191 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
29 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
185/65 R15
205/55 R16
215/45 R17

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
73 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
28.1%
Średni przebieg
129 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
360 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KMAlfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KM

Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KM

Alfa Romeo 156 to model, który uratował tę włoską markę przed zniknięciem z rynku. Samochód debiutował w 1997 roku, zdobywając tytuł Car of the Year 1998 i przebojem podbijając serca klientów.

Alfę 156 produkowano aż do 2007 roku, w 2002 roku przeprowadzono poważny lifting, zmieniając przednią część nadwozia, kształt błotników oraz deskę rozdzielczą (pod szybą pojawił się komputer).

W początkowym okresie większość sprzedawanych samochodów napędzana była silnikami benzynowymi typu TwinSpark (dwuświecowe). Cierpiały one na problemy z wariatorem (zmieniacz faz rozrządu), który swoje zużycie objawiał głośnym klekotaniem chwilę po zapaleniu. Ostrożnego podejścia wymaga również rozrząd - paski potrafią zerwać się przy przebiegu 50 tys. km.

Z biegiem czasu jednostki benzynowe były wypierane przez diesle. Wykonane w technologii common-rail wysokoprężne silniki 1.9 i pięciocylindrowy 2.4 cieszyły się lepszą opinią niż „benzyniaki”. Na uwagę zasługuje również jednostka benzynowa 2.5 V6, której w zasadzie jedynym minusem jest wysokie zużycie paliwa. Silnik ten w 2000 roku uhonorowano tytułem Engine of the Year.

Niezależnie od silnika Alfy 156 mają problemy z zawieszeniem, które na polskich drogach zbyt szybko ulega zużyciu. Sytuacja pod tym względem polepszyła się dopiero w egzemplarzach poliftingowych. Pojawią się również drobne, ale dokuczliwie usterki układu elektrycznego (np. błędy poduszek, czy sygnalizowanie awarii, których nie ma).

Alfy 156, jak wszystkie modele tego producenta, szybko tracą na wartości. Dlatego samochody te, otoczone nimbem sportowości, często trafiają do młodych kierowców o gorących głowach. Stąd wybrany egzemplarz należy dokładnie sprawdzić pod kątem wypadkowości - szczególnie wiele aut uderzonych było z przodu.

W 2004 Alfa Romeo wprowadziła na rynek wersję Crosswagon - samochód z napędem na 4 koła, z nadwoziem kombi. W stosunku do zwykłej wersji, auto jest podniesione, ma kilka "offroadowych" wstawek typu aluminiowa płyta pod silnikiem, chromowane progi, większe koła. Jeżeli chodzi o napęd, mamy tutaj do czynienia z "prawdziwym" AWD, tzn. za rozdział momentu pomiędzy osiami odpowiedzialny jest dyferencjał TorSen typ C. Crosswagon dostępny był tylko i wyłącznie z silnikiem diesla 1.9 JTDm o mocy 150 koni, który doskonale sprawdza się w wersji przednionapędowej, jednak tutaj jest za słaby na masę 1530 kg i zwiększone opory przeniesienia napędu 4x4. Dodatkowo większa waga okupiona jest również zwiększonym zużyciem paliwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-02-06

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Alfa Romeo Giulia już w środę!2015-06-22Czy Alfy się psują?2011-07-10TUV 2014. Tych aut raczej unikaj!2013-12-09

Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Vectra

Opel Vectra

1.9 CDTI 120 KM diesel2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Rover 75

Rover 75

2.0 CDT 116 KM diesel2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Avensis

Toyota Avensis

2.0 D-4D 116 KM diesel2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

1.9 TDI 115 KM diesel2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 6

Mazda 6

2.0 CD 121 KM diesel2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C5

Citroen C5

1.6 HDI 110 KM diesel2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność

Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 115 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.