chceauto.pl
x

Volvo V70 1999

Oceny użytkowników3.0000/5. Głosy: 2
Ocena: 3/5
Głosy: 2.

Dostępne silniki

benzyna

2.0 T 2.0 2.0 10V 2.3 T5 2.4 LPT 2.4 2.5 2.5 20V 2.4 T

diesel

2.5 TDI

I (1996-2000)

Pierwsza seria S70/V70 to tak naprawdę Volvo 800, którego historia sięga 1991 roku. W 1996 roku "osiemsetkę" poddano bowiem gruntownej modernizacji (pas przedni, elementy wnętrza), która zaowocowała również zmianą nazwy modelu na S70/V70. Samochody w tej wersji produkowane były aż do 2000 roku, kiedy na rynku pojawiła się kolejna, zupełnie nowa generacja modelu. S70/V70, podobnie jak poprzednik, również cieszą się dobrą opinią. Uwagę wytężyć należy głównie w przypadku zakupu auta z silnikiem Diesla. Motor 2,5 TDI o mocy 140 KM produkcji Audi) to wprawdzie jeden z lepszych wyborów do tego typu auta, ale realne przebiegi większości z tych samochodów dochodzą już do 500 tys. km. Przed zakupem warto więc odwiedzić mechanika i zmierzyć ciśnienie sprężania (niestety, by wynik był wiarygodny trzeba wymienić olej). Inwestycja ok. 300 zł w taki zabieg może nas jednak uchronić przed remontem kapitalnym jednostki napędowej, którego koszt to co najmniej 4 tys. zł. Na szczęście poważne usterki z reguły omijają Volvo szerokim łukiem. Zarówno skrzynie biegów, jak i jednostki napędowe bezproblemowo pokonują kolejne setki kilometrów, nawet elektryka daje o sobie znać tylko czasami (czujniki otwarcia drzwi, ogrzewanie tylnej szyby, centralne zamki, moduł i czujniki ABS). Wzmożoną uwagę należy jednak zachować w przypadku samochodów z napędem na obie osie. Bardzo podatna na uszkodzenia jest przekładnia kątowa, która odpowiada za przekazywanie momentu na wał połączony z tylnym mostem (by ją uszkodzić wystarczy np założyć nieodpowiednie ogumienie). Zamienniki są praktycznie nieosiągalne, cena nowego podzespołu w ASO przekroczyć może wartość auta. Oczywiście zawsze można odpiąć wał i użytkować samochód jako przednionapędowy, problemy mogą się jednak pojawić przy odsprzedaży. Zawieszenie z reguły dobrze znosi stan polskich dróg (zazwyczaj wybijają się tuleje wahaczy i drążki kierownicze). Pilnować należy stanu osłon przegubów napędowych (ich przetarcia szybko doprowadzą do awarii przegubów).

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS