chceauto.pl
x

Volkswagen Transporter

Oceny użytkowników2.8333/5. Głosy: 12
Ocena: 2.83/5
Głosy: 12.

Wybierz rocznik

1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018

Volkswagen Transporter T4 (1990-2003)

Model T4 w zależności od konfiguracji może być typowym wołem roboczym, lub stosunkowo wygodną, reprezentacyjną salonką.
Samochód, mimo długiej historii modelu, wciąż jest bardzo ceniony na rynku wtórnym, co przekłada się na ceny. Niestety, mimo że konstrukcja należy do udanych i niezbyt awaryjnych, użytkowy charakter auta mocno odbija się na kondycji większości egzemplarzy.

Wspólną cechą wszystkich T4 jest podatność na korozję, zwłaszcza w okolicach łączenia blach nadwozia.

W zależności od zastosowanej jednostki napędowej, stosunkowo często dochodzi do przepalenia się uszczelki pod głowicą, awarii przepływomierzy czy zawieszenia (końcówki drążków kierowniczych, tuleje wahaczy, sworznie).

Niezbyt dobrą opinie mają też skrzynie biegów oraz dwumasowe koła zamachowe stosowane w jednostce 2,5 TDI. Ogólne wyeksploatowanie wpływa również na podatność na inne, mniej typowe usterki, jak chociażby awarie pompy wspomagania kierownicy czy osprzętu silnika (rozrusznik, alternator itd.).

Zadbany T4 na pewno jest samochodem wartym uwagi – będzie też gwarancją malej ilości usterek. Niestety, znalezienie w Polsce takiego auta, z dnia na dzień, staje się trudniejsze.

Volkswagen Transporter T5 (2003-2015)

Podobnie jak poprzednik, również model T5 może mieć wiele twarzy. Wprowadzony na rynek w 2003 roku pojazd nie cieszy się jednak aż tak dobrą opinią, na jaką zapracował sobie T4.

Na polskich drogach szybko zużywa się zawieszenie (niestety, dotyczy to również amortyzatorów czy łożysk kół). W egzemplarzach wyposażonych w napęd na cztery koła czasami dochodzi do usterek łożysk wału napędowego.

Krytyczne głosy czasami dotyczą również skrzyń biegów i tarczy sprzęgła, chociaż do awarii tego ostatniego zazwyczaj przyczyniają się sami użytkownicy

Volkswagen Transporter T6 (2016-2016)

W kwietniu 2015 oku Volkswagen zaprezentował nową generację Transportera - model T6. Podobnie, jak w przypadku poprzedników, produkcją auta zajęlła się polska fabryka koncernu w Poznaniu.

Model szóstej generacji można rozpoznać przede wszystkim po całkowicie zmienionej przedniej części nadwozia. Nowe są m.in. zderzak, osłona chłodnicy czy reflektory (opcjonalnie LED). W oczy rzucają się też niżej osadzone lusterka zewnętrzne i umieszczone w przetłoczeniu karoserii boczne kierunkowskazy.

Tak jak w poprzednich modelach, tak i w nowym modelu T o funkcjonalności wnętrza świadczą liczne półki i schowki oraz bardzo dobra widoczność z wnętrza kabiny. Zależnie od modelu, można zamówić (jako wyposażenie dodatkowe) elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera z przodu. Liczba schowków i półek zależy od modelu i liczby foteli we wnętrzu auta. Przewidziano dwa rodzaje tablicy rozdzielczej – z otwartymi lub z zamykanymi schowkami oraz z dwoma rodzajami środkowej konsoli.

Na rynkach, na których obowiązuje norma Euro 6, Transporter oferowany jest z zupełnie nowymi silnikami TDI, które opracowano specjalnie pod kątem surowych wymogów stawianych samochodom użytkowym. Montowany poprzecznie do osi pojazdu i nachylony ku przodowi o 8 stopni silnik TDI (1968 cm3) jest dostępny w wersjach o mocy: 84 KM, 102 KM, 150 KM oraz 204 KM.

Czterocylindrowa, benzynowa jednostka napędowa także ma pojemność 2,0 l i osiąga moc 150 KM bądź 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 1500 obr./min. i ma wartość 280 lub 350 Nm. Tak jak silniki TDI, również TSI są wyposażane w system start-stop.

Powierzchnia ładunkowa Transportera furgona w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3. W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgona można też zamówić z rozstawem osi zwiększonym o 40 cm – auto ma wtedy długość 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej – taki Transporter jest dostępny wyłącznie z większym rozstawem osi i ma przedział ładunkowy o pojemności 9,3 m3. Przypominamy, że na całym świecie, w ostatnich trzynastu latach, sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. Od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji modelu T, przed 65 laty, nabywców znalazło 12 milionów aut tej serii.

Przykładowe samochody

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter T6 2.0 TDI 102 KM

2015, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 65 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter T5 2.0 115 KM

2015, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 55 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter T4 2.5 112 KM

1992, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 7 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku

Zobacz także

Ćwierć wieku Volkswagen Poznań. Zbudowali 3 mln aut!

Ćwierć wieku Volkswagen Poznań. Zbudowali 3 mln aut! 2018-11-26

Dokładnie 25 lat temu, 26. listopada 1993 roku, powołano do życia spółkę Volkswagen Poznań. Od tego czasu polski zakład wyprodukował już blisko 3 mln samochodów! Równe ćwierć wieku temu doszło do zawarcia umowy spółki pomiędzy koncernem...
Volkswagen Poznań świętuje 25-lecie

Volkswagen Poznań świętuje 25-lecie 2018-09-12

Volkswagen Poznań (fabryka produkująca modele Caddy, Crafter i Transporter) świętował w miniony weekend 25-lecie istnienia. Głównym punktem imprezy dla 26 tys. gości (wśród których byli m.in. pracownicy z rodzinami), odbywającej się na stadionie w...
Rekordowa sprzedaż dostawczaków VW

Rekordowa sprzedaż dostawczaków VW 2018-01-05

Afera spalinowa zdaje się nie mieć wpływu na sprzedaż Volkswagena. Rok 2017 okazał się rekordowy dla Volkswagena nie tylko jako producenta samochodów osobowych, ale również użytkowych. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe wyprodukowała w 2017 roku...
Volkswagen Transporter T6 już w Polsce

Volkswagen Transporter T6 już w Polsce 2015-07-07

Volkswagen wprowadza do salonów nową generację modelu T. Tak jak dotychczas, modele serii T będą dostępne w trzech wersjach nadwozia – jako samochody użytkowe (podwozie z zabudową skrzyniową – z kabiną pojedynczą lub podwójną, furgon lub...
Volkswagen Transporter T6 oficjalnie

Volkswagen Transporter T6 oficjalnie 2015-04-16

W Amsterdamie Volkswagen zaprezentował nową generację Transportera - model T6. Podobnie, jak w przypadku poprzedników, produkcją auta zajmie się polska fabryka koncernu w Poznaniu. Model nowej generacji można rozpoznać przede wszystkim po całkowicie...
Europejskie "nie" dla niemieckiego TDI

Europejskie "nie" dla niemieckiego TDI 2011-07-11

Oznaczenie to pojawiło się w 1989 roku w Audi 100 typoszegegu C3 wraz z debiutem nowej, wysokoprężnej, turbodoładowanej jednostki napędowej z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,5 l i mocy 120 KM.Literki TDI stanowiły skrót od słów...
Te auta kochają Niemcy. Ty też?

Te auta kochają Niemcy. Ty też? 2011-06-07

Niemiecki rynek motoryzacyjny rządzi się swoimi prawami. Mimo wielu milionów euro wydawanych każdego roku na reklamę przez producentów z Japonii, Włoch czy Francji, w czołówce najchętniej kupowanych pojazdów, za Odrą, od wielu lat plasują się...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.