chceauto.pl
x

Volkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2023
Średnia cena
144 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1498 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1508 kg
Ładowność
592 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
8.9 s.
V max
209 km/h
Zasięg
760 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
50 zł
Zbiornik paliwa
58 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16
215/55 R17
225/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
834 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KMVolkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran to średniej wielkości minivan zbudowany w oparciu o płytę podłogową Golfa V generacji. Samochód debiutował w 2003 roku i produkowano go aż do 2010 roku. W 2006 roku model poddano niewielkiemu liftingowi - zmianie uległy m.in. lampy przednie i osłona chłodnicy.

W 2010 roku na salonie w Lipsku zadebiutowała druga generacja Tourana, którą zbudowano w oparciu o płytę podłogową Golfa VI (PQ35).

Volkswagen Touran III

Trzecia generacja Tourana zadebiutowała w marcu 2015 roku na salonie w Genewie.

Jest to pierwszy van Volkswagen skonstruowany w oparciu o platformę modułową MQB. Dzięki niej auto ma znacznie większy rozstaw osi i bardzo krótkie zwisy nadwozia, które pozwoliły efektywnie wykorzystać pojemność wnętrza.

Mimo większej długości nadwozia i zastosowania wielu systemów z dziedziny bezpieczeństwa oraz komfortu nowy Touran jest o 62 kg lżejszy niż poprzedni model. To - wraz z poprawioną aerodynamiką - przyczyniło się do zmniejszenia zużycia paliwa.

W wyposażeniu seryjnym znajduje się system automatycznego hamowania po kolizji, opcjonalnie dostępny jest także tempomat z automatyczną regulacją odległości od poprzedzającego pojazdu (ACC), system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, asystent jazdy w korku, aktywny system ochrony pasażerów, system Side Assist z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z boku, jak również system Trailer Assist, ułatwiający manewrowanie autem z przyczepą.

Nowościami w Touranie są ponadto elektryczne otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika, funkcja Easy Open umożliwiająca automatyczne uniesienie pokrywy bagażnika po wykonaniu określonego ruchu stopą, wybór profilu jazdy oraz reflektory w technologii LED.



Silnik

To następsca wielokrotnie nagradzanego, acz uznawanego za usterkowy (dotyczy modeli sprzed 2012 roku) silnika 1,4 l tSI. Konstrukcyjnie 1,5 l TSI coraz bardziej upodabnia się do silnika wysokoprężnego. To pierwszy na świecie, produkowany na masową skalę, motor benzynowy z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Dzięki niej i zmodyfikowanemu układowi chłodzenia powietrza doładowującego maksymalny moment obrotowy – 200 Nm - rozwijany jest już przy 1300 obr./min. Wartość ta utrzymywana jest aż do 4500 obr./min, co pozwala oczekiwać świetnej elastyczności i reakcji na gaz.

Podobnie, jak w Dieslach, w silniku 1,5 l TSI (oznaczenie producenta EA211 TSI evo) zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail. Czwarte już wcielenie układu bezpośredniego wtrysku osiąga bardzo wysokie ciśnienie - 350 barów - co pozwala na skrócenie czasów wtrysków i samych dawek paliwa (niższa emisja spalin).

Tuleje cylindrowe wykończono w technice APS (atmospheric plasma spray). Polega ona na plazmowym nanoszeniu specjalnej powłoki optymalizującej tarcie (powierzchnia lepiej współpracuje ze środkami smarnymi tworząc specjalne „kieszonki” poprawiające przyczepność filmu olejowego). To z kolei sprawia, że tuleje mają wyższą odporność na korozję i zdecydowanie większą trwałość. Takie rozwiązanie sprawiać ma, że silniki świetnie współpracować będą z hybrydowymi układami napędowymi, w których jednostki benzynowe bardzo rzadko pracują w optymalnych temperaturach.

Po stronie nowości zastosowanych w EA211 TSI evo zaliczyć też można sterowany hydraulicznie system zmiennych faz rozrządu czy – kontrolowane elektronicznie - pompy oleju i cieczy chłodzącej. Standardem jest system dezaktywacji cylindrów ACT.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-22

Wersje

NADWOZIA

Volkswagen Touran ma już 15 lat2018-04-08Volkswagen Touran z nowymi silnikami. Ceny2016-05-04Volkswagen Touran z nowymi silnikami2016-04-10Nowy Volkswagen Touran już w Polsce2015-10-24Nowy Volkswagen Touran już w produkcji2015-06-01Oficjalnie: nowy Volkswagen Touran2015-02-25

Volkswagen Touran CRASHTEST

Volkswagen Touran III 1.5 TSI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS