Volkswagen T-Roc drugiej generacji został oparty na platformie MQB evo, jako trzeci model po Tiguanie i Tayronie. Stylistycznie auto nawiązuje do poprzednika, ale jest aż o 12 cm dłuższe (nadwozie mierzy 446,5 cm). Z kolei rozstaw osi wzrósł o 4 cm. Nie dziwi więc, że wnętrze jest znacznie bardziej obszerne niż w poprzedniku. Deska rozdzielcza jest nowa, znajdziemy tam ekran cyfrowych zegarów i dotykowy systemu infotainment wielkości 10,3 lub 12,9 cala (w wersjach Life, Style i R-Line).
Nowy Volkswagen T-Roc będzie dostępny na rynku europejskim wyłącznie ze zelektryfikowanymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W momencie premiery dostępne będą dwa napędy mild hybrid 48 V (1.5 eTSI) o mocy 116 i 150 KM. W 2026 roku gama zostanie poszerzona o kolejną hybrydę typu mild (2.0 eTSI) o mocy 204 KM. Nieco później ofertę uzupełnią również inne silniki, w tym dwie odmiany hybrydowe, pojawi się także wersja z napędem na cztery koła.
Wszystkie wersje będą wyposażone w 7-stopniową skrzynię DSG. Tym samym jest T-Roc to kolejny model Volkswagena (po Passacie, Tiguanie i Tayronie), który nie będzie dostępny z przekładnią manualną.
T-Roc drugiej generacji jest bogato wyposażony. Już w bazowej wersji Trend samochód posiada m.in system Front Cross Traffic Assist (asystent jazdy przez skrzyżowanie), asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z Rear Traffic Alert oraz funkcją ostrzegania przy wysiadaniu z samochodu, Front Assist (system awaryjnego hamowania z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów), automatyczna klimatyzacja, Keyless Start (bezkluczykowe uruchamianie samochodu), reflektory LED, a także możliwość podłączenia smartfona przy pomocy aplikacji App Connect.
Do standardu w wersji Life należą takie elementy jak: kamera cofania, pakiet Ready 2 Discover, ekran 12,9 cala, system Emergency Assist oraz alarm. W odmianie Style do wyposażenia standardowego należą wszystkie elementy z wersji Life, a ponadto m.in.: wybór trybu jazdy, podgrzewane przednie fotele z funkcją masażu, podgrzewana kierownica, system Park Assist Plus, Driving Experience Control (personalizacja wrażeń z jazdy), 3-strefowa klimatyzacja Climatronic, oświetlenie ambientowe w 30 kolorach, dostęp bezkluczykowy Keyless Access, a także podświetlane logo z przodu i z tyłu. Wersja R-Line ma w standardzie również sportową kierownicę, przyciemniane szyby, sportowe fotele z przodu, aluminiowe nakładki na progi i pedały, 18-calowe aluminiowe felgi i sportowe zawieszenie.