chceauto.pl
x
Volkswagen ID.Life. To będzie najtańsze auto na prąd

Volkswagen ID.Life. To będzie najtańsze auto na prąd

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-01-21
Volkswagen ID.Life to prototyp, pokazujący kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga.

Volkswagen ID.Life
Volkswagen ID.Life
Jest to miejskie auto, które ma pojawić się na rynku w 2025 roku i być najtańszym modelem z całej gamy elektrycznych Volkswagenów. Cena bazowej odmiany modelu seryjnego ma zmieścić się między 20 a 25 tysięcy euro.

Kluczowa dla ID.Life jest zrównoważona mobilność. I nie chodzi tu tylko o zerową lokalnie emisję CO2, lecz także o materiały, wykorzystane we wnętrzu auta. W tym kompaktowym crossoverze wykorzystanych zostanie sporo tworzyw pochodzących z recyklingu.

Volkswagen ID.Life
Volkswagen ID.Life
W ID.Life Volkswagen zrezygnował z elementów dekoracyjnych i dodatków, a także z konwencjonalnych materiałów. Na przykład podsufitka i wygłuszenie przedniej pokrywy są w całości wykonane z przetworzonych plastikowych butelek. Lakier bezbarwny do karoserii zawiera wióry drzewne jako naturalny barwnik oraz organiczny środek utwardzający. Olej organiczny, naturalna guma i… łuski ryżu to tylko niektóre z surowców użytych do produkcji opon.

Także we wnętrzu widać zrównoważone podejście. Jak zapewnia Volkswagen, drewno wykorzystane w kabinie ID.Life pochodzi ze zrównoważonych lasów. Pasażerowie siedzą na fotelach pokrytych ekologicznym welurem, wyprodukowanym w dużej części z surowców wtórnych – materiałów pochodzących z recyklingu.

Volkswagen ID.Life
Volkswagen ID.Life
Volkswagen ID. Life zbudowany został skróconej modułowej platformie MEB, przeznaczonej do samochodów elektrycznych. W odróżnieniu od ID.3 czy ID.4 (również oparte o MEB), ID.Life ma nie tylny, ale przedni napęd.

Samochód wyposażono w silnik elektryczny o mocy 234 KM, dzięki czemu ID.Life rozpędza się do 100 km/h w 6,9 s. Energia elektryczna pochodzi z akumulatora o pojemności 57 kWh, który ma zapewniać zasięg sięgający 400 km.

Celem Volkswagen jest zwiększenie udziału modeli z napędem wyłącznie elektrycznym w ogólnej sprzedaży pojazdów do co najmniej 70 procent w Europie i co najmniej 50 procent w Ameryce Północnej i Chinach do 2030 roku.

Volkswagen ID.Life. To będzie najtańsze auto na prąd - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen ID.Life. To będzie najtańsze auto na prądVolkswagen ID.Life. To będzie najtańsze auto na prądVolkswagen ID.Life. To będzie najtańsze auto na prądVolkswagen ID.Life. To będzie najtańsze auto na prądVolkswagen ID.Life. To będzie najtańsze auto na prąd

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS