chceauto.pl
x

Volkswagen Arteon 2018

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 5/5
Głosy: 1.

Dostępne silniki

benzyna

1.5 TSI 2.0 TSI

diesel

2.0 TDI 2.0 TDI BiTurbo
Zaprezentowany w marcu 2016 roku model zastąpić ma w ofercie Volkswagena CC i pełnić rolę topowej limuzyny niemieckiej marki.

Arteona opracowano wykorzystując modułową platformę MQB. Oznacza to silnik zamontowany poprzecznie z przodu i napęd na przednie koła (lub 4x4).

Karoseria mierzy 4 862 mm długości, 1 871 szerokości i 1 427 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 841 mm. Na tle Passata auto wyróżnia się m.in. inną konstrukcją przodu. Jego wyróżnik to długa pokrywa silnika zachodząca na błotniki i sięgająca do osłony chłodnicy. Seryjne reflektory w technologii LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej łączą się z chromowanymi listwami oraz z pokrywą silnika. Sportowe aspiracje podkreślają obręcze ze stopów lekkich, które mogą mieć rozmiar do 20 cali. Bagażnik pomieści pakunki o objętości do 563 l (1557 l po złożeniu oparcia kanapy).

W chwili rozpoczęcia sprzedaży, Arteona będzie można zamówić z jednym z sześciu turbodoładowanych silników. Wszystkie mają po cztery cylindry i bezpośredni wtrysk paliwa. Benzynowe (TSI) oraz diesle (TDI) w dwóch najsłabszych wersjach osiągają po 150 KM. Najmocniejszy silnik TSI rozwija moc 280 KM, a najmocniejszy TDI uzyskuje 240 KM. Całkowicie nową jednostką napędową jest podstawowy silnik benzynowy – 1.5 TSI Evo (następca popularnego 1,4 l TSI) z funkcją odłączania cylindrów (ACT).

Każdy silnik Arteona może współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. W wypadku aut z jednostkami napędowymi TSI dwusprzęgłowa przekładnia znajduje się w wyposażeniu seryjnym od wersji z silnikami o mocy od 190 KM wzwyż. Egzemplarze z najmocniejszymi silnikami TSI i TDI mają także standardowo napęd na cztery koła 4MOTION.

Lista opcji obejmuje m.in. aktywny tempomat (ACC) nowej generacji – uwzględnia on teraz dane z komunikatów drogowych i między innymi ograniczenia prędkości dopasowując automatycznie do nich prędkość jazdy samochodu. Znajdziemy na niej również dynamiczne reflektory skrętne, które dzięki danym GPS z wyprzedzeniem „wiedzą” kiedy samochód znajdzie się w zakręcie i uruchamiają funkcję doświetlania jeszcze zanim kierowca wjedzie w łuk drogi. Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również system Emergency Assist drugiej generacji – gdy kierowca, np. z powodu zasłabnięcia, przestanie kontrolować pojazd, system nie tylko spowoduje hamowanie (w zakresie możliwości urządzenia), ale też skieruje samochód na skrajny prawy pas jezdni, jeśli okaże się on w danej chwili wolny.

Każda wersja Arteona będzie wyposażona w chromowane listwy wokół bocznych szyb, tylne lampy w technologii LED, diodowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w tej samej technologii, obręcze kół z lekkich stopów (17-calowe lub większe) i bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu Keyless Go. W standardzie otrzymamy też: listwy progowe z przodu i z tyłu wykonane ze stali szlachetnej, system multimedialny Composition Media z kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, wejściem AUX-IN i USB (dla urządzeń Apple) oraz z instalacją telefoniczną Bluetooth, klimatyzację dwustrefową Climatronic, wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą (w autach z DSG z łopatkami do zmiany biegów)i komfortowe fotele z przodu, częściowo regulowane elektrycznie (6 ustawień), a także system rozpoznający zmęczenie kierowcy i progresywny układ kierowniczy.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS