Na polskim rynku wciąż dominują samochody używane. Nie dziwi więc, że importerzy poszczególnych marek przykładają coraz większą uwagę do klientów szukających pojazdu z drugiej ręki.
Prawdziwym potentatem jest w tej kwestii koncern Volkswagen i jego wielomarkowy program o nazwie Das Welt Auto działający przy salonach dealerskich marek: Volkswagen, Seat, Skoda oraz Volkswagen Samochody Użytkowe.
Jego główną ideą jest sprzedaż wyselekcjonowanych, skrupulatnie sprawdzonych aut używanych, których historia, rok produkcji, przebieg i stan techniczny zostały szczegółowo zweryfikowane. Obecnie w programie można wybierać spośród 1500 samochodów. Tylko w zeszłym roku w ramach Das Welt Auto sprzedano w Polsce grubo ponad 10 tys. samochodów!
Popularności takiego rozwiązania pozazdrościła Honda. Aktualnie 9 polskich dealerów japońskiej marki przystąpiło do programu o nazwie Honda Quality Plus. W jego ramach klientom odwiedzającym salony w poszukiwaniu używanych pojazdów oferowane są samochody pochodzące z polskiej sieci dealerskiej. Auta te muszą spełniać szereg surowych kryteriów dotyczących chociażby wieku (maksymalnie 7 lat), przebiegu (do 125 tys. km) i historii serwisowej.
W ramach usługi Honda Quality Plus wystawiane do sprzedaży auta używane przechodzą skrupulatną kontrolę techniczną i – jeśli wymaga tego stan auta – wszelkie naprawy dokonywane są w ASO, wyłącznie w oparciu o oryginalne części. Klienci mogą też liczyć na roczną gwarancję mechaniczną oraz, trwającą przez taki sam okres, opiekę assistance.
Honda planuje rozszerzenie sieci punktów objętych programem Quality Plus o kolejnych dealerów. W 2018 w Polsce przybyć ma co najmniej 10 tego typu markowych komisów.