chceauto.pl
x
Używane: Volkswagen Eos

Używane: Volkswagen Eos

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2017-06-25 Opinie
Eos to średniej wielkości kabriolet zbudowany na płycie podłogowej Golfa. Jakie są słabe strony tego modelu?

Używane: Volkswagen Eos
Na pierwszy rzut oka Eos wydaje się kabrioletem idealnym. Samochód wyposażono w składany automatycznie metalowy dach z dużym panoramicznym oknem, które pozwala obserwować niebo również przy złej pogodzie. To pozwala traktować go w kategoriach pojazdu "całorocznego", a pokrewieństwo z popularnymi modelami niemieckiego koncernu sugeruje niewielkie koszty eksploatacji. Logika potrafi jednak płatać figle i Eos bywa tego dobrym przykładem.

Używane: Volkswagen Eos
Oględziny konkretnego egzemplarza powinniśmy zacząć od wycieczki na automatyczna myjnię. Zdarza się, że "próby wody" nie przechodzą nawet bezwypadkowe egzemplarze z niskim przebiegiem. By uporać się z przeciekami niezbędna będzie wizyta w zakładzie wyspecjalizowanym w kabrioletach (trzeba wyregulować dach i sprawdzić działanie wszystkich czujników - z tymi czynnościami często nie radzą sobie autoryzowane staje obsługi!).

Używane: Volkswagen Eos
By cieszyć się tanią jazdą niemieckim kabrioletem trzeba się tez wykazać dużą rozwagą przy wyborze jednostki napędowej. Ostrożnie należy podchodzić do aut z silnikami 1,4 l TSI, zwłaszcza w mocniejszej wersji o mocy 160 KM. Początkowo użytkownicy zgłaszali piski dochodzące z pompy wodnej (Volkswagen informował, że taki urok tego modelu) oraz okazjonalne problemy z wchodzeniem na obroty. Ta usterka kończyła się zapaleniem kontrolki EPC i unieruchomieniem samochodu. Początkowo serwisy wymieniały wtryskiwacze, ostatecznie zdecydowano się na zmianę oprogramowania - niemiecka centrala Volkswagena w listopadzie 2010 roku ogłosiła oficjalną akcję serwisową obejmującą wszystkie modele modele sprzedawane z silnikami 1.4 TSI i wyprodukowane między sierpniem 2008 a majem 2010 (w sumie ponad 71 tys. aut). Jakby tego było mało, szybko okazało się, że silniki miewają poważne problemy z trwałością napędu rozrządu, a mocniejsze wersje cierpią z powodu pękających pierścieni tłokowych i samych tłoków...

Niewiele lepiej sprawdza się rewelacyjny - pod względem osiągów - 2,0 l TSI, który potrafi zużywać ogromne(!) ilości oleju i jest podatny na nietypowe usterki, jak np. "zwichrowanie" wałków rozrządu (są puste w środku i często nie wytrzymują zbyt intensywnej eksploatacji).

Używane: Volkswagen Eos
Biorąc powyższe pod uwagę może się wydawać, że zdecydowanie lepszym wyborem będzie EOS z silnikiem wysokoprężnym. Niestety w latach 2006-2008 stosowano usterkowy motor 2,0 l TDI z pompowtryskiwaczami, który zasłynął niską trwałością głowic i rozrządu.

Najlepszym wyborem okazuje się więc silnik Diesla z układem common rail (modele roku od 2009 w górę) lub... najprostszy, benzynowy 1,6 l FSI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 115 KM. Dopiero w takich konfiguracjach (najlepiej z ręczną skrzynią biegów - trwałość DSG to ok 200 tys. km) cieszyć się można zaletami Eosa - niezłym prowadzeniem, stosunkowo przestronnym wnętrzem i niskimi kosztami obsługi (zawieszenie pokrewne z popularnymi modelami).

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Volkswagen Eos - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Volkswagen EosUżywane: Volkswagen EosUżywane: Volkswagen EosUżywane: Volkswagen EosUżywane: Volkswagen EosUżywane: Volkswagen EosUżywane: Volkswagen EosUżywane: Volkswagen Eos

Zobacz także

Volkswagen Eos bez następcy?

Volkswagen Eos bez następcy? 2014-07-23

Z oferty Volkswagena zniknie wkrótce podstarzały model Eos. Wszystko wskazuje na to, że samochód nie doczeka się następcy. O zakończeniu rynkowej kariery Eosa poinformował amerykański importer niemieckiej marki. Przy okazji wprowadzenia na tamtejszy...
Wpadka Volkswagena? Dni tego auta są policzone!

Wpadka Volkswagena? Dni tego auta są policzone! 2012-12-03

Mamy złe wiadomości dla fanów Volkswagena. Czarne chmury zebrały się właśnie nad Volkswagenem Eos – jedynym modelem w ofercie niemieckiego producenta wyposażonym w metalowy, automatycznie składany, dach.Przyszłość auta stanęła pod znakiem...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.