chceauto.pl
x
Używane: Toyota Avensis T27

Używane: Toyota Avensis T27

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2015-11-29 Opinie
Trzecia generacja Toyoty Avensis – typoszereg T27 – zadebiutowała w 2008 roku na salonie w Paryżu i wkrótce potem trafiła do sprzedaży.
Samochód, podobnie jak jego poprzednicy oraz model Carina, produkowany był w Anglii, w fabryce w Derbyshire.

Toyota Avensis T27
Toyota Avensis T27
Na tle konkurencji auto nie wyróżnia się niczym szczególnym. Na plus zaliczyć można jednak stosunkowo wysoki komfort jazdy i niezłe wytłumienie przedziału pasażerskiego. Właściwości jezdne nie przypadną jednak do gustu kierowcom szukającym jakichkolwiek większych emocji.
Kubatura wnętrze należy do jednych z większych w klasie, chociaż nie wszystkie zastosowane rozwiązania na dłuższą metę okazują się ergonomiczne.
Nie wszystkim spodobają się też twarde, podatne na zarysowania tworzywa (np. na desce rozdzielczej), czy ograniczona widoczność w lusterkach.

Użytkownicy i pracownicy serwisów chwalą jednak Avensis T27 za wysoką jakość i niezawodność, z czym w przypadku poprzednika – typoszeregu T25 – bywało różnie. Na szczęście Toyota uporała się z większością problemów, w tym chociażby z poważnymi awariami silników Diesla.

Toyota Avensis T27
Toyota Avensis T27
Najpoważniejszą z usterek, jaka może dotknąć Avensisa jest wycie skrzyni biegów. Problem niekoniecznie dotyczy uszkodzonych łożysk. Winne były też wadliwie zaprojektowane koła zębate, w niektórych przypadkach – na gwarancji – wymieniano całe mechanizmy różnicowe. Wbrew pozorom, stosunkowo rozsądnym rozwiązaniem może się okazać inwestycja w bezstopniową przekładnię CVT oferowaną z silnikami benzynowymi. O ile przestrzegamy wymiany oleju (specjalny do skrzyń bezstopniowych) co 60 tys. km. przekładnie bezawaryjnie pokonują setki tysięcy km. W jednostkach wysokoprężnych charakteryzujących się wyższym momentem obrotowym Toyota stosowała klasyczne, automatyczne przekładnie hydrokinetyczne. Ich trwałość również uznać można za stosunkowo wysoką.

Pechowe egzemplarze mają problemy ze "ściąganiem", zwłaszcza przy przyspieszaniu. Chociaż problem może się wydawać błahy, nie rozwiązują go ani ustawienia geometrii (pomiary w normie), ani wymiany opon czy kół.

Toyota Avensis T27
Toyota Avensis T27
Sporo wydatków przysporzyć też może naprawa wewnętrznych końcówek drążków kierowniczych. Te zintegrowano z przekładnią kierowniczą, więc gdy pojawia się na nich luz wymienić trzeba cały element. W polskich warunkach problemy z luzem na drążkach potrafią zaistnieć już po 80-100 tys. km. Usterka objawia się stukaniem, delikatnym luzem na kierownicy lub niesymetrycznym zużyciem przednich opon. Słyszalne stuki przy skręcaniu mogą też oznaczać wyrobione wałki pośrednie łączące kolumnę z przekładnią kierowniczą. W takim przypadku koszt naprawy to około 800 zł.

Toyota Avensis T27
Toyota Avensis T27
Na zdecydowanie mniejszą skalę występują – znane z poprzednika – problemy z wypalaniem się uszczelki pod głowicą w jednostkach wysokoprężnych. Chcąc uniknąć kłopotów radzimy jednak omijać auta z problematycznymi, fabrycznymi chipami zwiększającymi moc diesla 2,0 l d-4D ze 124 KM do 150 KM. Użytkownicy często skarżą się na szarpanie na 2 lub 3 biegu – po odłączeniu chipa (w formie tzw. „powerboxa”) problem ustaje. Toyota, często jeszcze w ramach gwarancji zmieniała oprogramowanie chipów, co – w niektórych przypadkach – rozwiązywało problem.

W kategoriach denerwujących drobnostek traktować trzeba słabe fabryczne siłowniki tylnej klapy w kombi (lepiej założyć „podróbki” – są trwalsze) i drobne usterki elektroniki. Ta ostatnia często nie jest jednak sygnowana logiem Toyoty (np. niefabryczne, dokładane przez dealerów alarmy, czujniki cofania).


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Toyota Avensis T27 - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Toyota Avensis T27Używane: Toyota Avensis T27Używane: Toyota Avensis T27Używane: Toyota Avensis T27Używane: Toyota Avensis T27Używane: Toyota Avensis T27Używane: Toyota Avensis T27Używane: Toyota Avensis T27

Zobacz także

Niecodzienna akcja serwisowa Toyoty

Niecodzienna akcja serwisowa Toyoty 2015-10-21

Toyota obejmuje kolejne modele globalną akcją kontrolną z 2012 roku. Akcja dotyczyć będzie aut wyprodukowanych nawet w 2005 roku (dziś 10-letnich!). Warto zauważyć, że nie chodzi wcale o poważną usterkę rzutującą na bezpieczeństwo...
Najnowsze wyniki Euro NCAP

Najnowsze wyniki Euro NCAP 2015-09-02

Specjaliści od samochodowego bezpieczeństwa przetestowali kolejne modele. Tym razem z wyśrubowanymi testami zderzeniowymi zmierzyć musiały się: Audi Q7, Mazda CX-3, Mitsubishi L200, Ford Galaxy, Ford S-MAX, Renault Kadjar, Toyota Avensis, Volvo XC90 i...
Nowa Toyota Avensis. Ceny

Nowa Toyota Avensis. Ceny 2015-05-14

W połowie czerwca w polskich salonach pojawi się nowa Toyota Avensis. Poznaliśmy ceny tego pojazdu. Dobra wiadomość jest taka, że ceny flagowej Toyoty nie wzrosły, za to podniósł się poziom wyposażenia poszczególnych wersji. Cennik nowego Avensisa...
Wszystko o silniku 2,0/2,2 l D-4D

Wszystko o silniku 2,0/2,2 l D-4D 2015-03-19

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D?Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch,...
Nowa Toyota Avensis oficjalnie

Nowa Toyota Avensis oficjalnie 2015-03-05

Kilka dni przed rozpoczęciem salonu genewskiego Toyota zaskoczyła wszystkich zapowiadając premierę Avensis nowej generacji. Co prawda obecna wersja tego pojazdu debiutowała pod koniec 2008 roku, jednak wcześniej brak było informacji o prezentacji...
Nowa Toyota Avensis

Nowa Toyota Avensis 2015-02-16

Japończycy zaskoczyli wszystkich informując, że na salonie w Genewie zadebiutować ma kolejna generacja Toyoty Avensis. Producent opublikował właśnie dwa pierwsze zdjęcia auta. Ich pobieżna analiza pozwala sądzić, że mamy do czynienia z gruntownie...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.