chceauto.pl
x
Używane: Mitsubishi Space Wagon

Używane: Mitsubishi Space Wagon

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2013-12-26 Opinie
Mitsubishi Space Wagon ma na polskich drogach status samochodowego wynalazku. O czym warto wiedzieć, zanim zdecydujemy się na zakup japońskiego minivana?

III generacja auta produkowana była od końca 1997 roku do 2003, gdy samochód zastąpiony został przez model Grandis. Auto oferowano wyłącznie, jako pięciodrzwiowego vana – w ofercie były odmiany z napędem na przednie lub na wszystkie koła. Ponieważ samochód stworzono z myślą o klientach z USA i Kanady większość egzemplarzy wyposażona jest w automatyczną, czterostopniową skrzynię biegów (standardowe wyposażenie modeli 4x4).

Używane: Mitsubishi Space Wagon
Na tle europejskich i amerykańskich konkurentów Space Wagon ma kilka istotnych zalet. W zależności od wersji mierzące 4,6 m nadwozie oferuje pięć, sześć (dwa tylne rzędy po dwa fotele) lub siedem miejsc (rozstaw osi to 2,78 m). Samochody, z reguły, są też dobrze wyposażone (klimatyzacja automatyczna, szyberdach, alufelgi, podłokietniki, pakiet elektryczny, itd) i – co ważne – bezawaryjne. Przed zakupem trzeba jednak zdawać sobie sprawę z kilku niebezpieczeństw.

Wraz z pojawieniem się III generacji Space Wagona z oferty zniknęły wysokoprężne jednostki napędowe. Początkowo do wyboru były tylko dwa silniki benzynowe – czterocylindrowy o pojemności 2,4 l i sześciocylindrowy (w układzie V) o pojemności 3,0 l. Oba oferują autu całkiem niezłe osiągi i – biorąc pod uwagę wielkość nadwozia – przyzwoite spalanie, ale mają też pewną cechę, która w polskich warunkach okazuje się ogromną wadą – bezpośredni wtrysk paliwa. Układ GDI w praktyce uniemożliwia montaż instalacji gazowej (najtańsze instalacje do tego typu silników to wydatek około 6 tys. zł), co przy średnim spalaniu na poziomie 11-13 l skutecznie zawęża krąg nabywców auta.

Używane: Mitsubishi Space Wagon
Trzeba też wiedzieć, że jednostki – chociaż dość trwałe – cierpią też na kilka typowych dolegliwości, jak osadzanie się nagaru na zaworach i przepustnicach, stukające popychacze zaworów, usterki pomp wysokiego ciśnienia (paliwa) i – trudne do diagnozowania – awarie czujników (czasami unieruchamiające pojazd). Niestety, warsztatów specjalizujących się w naprawach jednostek z wtryskiem GDI jest w Polsce jak na lekarstwo, w razie awarii będziemy więc zmuszeni do skorzystania z autoryzowanych serwisów, których sieć u nas jest raczej skromna.

Na szczęście, w latach 2002-2004 pod maski modelu Space Wagon trafiał też czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 2,0 l. Szesnastozaworowa jednostka ma klasyczne zasilanie (wielopunktowy wtrysk paliwa), więc – wyłącznie w tym przypadku! – montaż instalacji gazowej nie powinien stanowić problemu (koszt około 2,5 tys. zł).

Z uwagi na słabą dostępność części zamiennych radzimy unikać egzemplarzy wyposażonych w napęd 4x4. Czasami wymiany wymagają łożyska skrzyni (redukcyjnej) czy podpory wału – dostęp do części jest ograniczony.

Używane: Mitsubishi Space Wagon
Poza tym, trzeba się też przygotować na zaporowe ceny niektórych podzespołów. W czasie jazdy próbnej warto dobrze wsłuchać się w pracę zawieszenia (wygłuszenie nie jest mocnym punktem Space Stara). Do tanich nie należą np. łożyska, które wymienia się razem z piastą (koszt około 500 zł za stronę!). Podobnie kształtują się też ceny wahaczy (wymieniane w całości) czy amortyzatorów.

Do typowych niedomagań zaliczyć można szwankujące wyświetlacze komputera (pomaga przylutowanie ścieżek) czy wyrabiające się mocowania chłodnicy klimatyzacji (w skrajnych przypadkach może dojść do rozhermetyzowania układu).


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Mitsubishi Space Wagon - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Mitsubishi Space WagonUżywane: Mitsubishi Space WagonUżywane: Mitsubishi Space WagonUżywane: Mitsubishi Space Wagon

Zobacz także

Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...
Używane: Peugeot 2008

Używane: Peugeot 2008 2019-06-19

Pierwsza generacja Peugeota 2008 to jedna z ciekawszych propozycji w swoim segmencie. Produkowany w latach 2013-2019 model zbiera wśród użytkowników wiele pochlebnych opinii. Co ważne, dotyczą one nie tylko prowadzenia ale też niskiej usterkowości....
Używane: Toyota RAV4 III

Używane: Toyota RAV4 III 2019-05-04

Trzecia generacja RAV4 zadebiutowała pod koniec 2005 roku (model roku 2006). Samochód zaprezentowano w dwóch odmianach: europejskiej (krótszy rozstaw osi) i „amerykańskiej” (wariant wydłużony). Auto nie miało nic wspólnego z poprzednikiem (nowa...
Używane: Mazda 6 III

Używane: Mazda 6 III 2019-05-04

Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową...
Używane: Audi A4 B8

Używane: Audi A4 B8 2019-04-25

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombi, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.