chceauto.pl
x
Używane: Mitsubishi Lancer VIII

Używane: Mitsubishi Lancer VIII

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2013-12-11 Opinie
Mitsubishi Lancer VII generacji zapisało się w pamięci kierowców jako spokojne pod względem designu auto, które cechował bardzo niski poziom awaryjności. Ósma generacja jest już znacznie bardziej odważna stylistycznie. A czy Japończykom udało się zachować niski poziom awaryjności?

Lancer VIII debiutował w 2007 roku. Początkowo dostępny był wyłącznie w wersji sedan, dopiero dwa lata później ofertę poszerzono o hatchbacka o nazwie Sportback. Kombi nigdy się nie pojawiło.

Mitsubishi Lancer Sportback
Mitsubishi Lancer Sportback
Auto otrzymało odważnie narysowane nadwozie z charakterystyczną dla nowszych Mitsubishi dużą osłoną chłodnicy zwaną Jet Fighter. Karoseria została dobrze zabezpieczona przed korozją, więc ślady rdzy wskazują raczej na naprawy powypadkowe i są sygnałem ostrzegawczym. Niestety, lakier, którym pokryto nadwozie jest delikatny i podatny na zarysowania, zaś sama blacha miękka i wrażliwa na uszkodzenia.

Gabarytowo Mitsubishi Lancer to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowego. Z przodu raczej miejsca nie będzie brakować, z tyłu komfortowo pojadą dwie osoby. Przeciętna jest pojemność bagażnika, która w hatchbacku wynosi 344, a w sedanie - 400 litrów.

Mitsubishi Lancer Sportback
Mitsubishi Lancer Sportback
Lancer oferowany był z silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1.5 do 2.0, przy czym ta ostatnia wersja jest na rynku wtórnym spotykana najrzadziej. Wszystkie jednostki to konstrukcje własne Mitsubishi, które nie sprawiają większych problemów. Liczyć się trzeba jedynie z dość wysokim zużyciem paliwa podczas miejskiej eksploatacji. Rośnie ono nieznacznie wraz z pojemnością, ale nawet podstawowy silnik 1.5 spala powyżej przeciętnej (10 l/100 km). W trasie jest znacznie lepiej, w praktyce apetyt na benzynę zależy od tego, jak chętnie kierowca korzysta z wysokich obrotów, przy czym - niezależnie od pojemności - realne jest osiągnięcie wyniku 6 l/100.

Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Silniki są bezawaryjne, na postoju niemal ich nie słychać, natomiast podczas jazdy i dźwięk staje się natarczywy, za co winić trzeba jednak słabo wyciszone wnętrze, a nie jednostki napędowe.

Co ciekawe, różnice w osiągach są niewielkie, i to nie tylko wg danych katalogowych, ale również w praktyce. Silniki o większej pojemności są jednak nieco bardziej elastyczne. Najlepszym wyborem wydaje się chyba 143-konna jednostka 1.8, co nie oznacza, że posiadacze innych wersji silnikowych będą narzekać.

Mitsubishi Lancer Sportback
Mitsubishi Lancer Sportback
Naturalnym sposobem obniżenia wysokich rachunków za paliwo wydaje się być silnik wysokoprężny. W Lancerze montowano takie dwa. Bardziej popularny jest większy, czyli 2.0 Di-D. Silnik ten to nic innego jak dobrze znana jednostka produkcji Volkswagena (2.0 TDI) o mocy 140 KM z pompowtryskiwaczami. Jednostka ta spala mało paliwa, jest dynamiczna, ale jej kultura pracy jest niska. Jednak największy problem to awaryjność. Przez kilka lat Volkswagen miał olbrzymie problemy z jakością silników 2.0 TDI PD, w których psuło się niemal wszystko - od wtryskiwaczy poprzez turbosprężarki aż po głowice, które nagminnie pękały. Od tego silnika więc chyba lepiej trzymać się z daleka.

Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Pewniejszym wyborem jest drugi silnik wysokoprężny 1.8 Di-D. Pojawił się on dopiero w 2011 i jest konstrukcją własną Mitsubishi, wyposażoną we wtrysk typu common-rail. Zużywa bardzo mało paliwa, pracuje ciszej niż silnik Volkswagena i jest równie dynamiczny (mimo mniejszej pojemności dysponuje większą mocą i momentem). Cechuje się niezwykle - jak na silnik Diesla - niskim poziomem kompresji i jest dość elastyczny. Będzie zdecydowanie lepszym wyborem.

Niestety, wszystkie wysokoprężne Mitsubishi Lancery standardowo wyposażone są w filtr cząstek stałych (DPF), który w warunkach typowo miejskiej eksploatacji może się zatykać.

Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Na rynku wtórnym nie brakuje Lancerów z instalacją LPG. Jednak nie zawsze takie rozwiązanie było dobrym pomysłem. Dopiero w 2011 roku polski importer Mitsubishi wprowadził do sprzedaży samochody fabrycznie przystosowane do jeździe na gazie (z utwardzonymi gniazdami zaworowymi). Planując zakup auta z myślą o montażu instalacji gazowej warto wybrać właśnie taki pojazd. Identyfikacji można dokonać w każdym ASO, dysponując numerem VIN. Instalacje zamontowane w samochodach starszych mogą powodować wypalanie gniazd zaworowych.

Zawieszenie, jak na samochód kompaktowy, jest dość zaawansowane. Z przodu zastosowano tradycyjne kolumny McPhersona, ale z tyłu - układ wielowahaczowy. Zawieszenie - choć sztywno zestrojone - okazuje się trwałe, a najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora. Wahacze nie sprawiają większego kłopotu. Nieco niepokoić może tylko rdzawy nalot, którym dość szybko pokrywają się elementy zawieszenia czy układu wydechowego.

Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Wyposażenie Mitsubishi Lancera jest bogate. Już bazowa wersja (Inform) posiadała manualną klimatyzację, elektryczne szyby, radio czy układ kontroli trakcji. Lepiej wyposażone egzemplarze posiadają automatyczną klimatyzację czy wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę (Invite). Te dwie wersje dominują w ogłoszeniach, chociaż można natrafić czasem na auto z reflektorami ksenonowymi czy skórzaną tapicerką.

Szkoda tylko, że zastosowane we wnętrzu Lancera materiały są twarde i przeciętnej jakości, a sam design deski rozdzielczej również nie powala polotem, chociaż ergonomia jest prawidłowa (zarzut można mieć jedynie do lokalizacji przycisku sterującego komputerem, który znalazł się w zupełnym odosobnieniu na desce za kierownicą). To właśnie kiepskie materiały trzeba winić za to, że z czasem wnętrze zaczyna generować trzaski czy inne niepokojące dźwięki.

Kupując Mitsubishi Lancera VIII trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jedną kwestię. Ceny części zamiennych w ASO są niezwykle wysokie, a tylko podstawowe elementy eksploatacyjne (np. tarcze czy klocki) są dostępne jako znacznie tańsze zamienniki. Na szczęście, jak już wspomnieliśmy, konieczność usuwania usterek w Lancerze zdarza się naprawdę rzadko. Symptomatyczne jest, że to co się psuje, pochodzi od Volkswagena...

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Mitsubishi Lancer VIIIUżywane: Mitsubishi Lancer VIIIUżywane: Mitsubishi Lancer VIIIUżywane: Mitsubishi Lancer VIIIUżywane: Mitsubishi Lancer VIIIUżywane: Mitsubishi Lancer VIIIUżywane: Mitsubishi Lancer VIIIUżywane: Mitsubishi Lancer VIII

Zobacz także

Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis 2018-03-18

Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go...
Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen 2017-06-20

Samochody koncernów Toyoty i Volkswagena od lat rywalizują o palmę pierwszeństwa wśród najchętniej kupowanych w naszym kraju pojazdów. Dotyczy to również rynku wtórnego. W jaki sposób próbują zagospodarować tą niszę dealerzy obu marek? Czy...
Używane: Opel Astra IV (J)

Używane: Opel Astra IV (J) 2017-05-28

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w...
Używane: BMW 5 F10/F11

Używane: BMW 5 F10/F11 2017-05-17

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017, a więc można liczyć na dość spory i nagły spadek cen tej generacji.Zanim jednak ruszymy na poszukiwania dobrej oferty, trzeba zdać sobie sprawę,...
Używane: Volvo XC60 I

Używane: Volvo XC60 I 2017-03-30

Volvo XC60 to dla szwedzkiej firmy niezwykle ważny model. I generacja tego kompaktowego crossovera debiutowała w 2008 roku i stała się najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volvo. W efekcie samochód przetrwał w produkcji aż do 2017 roku, gdy...
Używane: Subaru Legacy V i Outback IV

Używane: Subaru Legacy V i Outback IV 2017-02-27

Subaru Legacy V generacji debiutowało w 2009 roku, a niedługo potem oferta została poszerzona o uterenowioną wersję, która tradycyjnie nosi nazwę Outback (IV generacji).W obu modelach japoński producent próbował połączyć typowe dla siebie...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.