chceauto.pl
x
Używane: Citroen C6

Używane: Citroen C6

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2013-05-30 Opinie
Odkąd w 2000 roku z oferty Citroena znikł model XM, rolę okrętu flagowego francuskiej marki pełnił komfortowy, acz niezbyt reprezentacyjny model C5. Na następcę rzucającego się w oczy „żelazka”, jak często nazywano XM-y, trzeba było czekać aż pięć lat. Francuzi udowodnili jednak, że było warto – limuzyna o nazwie C6 po raz kolejny zachwyciła niezwykłym designem i wysokim komfortem.

Citroen C6
Citroen C6
Samochód zaprojektowano tak, by nawiązywał do legendarnych modeli Citroena. Wklęsła tylna szyba czy charakterystyczna linia boczna każdemu miłośnikowi francuskich aut przywodzą na myśl kultowy już model CX. C6 wyposażono standardowo w hydropneumatyczne zawieszenie, z którego słynęły luksusowe limuzyny Citroena. Co warto zauważyć, linia nadwozia tylko z pozoru przypomina auta typu liftback. W rzeczywistości C6 ma nadwozie typu sedan, w którym tylna klapa nie otwiera się razem z szybą (kolejne nawiązanie do CX-a).

Citroen C6 - system HUD
Citroen C6 - system HUD
Wyposażenie samochodu jest bardzo bogate. Jednym z ciekawszych elementów jest wyświetlacz typu HUD (Head Up Display), który wyświetla niezbędne informacje (m.in. prędkość) na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Pojazd należy do jednych z lepiej wyposażonych, chociaż w tej klasie drażnić mogą nieco dźwigienki kierunkowskazów przejęte z tańszych modeli koncernu PSA (takie same, jak np. w Peugeocie 307).

Citroen C6
Citroen C6
Dzięki hydropneumatycznemu zawieszeniu Citroen C6 zapewnia wyśmienity komfort jazdy, chociaż charakterystyka zawieszenia nie wszystkim przypadnie do gustu. Samochód wyraźnie „buja się” na zakrętach, przy wyższych prędkościach (rzędu 200 km/h) ma również pewne problemy z trzymaniem toru jazdy. Na szczęście zawieszenie posiada funkcję „sport”, która jest bolączką na tego typu przypadłości. Pamiętajmy jednak, że samochodu tej klasy nie kupuje się dla sportowych emocji.

Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6 debiutował w 2005 roku. Auto przetrwało w produkcji długo, bo do grudnia 2012 roku. Jednak producentom samochodów popularnych bardzo ciężko jest rywalizować z segmencie premium z firmami niemieckimi. Citroen C6 nigdy nie zagroził pozycji samochodom Audi, BMW czy Mercedesa, a jego sprzedaż nigdy nie była szczególnie wysoka.

Citroen C6
Citroen C6
Samochody Citroena cierpią na dość znaczy spadek wartości. Podobnie jest w przypadku C6, dzięki czemu model ten możemy kupić znacznie taniej niż dowolny pojazd produkcji niemieckiej z porównywalnego rocznika. Oczywiście wciąż mówimy o kwotach rzędu kilkudziesięciu, a nie kilkunastu tys. zł i dotyczy to również najstarszych egzemplarzy.

Citroen C6
Citroen C6
Co ważne, auto cieszy się raczej dobrą opinią, awaryjność jest na niskim poziomie. Hydropneumatyczne zawieszenie jest trwałe, szybciej zużywają się wahacze, które i tak wytrzymują solidne przebiegi. Auto nasycone jest elektroniką, więc trzeba zdawać sobie sprawę, że serwis trzeba będzie zlecić sprawdzonemu i fachowemu (a przez to zapewne nietaniemu) warsztatowi. Sama elektronika generalnie w autach bezwypadkowych działa bezawaryjnie, chociaż zdarzają się usterki pokładowego twardego dysku, czy niektórych wyświetlaczy.

Citroen C6
Citroen C6
Citroena C6 sprzedawano głównie z silnikami V6: benzynowym (215 KM) i dwoma wysokoprężnymi 2.7 HDI (208 KM) i 3.0 HDI (241 KM). W ofercie była również czterocylindrowa jednostka 2.2 HDI, ale ze względu na niską moc (173 KM) rzadko była wybierana przez klientów. Wszystkie silniki współpracowały z automatyczną skrzynią biegów japońskiej produkcji.

Citroen C6
Citroen C6
Na rynku wtórnym najłatwiej o egzemplarze z silnikami 2.7 HDI, które stanowią dobre połączenie osiągów i akceptowalnego zużycia paliwa. Jednostka ta nie sprawia większych problemów, jedyną typową usterką jest awaria samoregulatorów zaworów, co następuje na skutek zbyt długiej jazdy na zużytym oleju. Ponadto korozja może atakować metalowe przewody układu chłodzącego.

Citroen C6
Citroen C6
Uwaga - olej w skrzynie biegów również podlega wymianie, gorzej, że komunikat informujący o konieczności wymiany da się odczytać wyłącznie w odpowiednio wyposażonym warsztacie. Jeśli skrzynia nie działa dobrze, szarpie, a samochód podczas ruszania potrafi zgasnąć, to już ostatni dzwonek na wizytę w serwisie.

Citroen C6
Citroen C6
Ceny części do Citroena C6 są zróżnicowane. Te, które są wspólne Citroenem C5 i Peugeotem 407 nie kosztują dużo i dostępne są również jako tańsze zamienniki. Gorzej wygląda sprawa z częściami stosowanymi wyłącznie w C6, jak elementy blacharskie czy niektóre układy elektroniczne. Tutaj trzeba się liczyć ze sporymi wydatkami.

Używany Citroen C6 może być dobrą inwestycją. Wytypowany samochód trzeba jednak dogłębnie prześwietlić w dobrym serwisie, powypadkowe, niefachowo naprawione egzemplarze mogą się bowiem okazać skarbonką bez dna.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Citroen C6 - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6Używane: Citroen C6

Zobacz także

Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...
Używane: Peugeot 2008

Używane: Peugeot 2008 2019-06-19

Pierwsza generacja Peugeota 2008 to jedna z ciekawszych propozycji w swoim segmencie. Produkowany w latach 2013-2019 model zbiera wśród użytkowników wiele pochlebnych opinii. Co ważne, dotyczą one nie tylko prowadzenia ale też niskiej usterkowości....
Używane: Toyota RAV4 III

Używane: Toyota RAV4 III 2019-05-04

Trzecia generacja RAV4 zadebiutowała pod koniec 2005 roku (model roku 2006). Samochód zaprezentowano w dwóch odmianach: europejskiej (krótszy rozstaw osi) i „amerykańskiej” (wariant wydłużony). Auto nie miało nic wspólnego z poprzednikiem (nowa...
Używane: Mazda 6 III

Używane: Mazda 6 III 2019-05-04

Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową...
Używane: Audi A4 B8

Używane: Audi A4 B8 2019-04-25

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombi, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.