chceauto.pl
x
Katalog samochodów
Rok produkcji
2011
Średnia cena
25 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1329 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
99 KM
Przyspieszenie do 100 km/h
11.9 s.
Prędkość maksymalna
175 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
22 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyWzór bezawaryjności!mało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
272 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
31000 km czyli po 21 miesiącach
Zużycie paliwa
6.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
12 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.1 s.
Prędkość maksymalna
159 km/h

Toyota Yaris II 1.33 VVT-i 99 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Yaris II 1.33 VVT-i 99 KMToyota Yaris II 1.33 VVT-i 99 KMToyota Yaris II 1.33 VVT-i 99 KMToyota Yaris II 1.33 VVT-i 99 KM

Toyota Yaris II 1.33 VVT-i 99 KM

Toyota Yaris

Yaris to następca słynącej z legendarnej niezawodności miejskiej Toyoty Starlet. Projektując następcę Japończycy przywiązywali większą uwagę do potrzeb damskiej klienteli - zadbano o to, by nadwozie przypadło do gustu paniom a wysoka pozycja za kierownicą ułatwiała manewrowanie. W stosunku do Starleta zdecydowanie poprawił się też poziom bezpieczeństwa.

Yaris należy do pojazdów, które na rynku wtórnym są bardzo cenione. Starsze roczniki, zwłaszcza te pochodzące z polskich salonów, charakteryzowały się jednak ubogim wyposażeniem. Wielu egzemplarzom brakuje np. wspomagania kierownicy czy klimatyzacji. Niezależnie od generacji, samochód wciąż uznawany jest za wzór trwałości.

Toyota Yaris II

Druga generacja Toyoty Yaris zadebiutowała w 2005 roku. W ofercie polskich dealerów model ten pojawił się rok później. W 2008 roku pojazd poddano niewielkiemu liftingowi. Produkcję II zakończono w 2011 roku.

Zaprojektowany od podstaw samochód z technicznego punktu widzenia ma niewiele wspólnego z poprzednikiem, mimo że kształty karoserii pozostały podobne.

Druga generacja Yarisa dysponuje zdecydowanie obszerniejszym wnętrzem, które imponować może wieloma pomysłowo zaprojektowanymi schowkami. W Polsce najpopularniejsze są trzy i pięciodrzwiowe hatchbacki, ale mało kto wie, że w ofercie Toyoty na niektórych rynkach znajdował się również czterodrzwiowy sedan.

Generalnie druga generacja Yarisa cieszy się bardzo dobrą opinią, co nie oznacza, że jest to samochód absolutnie bezawaryjny (takie nie istnieją). Najwięcej problemów przysparza przeważnie układ elektryczny. Często pojawiającą usterką jest np. falowanie obrotów na biegu jałowym. Właściciele skarżą się również na szybko zużywające się sprzęgła (silnik 1.0) oraz nieprecyzyjne skrzynie biegów. Na szczęście awaria, która zatrzymałaby auto w trasie w zasadzie nie ma prawa się zdarzyć. Znajduje to odzwierciedlenie w cenach używanych egzemplarzy, które są relatywnie wysokie jak na auto miejskie.

Sporo dostępnych na rynku wtórnym pojazdów objętych jest jeszcze gwarancją. Wiąże się to z koniecznością dokonywania przeglądów gwarancyjnych co 15 tys. km, a więc dość często. Przegląd oznacza wydatek przynajmniej 500 zł. Ceny części zamiennych w ASO są wysokie.

Po upływie okresu gwarancyjnego serwis samochodu warto przenieść poza ASO. Wówczas bez problemów można skorzystać z zamienników. W wolnym handlu dostępne są często te same elementy, które trafiają na pierwszy montaż, ale w znacznie bardziej atrakcyjnych cenach niż w ASO.

Generalnie jednak problem serwisu Toyoty Yaris II nie powinien zaprzątać nam głowy. Samochód doskonale znosi trudy eksploatacji na polskich drogach. Zawieszenie jest niemal pancerne. Z przodu znajdziemy klasyczną kolumnę McPhersona, a z tyłu - równie klasyczną belkę skrętną.
Jest to powszechnie stosowane rozwiązanie, ale w Toyocie charakteryzuje się wyjątkową trwałością. Pierwsze stuki z łączników stabilizatora lub wahaczy (można wymieniać osobno sworznie i silentbloki) pojawiają się dopiero po przekroczeniu 100 tys. km przebiegu.

Najpopularniejszym silnikiem, jeśli oceniać po ogłoszeniach, okazuje się trzycylindrowa jednostka o pojemności 1.0. Silnik ten nie zachwyca może kulturą pracy (3 cylindry, brak wałków wyrównoważających) i osiągami (zaledwie 69 KM, auto zdecydowanie nadaje się wyłącznie do miejskiej eksploatacji), ale bez większych problemów przejedzie 200 tys. km.
Jak już wspomnieliśmy, największe zarzuty można mieć do sprzęgła (poddaje się łożysko oporowe, co skutkuje koniecznością wymiany kompletu), które potrafi odmówić współpracy już przy 50 tys. km (koszt wymiany to około 1 tys. zł).
Poza tym, najstarsze egzemplarze z przebiegami kilkuset tysięcy km. mogą zużywać olej, co wiąże się z koniecznością remontu generalnego.

Jeśli ktoś zamierza jeździć Yarisem II również w trasy, powinien wybrać samochód z silnikiem 1.3 o mocy 87 KM (po liftingu 1.33 - 99 KM). Spalanie będzie nieco większe, ale również - kultura pracy i - przede wszystkim - będą znacznie lepsze osiągi. Co najważniejsze, jednostka ta jest równie bezawaryjna.
Jeśli budżet pozwoli - lepiej wybrać samochód po liftingu. Silnik 1.33 posiada system zmiennych faz rozrządu VVT-i na wałku dolotowym i wydechowym, dzięki czemu moc jest wyższa, a spalanie nieco niższe.

W Yarisie znajdziemy jeszcze dwa inne silniki benzynowe. Sportowa wersja TS napędzana jest jednostką 1.8 o mocy 133 KM i jest to propozycja dla kierowców z żyłką sportowca. Ponadto trafiają się samochody z silnikami 1.5 - ta jednostka była oferowana wyłącznie w USA i z tego względu (kłopoty serwisowe) lepiej omijać ją z daleka.

W Yarisie II montowano również diesla o pojemności 1.4 l. Najważniejsza informacja jest taka, że on również cieszy się opinią bezawaryjnego. Oczywiście posiada on wtrysk common-rail, co oznacza, że prędzej czy później zużyciu ulegną wtryskiwacze, jako część eksploatacyjną należy również traktować turbosprężarkę oraz koło dwumasowe. Co ciekawe jednak, w Toyocie elementy te wytrzymują naprawdę spore przebiegi.

Chociaż na pierwszy rzut oka tego nie widać (ta sama moc), to przy okazji liftingu diesla poddano modernizacji. I tu uwaga - lepszym wyborem będą egzemplarze... przedliftingowe. Przede wszystkim, wszystkie pozbawione są filtra cząstek stałych (DPF), po drugie, wyposażone są we wtryskiwacze, które można regenerować (koszt to ok. 200 zł sztuka). Po liftingu zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne, których już naprawić się nie da, a koszt wymiany jest wysoki.

Toyotę Yaris II należy zaliczyć do wyjątkowych samochodów. Skomplikowane konstrukcyjnie współczesne samochody psują się na potęgę, a starsze, prostsze - ze względu na wiek i przebieg. A Yaris po prostu się nie psuje. Dlatego trzeba liczyć się z wyższymi cenami, za które często można kupić równy wiekiem samochód kompaktowy. Z tym, że nie będzie on aż tak bezawaryjny...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-09-24

INNE ROCZNIKI

Toyota Yaris CRASHTEST

Toyota Yaris - AKCJE NAWROTOWE

2007-05-10Samochody Toyota model Yaris wyprodukowane we Francji mogą powodować zagrożenie dla użytkowników.

W niektórych samochodach modelu Yaris podczas kolizji może dojść do całkowitego wysunięcia zagłówka z oparcia fotela tylnego lub przedniego. Ponadto boczna poduszka powietrzna może nie napełnić się prawidłowo w odpowiednio krótkim czasie.

Kampanią objęte były samochody Toyota Yaris, wyprodukowane od 4 listopada 2005r. do 31 lipca 2006r. o następujących specyfikacjach:

JG9#3# 0A002425 - 0A032787
KG9#3# 0A001018 - 0A032844
JC9#3# 0A008629 - 0A046881
KC9#3# 0A001024 - 0A046882
JL9#3# 0A013738 - 0A090052
KL9#3# 0A001022 - 0A090056

2009-02-12Niektóre samochody modelu Yaris wyprodukowane od 13 czerwca 2005 do 9 kwietnia 2007 w Japonii oraz od 7 listopada 2005 do 17 kwietnia 2007 we Francji, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Z powodu użycia nieodpowiednich materiałów w napinaczu pasa bezpieczeństwa, może dojść do uszkodzenia, w wyniku którego podczas wypadku i aktywacji pasa ulegnie on samozapłonowi. Na świecie odnotowano trzy takie przypadki.

W Polsce wada może dotyczyć 14782 samochodów.

plik pdf
2010-02-05Toyota Motor Poland Company Ltd. powiadomiła, że niektóre samochody modeli: AYGO (luty 2005 - sierpień 2009) iQ (listopad 2008 - listopad 2009) Yaris (luty 2005 - wrzesień 2009) Auris (październik 2006 - 5 stycznia 2010) Corolla (październik 2006 - Grudzień 2009) Verso (luty 2009 - 5 stycznia 2010) Avensis (listopad 2008 -grudzień 2009) RAV4 (listopad 2008 - listopad 2009) wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, Turcji, RPA, Czechach, Japonii i Francji, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. Przedsiębiorca poinformował, że w ok. 80.000 egzemplarzy samochodów marki Toyota, może dojść do zablokowania pedału przyspieszenia, co może grozić wypadkiem. Jednocześnie przedsiębiorca poinformował, że w Europie nie odnotowano wypadków związanych z tą usterką oraz, że w przypadku wystąpienia problemów możliwe jest zatrzymanie pojazdu, gdyż układ hamulcowy i skrzynia biegów działają poprawnie.
2011-07-22Niektóre samochody Toyota Yaris wyprodukowane we Francji w okresie: od 12 kwietnia 2010 r. do 4 stycznia 2011 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W niektórych samochodach z powodu nieprawidłowego zamontowania osłony lewego przedniego słupka, podczas napełniania się kurtyny powietrznej w trakcie kolizji, osłona ta może odczepić się. W takim przypadku osłona ta mogłaby zranić kierującego pojazdem.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 110 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.

Toyota zadeklarowała, że właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu sprawdzenia montażu osłony i ewentualnie dokonania korekty.

plik pdf
2012-10-12Niektóre samochody marki: Toyota Auris wyprodukowane w Wielkiej Brytanii i Turcji w okresie od 14 września 2006 r. do 26 grudnia 2008 r., Toyota Corolla wyprodukowane w Japonii i RPA w okresie od 4 października 2006 r. do 18 grudnia 2008 r., Toyota Yaris wyprodukowane w Japonii i Francji w okresie od września 2006 r. do 22 grudnia 2008 r. Toyota RAV4 wyprodukowane w Japonii, w okresie od 1 września 2006 r. do 2 grudnia 2008 r. mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. Producent poinformował, że w ww. modelach samochodów marki Toyota istnieje możliwość zacierania się ślizgowych styków elektrycznych głównego wyłącznika opuszczania szyb, montowanego w drzwiach po stronie kierowcy. W przypadku próby smarowania mechanizmu ogólnie dostępnymi środkami, może dojść do przegrzania i nadtopienia wyłącznika. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 37 904 samochodów marki Toyota. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku. Przedsiębiorca zadeklarował, że pierwsi właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi Klienci, w celu sprawdzenia czy w ich samochodzie występuje ww. wada i ewentualnego dokonania stosownej naprawy.

plik pdf
2013-07-09W niektórych modelach samochodów Toyota Yaris i Verso S (wyprodukowanych w latach 2010-2011) w elektronicznym module sterującym wspomaganiem układu kierowniczego może dochodzić do skraplania się wody, co może doprowadzić do zwarcia na zaciskach przekaźnika zasilającego silnik elektryczny układu wspomagania. W takim przypadku elektroniczny moduł sterujący zarejestruje nieprawidłowe napięcie w obwodzie wspomagania układu kierowniczego i zawiesi działanie wspomagania. Zostanie również uruchomiona sygnalizacja dźwiękowa oraz zapali się kontrolka ostrzegawcza na panelu wskaźników. Kierowanie samochodem będzie wymagało użycia większej siły.

Toyota Yaris II 1.33 VVT-i 99 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Toyota Yaris II 1.33 VVT-i 99 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.