chceauto.pl
x

Toyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KM

Toyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.64 (oceny: 11)
Rok produkcji
2004
Średnia cena
17 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
2362 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
156 KM
0-100 km/h
10.9 s.
V max
185 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
62 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
500 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
36 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12 s.
Prędkość maksymalna
168 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Toyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KMToyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KMToyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KMToyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KM

Toyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KM

Toyota Previa

Previa to jeden z tych samochodów z istnienia których mało kto zdaje sobie sprawę. Dzięki temu, za bardzo przyzwoite pieniądze kupić możemy pełnokrwistą Toyotę, która w dodatku - w zależności od wersji przewieźć może 7-8 osób! Previa to typowy van zbudowany z myślą o amerykańskim rynku. Dlatego właśnie samochody pochwalić mogą się dobrym wyposażeniem, większość z nich wyposażona jest w automatyczne skrzynie biegów (sterowane, na amerykańską modłę dźwignią przy kierownicy).

Toyota Previa II

II, produkowana od 2000 roku, generacja Toyoty Previa (znana również pod nazwą Toyota Estima), to kusząca propozycja dla osób szukających trwałego środka transportu zdolnego pomieścić dużą rodzinę. Kierowanie się stereotypami o bezawaryjności japońskiej marki może mieć jednak opłakane skutki. Spokojny sen gwarantują wyłącznie egzemplarze wyposażone w benzynowe jednostki napędowe!

Zaletami Previi są bez wątpienia: przestronne wnętrze i para przesuwnych drzwi tylnych zdecydowanie ułatwiająca korzystanie z dwóch tylnych rzędów siedzeń. Na tle europejskiej konkurencji w postaci np. Renault Espace, projekt wnętrza trzeba jednak uznać za mocno zachowawczy. Auta ze Starego Kontynentu oferują też zdecydowanie lepszy poziom wyposażenia.

W przeciwieństwie do poprzednika konstruktorzy zrezygnowali z niekonwencjonalnego umiejscowienia jednostki napędowej (silnik umieszczono klasycznie, pod maską), do europejskiej oferty wprowadzono jednostki wysokoprężne. Dzięki takiemu podejściu Previa zyskała na popularności na Starym Kontynencie, chociaż wysokie ceny sprawiają, że samochód jest rzadkością na polskich drogach.

Podobnie jak poprzednik samochód pochwalić się może wzorową opinią, ale ta dotyczy wyłącznie benzynowych wersji. Mają trwały napęd rozrządu realizowany za pomocą łańcucha i uchodzą za bardzo solidne. Decydując się na instalację gazową koniecznie trzeba jednak zainwestować w układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Głowica jest dość wrażliwa na przegrzanie, a producent wymaga okresowej regulacji luzów zaworowych.

Złym pomysłem jest natomiast inwestycja w Previę z silnikiem wysokoprężnym! Oznaczenie jednostki - 2,0 l D-4D 1CD – i osiągi (moc 116 KM) sugerują bliskie pokrewieństwo z Avensisem T22 (pierwsza generacja). W rzeczywistości mamy jednak do czynienia z gruntownie przeprojektowanym silnikiem o zdecydowanie niższej trwałości niż w Avensisie!

Chcąc wygospodarować więcej przestrzeni dla pasażerów jednostka pozbawiona została np. dwumasowego koła zamachowego. Nie jest to jednak powód do radości, bo – by zmniejszyć poziom wibracji – w misce olejowej zamontowano wałki wyrównoważające. Sposób ich napędzania mocno obciąża pompę oleju, co przekłada się na jej skróconą żywotność. Pierwszymi symptomami spadku jej wydajności jest dłuższe niż zazwyczaj świecenie kontrolki ciśnienia oleju zaraz po uruchomieniu. Niestety łatwo przeoczyć ten objaw (zwłaszcza, gdy oglądamy auto przed zakupem), co w niedługiej perspektywie poskutkuje zatarciem silnika! Kolejny problem jest taki, że jednostki nie da się zamienić metodą „plug&play” na trwalszy silnik z Avensisa – jedynym ratunkiem pozostaje remont (o ile jest czego…) lub żmudne poszukiwania używanego silnika (mała podaż ze względu na częste usterki).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-11-30

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Używane: Toyota Previa2018-11-16Renault odświeża Espace2012-05-15Jazda vanem nie musi być droga. Zobacz, które się nie psują!2011-08-25

Toyota Previa CRASHTEST

Toyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mazda MPV

Mazda MPV

2.3 141 KM benzyna2004VANręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Alhambra

Seat Alhambra

1.8 T 150 KM benzyna2004VANręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Galaxy

Ford Galaxy

2.3 16V 145 KM benzyna2004VANręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

1.8 T 150 KM benzyna2004VANręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C8

Citroen C8

2.2 E 158 KM benzyna2004VANręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Space Wagon

Mitsubishi Space Wagon

2.4 GDI 147 KM benzyna2004VANręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Previa II 2.4 VVT-i 156 KM Opinie i komentarze

robert
27 marca 2011
Kupiłem previe z 2000 roku, czyli jeden z pierwszych egzemplarzy nowej serii, wcześniej miałem passata 1.9, nissana primera 2.0d i renault chamade. Żaden z poprzednich samochodów niema porównania, jazda tym autem to sama przyjemność.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS