chceauto.pl
x

Toyota Corolla 1.6 VVT-i 2007

Oceny użytkowników3.5500/5. Głosy: 20
Ocena: 3.55/5
Głosy: 20.

Dostępne samochody

Toyota Corolla

Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i 110 KM

2007, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 14 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.00/5. Głosy: 1
Toyota Corolla

Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i 110 KM

2007, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 15 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Toyota Corolla

Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i 110 KM

2007, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 15 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Toyota Corolla

Toyota Corolla E15 1.6 VVT-i 124 KM

2007, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 17 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.67/5. Głosy: 18
Toyota Corolla

Toyota Corolla E15 1.6 VVT-i 124 KM

2007, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 22 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny2.00/5. Głosy: 1
Toyota Corolla

Toyota Corolla E12 1.6 VVT-i 110 KM

2007, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 15 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia

Kilka słów o modelu

E12 (2002-2007)

Corolla IX generacji weszła do produkcji z końcem 2001 roku. Samochód został gruntownie przeprojektowany - z poprzednikiem łączy więc go jedynie nazwa. Auto otrzymało wreszcie nadwozie, które bez trudu pomieści czwórkę dorosłych osób, również stylistyka pojazdu zrywała z obłymi kształt poprzedniczki.

Niestety, produkowana w Wielkiej Brytanii Toyota przestała już być ikoną niezawodności (kombi produkowano w Turcji). Samochody, mimo że na tle konkurentów wciąż uchodzić mogą za wzór, cierpią jednak na kilka typowych dolegliwości. W początkowym okresie produkcji (do 2003 roku) użytkownicy aut często odwiedzali Autoryzowane Stacje Obsługi z powodu nadmiernego zużycia oleju w jednostkach benzynowych.

Szesnastozaworowe silniki wyposażone w mechanizm zmiennych faz rozrządu często wymagają dolewek oleju między wymianami. Niektóre serwisy Toyoty na gwarancji dokonywały np. wymiany uszczelniaczy zaworowych, jednak przeważnie na nic się to nie zdawało. Warto zaznaczyć, że świadoma problemu Toyota, w samochodach eksploatowanych w trudnych warunkach (auta flotowe) od nowości stosowała gęstszy - półsyntetyczny olej, zamiast „pełnego syntetyku”. Jeżeli więc zamierzamy podróżować dynamicznie (często kręcąc silnik do 6-7 tys. obr./min) co kilka tygodni dobrze jest kontrolować stan oleju.

Czasami uszkodzeniom ulega również układ przeniesienia napędu. Ofensywnej eksploatacji przez kierowców z żyłką sportowca nie wytrzymują skrzynie biegów (problemy z jedynką i wypadaniem poszczególnych przełożeń) oraz sprzęgła. Są to jednak sporadyczne przypadki, podobnie jak usterki uszczelek pod głowicą czy zapalająca się kontrolka „check engine”. Mankamentem nękającym stosunkowo dużą ilość pojazdów jest częste przepalanie się żarówek świateł mijania. Podobnie jak w przypadku innych japońskich samochodów trzeba też uważać na bardzo łatwy do zarysowania, „ekologiczny” lakier.

Warte polecenia są diesle. Dobrze sprawuje się zarówno silnik dwulitrowy, jak i wprowadzona później jednostka 1.4 D-4D (obie 90-konne).

Samochody w wersji kombi często eksploatowane były przez firmy, dlatego warto sprawdzić, czy wybrany pojazd nie ma za sobą przeszłości flotowej.

Toyota Corolla nieźle trzyma cenę, co oznacza, że jej zakup nie będzie tani, ale spadek wartości nie będzie dokuczliwy. Uwaga na złodziei - auto utrzymuje się w czołówce najczęściej kradzionych.

Samochód przetrwał w produkcji do 2009 roku, mimo że od 2007 roku w sprzedaży dostępna już była kolejna generacja.

E15 (2007-2013)

Corolla X generacji produkowana jest od 2007 roku. Samochód występuje tylko w dwóch wersjach nadwoziowych - jako czterodrzwiowy sedan oraz minivan o nazwie Corolla Verso. Hatchback otrzymał nową nazwę - Auris, zaś kombi nie pojawiło się w produkcji.

Samochody wytwarzane są w Wielkiej Brytanii i w Turcji jednak dzięki dobrej kontroli jakości Toyocie udało się utrzymać stosunkowo niską awaryjność. Podobnie jak w poprzedniej generacji Corolli pracownicy serwisów Toyoty najczęściej słuchają narzekań na kiepskiej jakości powłokę lakierniczą (szybko się zarysowuje), piszczące hamulce oraz drobne usterki instalacji elektrycznej.

W początkowym okresie produkcji zdarzały się również niedostatki wykończenia - plastik na konsoli wewnętrznej (zwłaszcza w okolicy schowków) niemiłosiernie skrzypiał, niektóre elementy wnętrza potrafiły zostać w ręce. Toyota wyciągnęła jednak odpowiednie wnioski i szybko uporała się z problemami.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS