chceauto.pl
x

Toyota Carina E 2.0 126 KM

Toyota Carina E 2.0 126 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1997
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
126 KM
0-100 km/h
9.4 s.
V max
200 km/h

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
545 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.3 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Toyota Carina E 2.0 126 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Carina E 2.0 126 KMToyota Carina E 2.0 126 KMToyota Carina E 2.0 126 KM

Toyota Carina E 2.0 126 KM

Poza banalną stylistyką, ubogim wyposażeniem większości egzemplarzy (głównie tych z polskich salonów) i tylko przeciętnym poziomem bezpieczeństwa największą wadą modelu Carina E jest to, że samochód nie jest już produkowany. Gdyby wszystkie Toyoty montowane były tak starannie jak ta, japoński producent już dawno zbankrutowałby z braku zamówień. Wytwarzana w latach 1992-1997 Craina E to prawdziwa motoryzacyjna ikona, jeżeli chodzi o bezawaryjność.
Co ciekawe, większość egzemplarzy nie pochodzi wcale z Japonii. By obejść europejskie przepisy celne Toyota zdecydowała się na otwarcie nowej fabryki w brytyjskiej miejscowości Derby. To właśnie tam powstawały jedne z najbardziej niezawodnych samochodów w historii. Auta dostępne były w trzech wersjach nadwoziowych - jako sedan, liftback i kombi. Żadne z nich (zwłaszcza te ostatnie) nie grzeszyło urodą, ale zapewniały wygodne warunki podróżowania czterem osobom, dużo miejsca na bagaż (ponad 540 litrów) i niezawodność o jakiej konkurenci mogli jednie pomarzyć.
Niestety, legendarna bezusterkowość nie daje gwarancji bezproblemowej eksploatacji. Większość aut dostępnych na rynku wtórnym trafiła do nas w ramach prywatnego importu, samochody mają za sobą poważne naprawy blacharskie, przebieg nierzadko sięga 400 tys. km. Podstawowym problemem będzie więc znalezienie godnego uwagi egzemplarza. Decydującym kryterium przy wyborze powinien być stan karoserii (najlepiej potwierdzony badaniem czujnikiem grubości powłoki lakierniczej). Nawet bezwypadkowe egzemplarze mają tendencję do poddawania się działaniu rdzy. Najbardziej narażone miejsca to nadkola i dolne krawędzie drzwi. Z czasem problemów przysparza też układ elektryczny (głównie wina śniedziejących styków). Wyeksploatowane egzemplarze miewają również problemy z przekładnią kierowniczą i wyciekami (pompa wspomagania). W zawieszeniu najczęściej „poddają się” łączniki stabilizatorów i drążki kierownicze. Z całą pewnością można jednak stwierdzić, że jeżeli poprzedni właściciele nie szczędzili na materiałach eksploatacyjnych przebieg nawet 300 tys km nie powinien zrażać.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-02

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Toyota Carina E 2.0 126 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Rover Seria 600

Rover Seria 600

20 131 KM benzyna1997sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda Accord

Honda Accord

2.0i 131 KM benzyna1997sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Subaru Legacy

Subaru Legacy

2.2 131 KM benzyna1997sedanręczna4x4
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Clarus

Kia Clarus

1.8 116 KM benzyna1997sedanręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 626

Mazda 626

2.0 116 KM benzyna1997sedanręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 156

Alfa 156

1.6 TS 120 KM benzyna1997sedanręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Carina E 2.0 126 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS