chceauto.pl
x

Toyota Aygo 2015

Oceny użytkowników2.8000/5. Głosy: 5
Ocena: 2.8/5
Głosy: 5.

Dostępne silniki

benzyna

1.0 VVT-i

II (2014-2018)

II generacja Ayto to tak naprawdę gruntownie odświeżony poprzedni model z zaprojektowanym niemalże od podstaw nadwoziem. Rozwiązaniem, które przypadnie do gustu zwłaszcza młodszej klienteli jest pas przedni, który nawiązuje wyglądem do litery X. Jej górne ramiona przechodzą na nadkola i kończą się wkomponowane w lusterka zewnętrzne.

Karoseria nowej Toyoty Aygo mierzy 3455 mm długości - jest więc o 25 mm dłuższa niż w poprzedniku. O 5 mm zmalała również wysokość pojazdu. We wnętrzu ograniczono występowanie nieosłoniętych, lakierowanych w kolorze nadwozia, blach. Te znajdziemy już wyłącznie w górnych partiach drzwi. Nowa tablica rozdzielcza nawiązuje do większych pojazdów.

Bezpośrednio przed oczami kierowcy zamontowano duży, okrągły prędkościomierz. Po jego lewej stronie znalazł się ciekawy, pionowy, obrotomierz. Na szczycie konsoli środowej, jak we współczesnych autach kompaktowych, znalazł się kolorowy panel dotykowy o przekątnej 7 cali.

Niewielkie zmiany zaszły pod maską. Auto wciąż napędzane jest trzycylindrowym, dwunastozaworowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,0 litra. W stosunku do konstrukcji znanej z poprzednika, inżynierowie Toyoty nieznacznie zmodyfikowali kształty komór spalania. Silnik rozwija moc 68 KM, co pozwala autu przyspieszać do 100 km/h w 14,2 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 160 km/h.

Produkcją auta, tak samo jak w przypadku poprzednika, zajmuje się czeska fabryka PSA w Kolinie.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS