chceauto.pl
x

Toyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KM

Toyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2001
Średnia cena
12 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1794 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
129 KM
0-100 km/h
10 s.
V max
200 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
4 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
17.6%
Średni przebieg
137 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
530 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
8.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Toyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KMToyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KMToyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KMToyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KMToyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KMToyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KMToyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KM

Toyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KM

Toyota Avensis

Toyota Avensis to następca legendarnego już modelu Carina. Podobnie jak w przypadku poprzednika auta o tej nazwie sprzedawane na rynkach europejskich powstają w Wielkiej Brytanii. Avensisy cieszą się opinią solidnych pojazdów, ale przed zakupem należy dokładnie zapoznać się z oferowanymi na rynku wtórym wersjami. W przypadku benzynowych jednostek napędowych nie wszystkie tolerują zasilanie gazem LPG, dieslom zdarzają się kosztowne usterki. Na tle europejskiej konkurencji przeciętnie wypadają właściwości jezdne i przestrzeń w kabinie.

Toyota Avensis I

Pierwsza seria trafiła do sprzedaży w 1998 roku i przetrwała w ofercie Toyoty do roku 2003. W 2000 roku auto poddano niewielkiemu liftingowi. Podobnie jak poprzedniczkę Avensis również produkowano w Anglii (fabryka w Derby). Samochód oferowany był w trzech wersjach nadwoziowych: jako sedan, liftback oraz kombi. W Japonii opracowano również na jego bazie niewielki minivan o nazwie Avensis Verso.

Podobnie jak Carina auto cieszy się opinią niezawodnego, chociaż pod tym względem ustępuje poprzedniczce. Na pewno warto mieć na uwadze kilka typowych mankamentów. Szesnastozaworowe silniki wyposażone w mechanizm zmiennych faz rozrządu często wymagają dolewek oleju między wymianami. Jeżeli więc zamierzamy podróżować dynamicznie (często kręcąc silnik do 6-7 tys. obr./min) co kilka tygodni dobrze jest kontrolować stan oleju. Czasami uszkodzeniom ulega również układ przeniesienia napędu - współpracy potrafią odmówić łożyska skrzyni biegów.

Mankamentem nękającym stosunkowo dużą ilość pojazdów jest częste przepalanie się żarówek świateł mijania (H7). Trzeba też bardzo uważać przy ich wymianie. Żarówki mocowane są na trzech cienkich podstawkach z tworzywa sztucznego, które z czasem staje się bardzo kruche. Jeśli się złamie pozostaje jedynie wymiana całego reflektora.

Podobnie jak w przypadku innych japońskich samochodów trzeba też uważać na bardzo łatwy do zarysowania, „ekologiczny” lakier.

Nowoczesne Diesle serii D-4D podobnie jak inne tego typu konstrukcje z układem wtryskowym typu Common Rail są bardzo wrażliwe na jakość stosowanego paliwa. Nękają je również usterki dwumasowych kół zamachowych.

Ponadto zdarzały się usterki układu kierowniczego i hamulcowego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

ROCZNIKI

Nowa Toyota Avensis. Ceny2015-05-14Nowa Toyota Avensis oficjalnie2015-03-05Toyota Avensis z nowym przodem2011-09-14Chcesz Avensisa? Lepiej się wstrzymać...2011-09-08Prawie milion km na liczniku Toyoty Avensis2022-12-16Nowa Toyota Avensis2015-02-16

Toyota Avensis CRASHTEST

Toyota Avensis - AKCJE NAWROTOWE

2011-03-08Toyota powiadomiła, że niektóre samochody Toyota Avensis z silnikami benzynowymi 2.0 i 2.4 l wyprodukowane w Brukseli, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W niektórych samochodach Toyota Avensis wyposażonych w silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa (D4), może dojść do uszkodzenia jednego z elementów układu paliwowego.

Usterka zaworu regulacyjnego wysokociśnieniowej pompy paliwowej może pojawić się wówczas, gdy mocowanie zaworu regulacyjnego wysokociśnieniowej pompy paliwowej ulegnie osłabieniu ze względu na zużycie uszczelki zaworu. W takim przypadku wibracje układu mogą doprowadzić do wycieku paliwa.

Szczegółowe informacje pozwalające zidentyfikować samochody, których dotyczą obie usterki: zaworu regulacyjnego oraz przewodu paliwowego zawarte są poniżej:

AZT220SB1##BBN##E000020 - #E023672 wyprodukowane od 10.07.2000 do 22.12.2002

Uwaga: # znak nieznaczący do identyfikacji pojazdu

WAŻNE: Nie wszystkie pojazdy z zakresu podanego powyżej objęte są kampanią i nie wszystkie były sprzedawane w Polsce.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani na bezpłatną naprawę do autoryzowanych stacji obsługi.

Toyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mitsubishi Galant

Mitsubishi Galant

2.0 136 KM benzyna2001kombiręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 156

Alfa 156

1.6 TS 120 KM benzyna2001kombiręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

2.0 130 KM benzyna2001kombiręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.0 16V 130 KM benzyna2001kombiręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen Xantia

Citroen Xantia

2.0i 16V 132 KM benzyna2001kombiręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C5

Citroen C5

2.0i 16V 138 KM benzyna2001kombiręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Avensis I 1.8 VVT-i 129 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS