chceauto.pl
x
Takiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJR

Takiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJR

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-04-01
Na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku brytyjski Jaguar zaprezentował swoje najnowsze dziecko - model XJR. Auto - jak sama nazwa wskazuje - to sportowa wariacja na temat flagowej limuzyny marki - modelu XJ.

Jaguar XJR
Jaguar XJR
Z zewnątrz zmiany w stosunku do XJ są niewielkie. Fani marki zauważą przemodelowane progi - docisk tyłu pojazdu został zwiększony poprzez zastosowanie spojlera klapy bagażnika. Specjalne wloty powietrza “R” umiejscowione na masce służą nie tylko poprawie aerodynamiki, ale mają znaczny wpływ na chłodzenie silnika. Standardowym wyposażeniem są też pięcioramienne, kute felgi aluminiowe w rozmiarze 20 cali.

Jaguar XJR
Jaguar XJR
To co najważniejsze, kryje się jednak pod maską. Źródłem napędu jest benzynowy silnik 5,0 litra V8 z kompresorem rozwijający moc 550KM oraz 680 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na koła tylnej osi za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

Pracując w trybie automatycznym komputer zbiera dane z odczytów przyspieszeń, hamulców, czujników przeciążeń bocznych oraz przełącznika kick-down. System zarządzający skrzynią automatycznie dopasowuje jej charakterystykę do chwilowych potrzeb modyfikując czas zmiany przełożeń oraz moment zmiany biegów. Łopatki ręcznej zmiany przełożeń zamontowane na kierownicy to dodatkowy element dający kierowcy większą kontrolę nad samochodem.

Jaguar XJR
Jaguar XJR
Dzięki funkcji rozpoznawania przeciążeń bocznych skrzynia biegów podczas pokonywania zakrętów utrzymuje przełożenie na tym samym poziomie. Funkcja ta jest ważna w czasie szybkiego pokonywania zakrętów, gdy nagła zmiana przełożenia może doprowadzić do niekontrolowanej zmiany balansu samochodu a tym samym do poślizgu. Standardowym wyposażeniem będzie też elektroniczny, aktywny dyferencjał oraz system DSC.

Jaguar XJR
Jaguar XJR
Zawieszenie XJR zostało zoptymalizowane względem zastosowanych - 20-calowych - kół oraz sportowych możliwości układu napędowego. W samochodzie zmieniono nastawy amortyzatorów, długość oraz sztywność sprężyn przedniego zawieszenia.

Poza zmianami w zawieszeniu oraz systemach elektronicznych pojazdu modyfikacje zostały wprowadzone również w układzie kierowniczym. Został on wyraźnie usztywniony, dzięki czemu prowadzenie ma być bardziej precyzyjne.

Czyżby nowy XJR był w stanie zagrozić BMW serii 5?

Takiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJR - GALERIA ZDJĘĆ

Takiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJRTakiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJRTakiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJRTakiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJRTakiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJRTakiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJRTakiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJRTakiego Jaguara jeszcze nie było. Nazywa się XJR

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS