chceauto.pl
x
Suzuki SX4 - kosmopolita

Suzuki SX4 - kosmopolita

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-11-07 Opinie
Suzuki SX4 to pojazd opracowany wspólnie przez Fiata (bliźniakiem jest Sedici) i Suzuki. Auto produkowane jest w fabryce Suzuki na Węgrzech.
SX4 to samochód, który trudno zakwalifikować do konkretnej klasy. Ze względu na rozmiary plasuje się między segmentami B i C, ze względu na nieco podwyższone zawieszenie oraz napęd wszystkich kół (opcja) - jest małym SUV-em. Generalnie - crossover.

Samochód debiutował w 2005 roku, w 2009 - poddano go liftingowi.

Suzuki SX4
Suzuki SX4
SX4 ma kilka wad funkcjonalnych. Benzynowe silniki dużo palą, grube słupki ograniczają widoczność, bagażnik jest mały (jak dla rodziny i jak na segment C), plastiki we wnętrzu są twarde i szybko zaczynają skrzypieć, zaś napęd 4x4 (o ile samochód jest w niego wyposażony) i zawieszenie nie nadają się do terenowych szaleństw. Pozwalają za to pewnie czuć się na śniegu czy piasku.

Nie brak jednak zalet, wśród których trzeba wymienić cenę, która plasuje to auto raczej w segmencie B. A w tym segmencie Suzuki oferuje sporo miejsca i - powtórzmy - opcjonalny napęd wszystkich kół.

Suzuki SX4
Suzuki SX4
Generalnie nieźle jest pod względem awaryjności. Co prawda, samochody z początku produkcji miały wadliwy układ hamulcowy (tarcze i klocki szybko się przegrzewały, co prowadziło do przedwczesnego zużycia), jednak problem ten był usuwany w ramach gwarancji. Ponadto skrzypią twarde plastiki oraz fotel kierowcy, wibrują lusterka, ujawniają się niedokładności montażu (wibruje schowek, różne plastiki wpadają w rezonans). SX4 nie cierpi jednak na poważniejsze awarie kluczowych komponentów.

Suzuki SX4 oferowane było tylko w dwóch wersjach wyposażenia. Bazowa GLX dostępna była tylko w wersji przednionapędowej, bogatszą - GS łączono zarówno z napędem wszystkich kół, jak i tylko przedniej osi. Wyposażenie obu było stosunkowo bogate i obejmowało m.in. wielofunkcyjną kierownicę, elektryczną regulację lusterek i szyb oraz klimatyzację.

Suzuki SX4
Suzuki SX4
Podstawowym silnikiem SX4 był silnik benzynowy o pojemności 1.6. Nie dysponuje on nadwyżką mocy (107 KM, po liftingu podniesiono moc do 120 KM), stąd preferuje jazdę na wysokich obrotach, co przekłada się na wysokie zużycie paliwa. Rozrząd oparto na łańcuchu, jednostka ta pozbawiona jest za to typowych usterek.

Na rynku wtórnym można również natrafić na egzemplarze z silnikiem 1.5 oraz 2.0. Zdarza się to jednak raczej rzadko, najczęściej w egzemplarzach sprowadzonych.

Suzuki SX4
Suzuki SX4
Dla kierowców preferujących dynamiczny styl jazdy lepszym wyborem będzie silnik wysokoprężny o pojemności 1.9 l. Jest to znana i ceniona jednostka Fiata, w tym wypadku wykonana w technologii ośmiozaworowej. Oczywiście liczyć trzeba się z większymi przebiegami oraz związanym z tym zużyciem turbosprężarki oraz koła dwumasowego.

W 2009 roku ofertę diesli poszerzono o kolejny silnik wysokoprężny - jednostkę 1.6 wyprodukował nie Fiat, ale... koncern PSA (Peugeot/Citroen). Jej największą zaletą jest niskie zużycie paliwa.

Rok później pojawił się najmocniejszy silnik wysokoprężny. Dwulitrowa jednostka znów pochodzi od Fiata i wyposażona jest w filtr DPF (cząstek stałych).

Suzuki SX4
Suzuki SX4
Zawieszenie Suzuki SX4 to klasyczna i prosta konstrukcja. Z przodu znajdziemy kolumnę McPhersona, zaś z tyłu - belkę skrętną. Zawieszenie jest stosunkowo wytrzymałe, a jego serwis nie jest przesadnie drogi. Niestety, problemem może się okazać zakup zamienników, część elementów dostępna jest tylko "w oryginale", co oznacza oczywiście wyższe ceny.

Kupując Suzuki SX4 zdecydowanie lepiej zdecydować się na samochód z napędem wszystkich kół. To właśnie ten element tak naprawdę odróżnia ten model od wielu innych dostępnych na rynku.

Napęd może pracować w trzech trybach (2WD - napęd na przód, Auto - moment automatycznie transferowany na oś tylną, ale nie mniej niż 5 procent, Lock - moment automatycznie transferowany, nie mniej niż 30 procent; Lock przełącza się na Auto po przekroczeniu 60 km/h). W samochodach z napędem wszystkich kół zawieszenie podniesiono o 1,5 cm, dzięki czemu prześwit wynosi 19 cm.

Ciekawostkę stanowi fakt, że SX4 - barrdzo krótko - było sprzedawane również jako sedan. W tej wersji auto było dostępne tylko z napędem na przód i nie spotkało się z zainteresowaniem nabywców. Większą popularnością samochód ten cieszył się na rynku... amerykańskim.

Suzuki SX4 - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Tom10
16 listopada 2011
Szukam małego samochodu 4x4 na wypady na ryby i zastanawiam się nas Suzuki SX4, budżet 15, max 20 k PLN. Jaki samochód polecacie?
Luk
16 listopada 2011
Tom, Suzuki jest dobrą marką, jednakże sx4 nawet z napędem na jedną oś za 20k nie kupisz (chyba, że rozbitą). Poszukaj jakiegoś Jimny lub Vitary.
majkel123
16 listopada 2011
Super bryczka. Od miesiąca mam takiego, rocznik 2008, 1.6 107KM, automat, 2WD i pełne wyposażenie w środku. Słupki jakoś specjalnie nie ograniczają mi widoczności, silnik rzeczywiście mułowaty (a jeszcze z automatem), ale pali w cyklu miejskim około 9 litrów na setkę. Nie sądzę by to było dużo jak na tak wysokie i wyposażone auto (masa) oraz jego szerokie opony. Plastiki rzeczywiście niemiłe w dotyku i sztywne. Na plus świetna pozycja za kierownicą, całkiem wygodne fotele i niezwykle intuicyjna obsługa kokpitu. Zawieszenie sztywne, kosztem komfortu mamy za to świetną trakcję w zakrętach. Ogólnie jestem jeszcze w fazie zachwytu (dopiero co kupiona bryczka), ale będąc maksymalnie obiektywnym daję temu autku 4 punkty na 5.
slawek
16 listopada 2011
W moim SX (1600ccm 60 000km) nic nie skrzypi pali 6,4 l w cyklu mieszanym. W malym aucie bagażnik nie może być duży, to nie terenówka żeby jeździć w teren. Wersja 1600 napęd na 2 kola byl produkowany w Japonii.
Madzia
16 listopada 2011
Miałam takiego 2 lata. Sprowadziłam sobie z Niemiec za nieduże pieniądze. To był rocznik 2008 1,5 i 99 koni. Auto było super. Nic się nie psuło. Do jazdy po mieście rewelacyjne!
Ramon
16 listopada 2011
kupiłem, mam problem ze swoim wzrostem 180cm (trudno wygodnie usiąść za kierownicą) oraz z wykładzinami podłogi i bagażnika (beznadziejny gatunek, niestarannie położone)
Jeździdełko!!
comments powered by Disqus

Suzuki SX4 - kosmopolita - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki SX4 - kosmopolitaSuzuki SX4 - kosmopolitaSuzuki SX4 - kosmopolitaSuzuki SX4 - kosmopolitaSuzuki SX4 - kosmopolitaSuzuki SX4 - kosmopolitaSuzuki SX4 - kosmopolitaSuzuki SX4 - kosmopolita

Zobacz także

Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...
Używane: Peugeot 2008

Używane: Peugeot 2008 2019-06-19

Pierwsza generacja Peugeota 2008 to jedna z ciekawszych propozycji w swoim segmencie. Produkowany w latach 2013-2019 model zbiera wśród użytkowników wiele pochlebnych opinii. Co ważne, dotyczą one nie tylko prowadzenia ale też niskiej usterkowości....
Używane: Toyota RAV4 III

Używane: Toyota RAV4 III 2019-05-04

Trzecia generacja RAV4 zadebiutowała pod koniec 2005 roku (model roku 2006). Samochód zaprezentowano w dwóch odmianach: europejskiej (krótszy rozstaw osi) i „amerykańskiej” (wariant wydłużony). Auto nie miało nic wspólnego z poprzednikiem (nowa...
Używane: Mazda 6 III

Używane: Mazda 6 III 2019-05-04

Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową...
Używane: Audi A4 B8

Używane: Audi A4 B8 2019-04-25

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombi, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.