chceauto.pl
x

Suzuki SX4 1.6 VVT 2010

Oceny użytkowników3.5000/5. Głosy: 8
Ocena: 3.5/5
Głosy: 8.

Dostępne samochody

Suzuki SX4

Suzuki SX4 I 1.6 VVT 120 KM

2010, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 18 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.50/5. Głosy: 8
Suzuki SX4

Suzuki SX4 I 1.6 VVT 120 KM

2010, hatchback 5dr
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 18 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Suzuki SX4

Suzuki SX4 I 1.6 VVT 120 KM

2010, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 18 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia

Kilka słów o modelu

I (2005-2013)

Samochód debiutował w 2005 roku, w 2009 - poddano go liftingowi. Produkcję zakończono w 2013 roku, po prezentacji SX4 drugiej generacji.

SX4 ma kilka wad funkcjonalnych. Benzynowe silniki dużo palą, grube słupki ograniczają widoczność, bagażnik jest mały (jak dla rodziny i jak na segment C), plastiki we wnętrzu są twarde i szybko zaczynają skrzypieć, zaś napęd 4x4 (o ile samochód jest w niego wyposażony) i zawieszenie nie nadają się do terenowych szaleństw. Pozwalają za to pewnie czuć się na śniegu czy piasku.

Nie brak jednak zalet, wśród których trzeba wymienić cenę, która plasuje to auto raczej w segmencie B. A w tym segmencie Suzuki oferuje sporo miejsca i - powtórzmy - opcjonalny napęd wszystkich kół.

Generalnie nieźle jest pod względem awaryjności. Co prawda, samochody z początku produkcji miały wadliwy układ hamulcowy (tarcze i klocki szybko się przegrzewały, co prowadziło do przedwczesnego zużycia), jednak problem ten był usuwany w ramach gwarancji. Ponadto skrzypią twarde plastiki oraz fotel kierowcy, wibrują lusterka, ujawniają się niedokładności montażu (wibruje schowek, różne plastiki wpadają w rezonans). SX4 nie cierpi jednak na poważniejsze awarie kluczowych komponentów.

Suzuki SX4 oferowane było tylko w dwóch wersjach wyposażenia. Bazowa GLX dostępna była tylko w wersji przednionapędowej, bogatszą - GS łączono zarówno z napędem wszystkich kół, jak i tylko przedniej osi. Wyposażenie obu było stosunkowo bogate i obejmowało m.in. wielofunkcyjną kierownicę, elektryczną regulację lusterek i szyb oraz klimatyzację.

Podstawowym silnikiem SX4 był silnik benzynowy o pojemności 1.6. Nie dysponuje on nadwyżką mocy (107 KM, po liftingu podniesiono moc do 120 KM), stąd preferuje jazdę na wysokich obrotach, co przekłada się na wysokie zużycie paliwa. Rozrząd oparto na łańcuchu, jednostka ta pozbawiona jest za to typowych usterek.

Na rynku wtórnym można również natrafić na egzemplarze z silnikiem 1.5 oraz 2.0. Zdarza się to jednak raczej rzadko, najczęściej w egzemplarzach sprowadzonych.

Dla kierowców preferujących dynamiczny styl jazdy lepszym wyborem będzie silnik wysokoprężny o pojemności 1.9 l. Jest to znana i ceniona jednostka Fiata, w tym wypadku wykonana w technologii ośmiozaworowej. Oczywiście liczyć trzeba się z większymi przebiegami oraz związanym z tym zużyciem turbosprężarki oraz koła dwumasowego.

W 2009 roku ofertę diesli poszerzono o kolejny silnik wysokoprężny - jednostkę 1.6 wyprodukował nie Fiat, ale... koncern PSA (Peugeot/Citroen). Jej największą zaletą jest niskie zużycie paliwa.

Rok później pojawił się najmocniejszy silnik wysokoprężny. Dwulitrowa jednostka znów pochodzi od Fiata i wyposażona jest w filtr DPF (cząstek stałych).

Zawieszenie Suzuki SX4 to klasyczna i prosta konstrukcja. Z przodu znajdziemy kolumnę McPhersona, zaś z tyłu - belkę skrętną. Zawieszenie jest stosunkowo wytrzymałe, a jego serwis nie jest przesadnie drogi. Niestety, problemem może się okazać zakup zamienników, część elementów dostępna jest tylko "w oryginale", co oznacza oczywiście wyższe ceny.

Kupując Suzuki SX4 zdecydowanie lepiej zdecydować się na samochód z napędem wszystkich kół. To właśnie ten element tak naprawdę odróżnia ten model od wielu innych dostępnych na rynku.

Napęd może pracować w trzech trybach (2WD - napęd na przód, Auto - moment automatycznie transferowany na oś tylną, ale nie mniej niż 5 procent, Lock - moment automatycznie transferowany, nie mniej niż 30 procent; Lock przełącza się na Auto po przekroczeniu 60 km/h). W samochodach z napędem wszystkich kół zawieszenie podniesiono o 1,5 cm, dzięki czemu prześwit wynosi 19 cm.

Ciekawostkę stanowi fakt, że SX4 - bardzo krótko - było sprzedawane również jako sedan. W tej wersji auto było dostępne tylko z napędem na przód i nie spotkało się z zainteresowaniem nabywców. Większą popularnością samochód ten cieszył się na rynku... amerykańskim.

W 2013 roku zakończono produkcję Suzuki SX4 pierwszej generacji, które na rynku zastąpiło SX4 II.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS