Japończycy zaprezentowali trzy elektryczne nowości. Najważniejszą premierą jest Subaru Uncharted, czyli całkowicie nowy kompaktowy crossover. Debiutowało również Subaru Solterra po liftingu i zapowiedziano wprowadzenie e-Legacy, czyli znanego już modelu, ale o napędzie elektrycznym.
- Subaru Uncharted. Nadwozie
- Subaru Uncharted. Wnętrze
- Subaru Uncharted. Napęd
- Subaru E-Outback
Subaru Uncharted. Nadwozie
Subaru Uncharted to pierwszy kompaktowy SUV o napędzie elektrycznym japońskiej marki. Samochód wymiarami jest zbliżony do spalinowego Subaru XV. Uncharted jest 3,5 cm dłuższe i 7 cm szersze, a także o 2,5 cm wyższe. Co najważniejsze - rozstaw osi jest większy aż o 8 cm, co zapowiada znacznie większą ilość miejsca na tylnej kanapie.

Subaru Uncharted
Stylizacja nadwozia ciekawie wygląda z przodu, gdzie znajdziemy intrygująco zaprojektowane światła do jazdy dziennej. Również z tyłu znajdziemy podobny, podwójny i trzyczęściowy wzór.
Uwagę przyciąga również mocno opadająca linia dachu i niemal płasko położona tylna szyba.

Subaru Uncharted
Subaru Uncharted. Wnętrze
Kabina Uncharted nie jest zaskoczeniem, jest niemal identyczna jak znanej już Solterrze. Przed kierowcą, znajduje się umieszczony na szczycie deski rozdzielczej niewielki ekranik, natomiast na środku konsoli znajduje się zapożyczony z Toyoty poziomo umieszczony ekran 14-calowy.

Subaru Uncharted
W kabinie znajduje się zaskakująco, jak na auto elektryczne, fizycznych przełączników fizycznych, np. klimatyzacją steruje się pokrętłami, co jest wygodnym rozwiązaniem.

Subaru Uncharted
Subaru Uncharted. Napęd
Subaru Uncharted będzie dostępne w trzech wersjach napędowych i tylko jedna jest dostępna z napędem wszystkich kół.
Bazowa odmiana ma akumulator o pojemności 57,7 kWh brutto, Japończycy obiecują zasięg 445 km wg WLTP, czyli realnie będzie to raczej nieco mniej 300 km. Ponadto dostępna będzie odmiana z akumulatorem o pojemności 77 kWh i zasięgu 585 km WLTP, czyli realnym niespełna 400 km. Co ciekawe, Subaru nie zdradziło jeszcze mocy silnika, wiadomo jedynie, że będzie napędzał przednie koła.

Subaru Uncharted
Ponadto Subaru Uncharted będzie oferowane w dwusilnikowej odmianie o mocy systemowej 338 KM. Napędzają one obie osie i zapewniają sprint do 100 km/h w 5 s.
Wszystkie wersje mają zabudowaną ładowarkę AC o mocy 22 kW, ponadto samochody będzie można ładować prądem DC z mocą 150 kW, wówczas ładowanie z 10 na 80 proc. powinno trwać pół godziny.

Subaru Uncharted
Subaru E-Outback
Subaru zapowiedziało również wprowadzenie elektrycznej wersji modelu Outback.

Subaru e-Outback
E-Outback będzie miało dwa silniki o mocy systemowej 375 KM. Czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 4,4 s, czyli jest krótszy niż w przypadku spalinowej Imprezie STI.
Co ciekawe auto ma zupełnie inną płytę podłogową niż wersja spalinowa Outbacka. Elektryczna wersja jest o 3 cm krótsza, ale ma aż o 10,5 cm większy rozstaw osi, celem tego zabiegu jest oczywiście zrobienie miejsca na zabudowany w podłodze akumulator.
Elektryczne nowości Subaru trafią na rynek na początku 2026 roku.