chceauto.pl
x

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
39 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
diesel
Waga
2067 kg
Ładowność
683 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
155 KM
0-100 km/h
11.7 s.
V max
181 km/h
Zasięg
910 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
64 zł
Zbiornik paliwa
80 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
235/60 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
875 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM - GALERIA ZDJĘĆ

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KMSsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KMSsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KMSsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM

SsangYong Rodius to samochód słynny. Międzynarodową sławę zapewniła mu wyjątkowa... brzydota.

SsangYong Rodius I

Rodius debiutował w 2004 roku i z miejsca wzbudził olbrzymie kontrowersje. Potężne auto (w Europie dostępne w wersji 7-osobowej, w Korei - nawet 11-osobowej) raziło grillem, ale przede wszystkim rozwiązaniem tylnej części nadwozia. Samochód wyglądał jakby do nadwozia typu liftback, ktoś w ostatniej chwili dokleił wierzch, tworząc kombi. To nie mogło się podobać, ale przystępna cena sprawiła, że auto, chociaż nigdy nie osiągnęło rewelacyjnego poziomu sprzedaży, przetrwało w produkcji do końca 2011 roku, przy czym w 2007 roku przeprowadzono facelifting, który oczywiście nie mógł zasadniczo zmienić wyglądu samochodu.

Zaletą Rodiusa I - oprócz potężnych zdolności przewozowych - były jednostki napędowe pochodzące od Mercedesa. Oferta ograniczona była do benzynowej jednostki o pojemności 3.2 i silnika wysokoprężnego 2.7. W europejskich warunkach oczywiście sprzedawała się ta druga wersja. Moment obrotowy przekazywany był na wszystkie koła, przy czym zastosowano "poważne" rozwiązanie z centralnym mechanizmem różnicowym.

W Polsce Rodius nigdy nie był popularny. Rynek wtórny jest mocno ograniczony, więc znalezienie godnego polecenia egzemplarza może być trudne. Natomiast nie ma większego problemu z zaopatrzeniem w części. Wybierać można pomiędzy ASO a tańszymi zamiennikami.

SsangYong Rodius II

Druga generacja Rodiusa debiutowała na salonie genewskim w 2013 roku. Wkrótce potem samochód trafił do sprzedaży. Auto otrzymało całkowicie nową stylizację, ale - co ciekawe - utrzyman kontrowersyjną stylizację tylnej części nadwozia z nietypowo biegnącym słupkiem, sprawiającym wrażenie dzielenia tylnej szyby. Całość sprawia jednak znacznie lepsze wrażenie niż u poprzednika.

Samochód jest dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0 i mocy 155. Do wyboru jest skrzynia manualna (sześciobiegowa) i automatyczna (pięciostopniowa) oraz napędem na dwa i cztery koła.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-28

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 5008

Peugeot 5008

2.0 HDi 160 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Verso

Toyota Verso

2.2 D-4D 150 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 54 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4 Grand Picasso

Citroen C4 Grand Picasso

2.0 HDi 160 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Chrysler Grand Voyager

Chrysler Grand Voyager

2.8 CRD 163 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 55 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

2.0 HDi 160 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford S-MAX

Ford S-MAX

2.0 TDCI 163 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 48 000 zł
OCENY
Dostępność

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS