Skoda zaprezentowała oficjalnie model Kushaq. Nazwa nowego modelu pochodzi z sanskrytu, starożytnego języka używanego na półwyspie indyjskim. Można je przetłumaczyć jako "król" lub "władca".
Skoda Kushaq
Kushaq to pierwszy z czterech SUV-ów Skody, które w ciągu najbliższych 18 miesięcy trafią na rynek indyjski. Wszystkie mają trafiać w specyficzne gusta tamtejszych kierowców i będą opracowane w oparciu o płytę podłogową MQB-A0-IN. Umożliwia ona poprzeczne montowanie silników cztero- i trzycylindrowych.
Pod maskę Kushaqa trafią jednostki benzynowe 1.0 i 1.5 TSI, które będą napędzały wyłącznie koła przednie. Mniejszy silnik generuje moc 115 KM, a większy - 150 KM. Skrzynie biegów, to w zależności od wersji - skrzynia manualna o sześciu biegach, przekładnia automatyczna lub DSG o siedmiu przełożeniach.
Skoda Kushaq
Skoda Kushaq rozmiarami przypomina europejskiego Kamiq, oba modele mają np. identyczny rozstaw osi (265 cm). Kushaq jest jednak odrobinę krótszy, jego nadwozia ma 422 cm, czyli o 2 cm mniej niż Kamiq. Szerokość Kushaq wynosi 176 cm, a wysokość - 161,2 cm. Prześwit to 18,8 cm.
Pojemność bagażnika Kushaq to 385 litrów, o 15 litrów mniej niż mierzy bagażnik Kamiq.
Skoda Kushaq
Jako, że auto trafi na rynek indyjski, gdzie nie ma organizacji Euro NCAP, wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje tylko poduszki powietrzne czy system ESC. Producent wspomina również o regulowanych na wysokość zagłówkach czy trzech trzypunktowych pasach z tyłu...
Pozostałe wyposażenie może obejmować m.in. system wspomagania ruszania pod górę, tempomat, czujniki cofania, zmierzchu, deszczu i ciśnienia w oponach.
Pokładowy system infotainment opiera się o ekran dotykowy wielkości do 10 cali.