chceauto.pl
x

Renault Kangoo 2008

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 4
Ocena: 5/5
Głosy: 4.

Dostępne silniki

benzyna

1.2 1.6

diesel

1.5 dCi 1.9TD

I (1998-2008)

Pierwsza generacja Renault Kangoo pojawiła się na rynku w 1997 roku. Samochód projektowany był głównie z myślą o małych przedsiębiorstwach, jednak przeszklone wersje z nadwoziem typu kombivan przypadły do gustu wielu klientom indywidualnym. Auto z powodzeniem spełniało oczekiwania ludzi, którzy cenią sobie aktywne spędzanie czasu - odsuwane drzwi ułatwiały załadunek, niewielki promień skrętu sprawiał, że łatwo było nim zaparkować. Trzeba jednak pamiętać, że dostawcze korzenia auta widoczne są na każdym kroku. Kokpit wykonano z nie najlepszych materiałów, we wnętrzu straszy nieosłonięta blacha.

W 2003 roku Kangoo poddany został gruntownemu liftingowi, chociaż nazywanie go nowym modelem byłoby nadużyciem. Podobnie, jak w innych modelach Renault z tych roczników do częstych usterek zaliczyć można awarie przełącznika zespolonego kierunkowskazów, centralnego zamka czy podnośników elektrycznie sterowanych szyb. W zawieszeniu na najczęstsze uszkodzenia narażone są łączniki stabilizatorów, elementy metalowo-gumowe czy sworznie wahaczy (wymienne bez konieczności kupowania całego elementu). Czasami pojawiają się również usterki zaworów recyrkulacji spalin i przepalają się uszczelki pod głowicą. Silniki i skrzynie biegów trapią wycieki olejów.
Trzeba jednak pamiętać, że Kangoo zaprojektowane zostało z myślą o ciężkiej pracy, więc „cywilne” przebiegi rzędu 20 tys. km rocznie nie stanowią dla niego żadnego wyzwania. Niestety znalezienie zadbanego egzemplarza z udokumentowaną historią nie będzie łatwe. Co ważne, samochód mimo „dostawczego” pochodzenia zaliczyć można do bezpiecznych. W testach euroNCAP uzyskał on notę czterech gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów.

II (2008-2015)

Druga generacja Kangoo weszła na rynek w 2008 roku. Mimo stosunkowo niedługiego stażu auto nie cieszy się dobrą opinią użytkowników. Szybko zużywają się klocki i tarcze hamulcowe, potrafią skrzypieć plastiki, zdarzają się częste usterki układów elektrycznych i przepalania żarówek oraz bezpieczników. Problemy mogą dotyczyć także układu klimatyzacji (piszczenie wentylatora, nieszczelności układu).

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS