Renault jest obecnie najpopularniejszą francuską marką samochodów na świecie. W 2024 r. sprzedaż sięgnęła niemal 1,58 mln samochodów, z czego prawie 40 proc. (560 tys. aut) wyjechało na drogi poza Europą. Nic więc dziwnego, że Francuzi kon0yntuują ofensywę na rynkach pozaeuropejskich.
- Renault Boreal. Nadwozie
- Renault Boreal. Wnętrze
- Renault Boreal. Napęd
Renault Boreal. Nadwozie
Najnowszą ich bronią będzie Renault Boreal. Ten komapktowy SUV, oparty na Dacii Bigster poszerzy już i tak pokaźna ofertę SUV-ów, która poza Europą obecnie obejmuje modele Kardian, Duster i Grand Koleos.
Bolear w założeniach jest pojazdem, który trafia w ten sam segment rynku co Dacia Bigster, jednak stylistycznie oba modele są całkowicie różne. Inne są nawet wymiary - Bolear ma 455,6 cm długości (Bigster - 457 cm) i jest wyraźnie niższy - mierzy 165 cm (Bigster - 171 cm). Za to już rozstaw osi obu modeli jest identyczny i wynosi równe 270 cm (oba modele zbudowano na platformie CMF-B grupy Renault-Nissan).

Renault Boreal
Pod względem stylizacji przedniej części nadwozia Bolear nie przypomina żadnego modelu Renault sprzedawanego w Europie. Z tyłu również mamy do czynienia z nowymi rozwiązaniami, jedynie słupek C przywozi na myśl rozwiązanie zastosowane w Renault Symbioz.

Renault Boreal
Renault Boreal. Wnętrze
Również Boreala jest różne niż europejskich SUV-ach. Znajdziemy w nim dwa 10-calowe ekrany, cyfrowych zegarów i systemu infotainment. Są one na jednej wysokości, ale nie są wizualnie połączone - pomiędzy nimi znajduje się m.in. przycisk uruchamiania silnika. Ponadto ekran środkowy jest poziomy, a nie jak europejskich SUV-ach Renault - pionowy. Innymi słowy - układ wnętrza jest taki, jak w nowych małych modelach Renault, czyli 4 i 5.

Renault Boreal
Sam system to oczywiście OpenR, czyli rozwiązanie oparte na Android Automotive, dzięki czemu możemy korzystać z aplikacji dostępnych w sklepie Play, w tym z map Google.
Renault Boreal. Napęd
Renault Boreal w krajach Ameryki Łacińskiej i Turcji będzie oferowany z silnikiem benzynowym 1.3 o mocy od 138 do 163 KM. Nieco później gama zostanie poszerzona o pełny napęd hybrydowy, a więc zapewne znany z Bigstera układ oparty o silnik 1.8 o mocy 155 KM.

Renault Boreal
Renault Boreal będzie produkowany w Brazylii, skąd będzie eksportowany do 17 krajów Ameryki Łacińskiej oraz w Turcji, skąd będzie trafiał na rynki 54 krajów, m.in. Morza Śródziemnego i Europy Wschodniej. To wskazuje, że raczej ten model nie pojawi się w Polsce.