chceauto.pl
x

Porsche Macan 2017

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 2
Ocena: 5/5
Głosy: 2.

Dostępne silniki

benzyna

2.0 S GTS Turbo

diesel

Diesel S

I (2014-2024)

Porsche Macan pierwszej generacji debiutowało na salonie w Los Angeles w listopadzie 2013 roku. Samochód, który zbudowano na płycie podłogowej Audi Q5 jest o 145 mm krótszy i o 16 mm węższy od Cayenne.

Nadwozie Macana mierzy dokładnie 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości. W stosunku do Audi Q5 Macan jest aż o 70 mm dłuższy, 24 szerszy i o 34 mm niższy. Zupełnie inna jest też paleta jednostek napędowych i większość rozwiązań technicznych.

Układ zawieszenia zaprojektowano od podstaw. W stosunku do Audi większy (o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu) jest rozstaw kół. Z przodu zastosowano podwójne wahacze, a konstrukcję tylnej osi oparto o układ typu multilink. Samochód wyposażono również w elektrohydraulicze wspomaganie kierownicy. Na liście opcji znajduje się zawieszenie pneumatyczne.

Gama jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe o mocach od 340 do 400 KM i diesla o mocy 256 KM.

W lipcu 2018 roku pokazano wersję po liftingu. Przeprojektowano pas przedni, ale zmian jest więcej. Porsche wykorzystało lifting jako okazję do wprowadzenia kolejnych systemów wspomagających. Nowy asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist, obejmujący adaptacyjny tempomat, zapewnia bardziej komfortowe prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h. System ten nie tylko przyspiesza i hamuje w sposób częściowo zautomatyzowany, ale pomaga też w kierowaniu podczas jazdy w korku lub wolno poruszającym się strumieniu pojazdów. Nowy system Porsche Communication Management (PCM) sprawia, że Macan oferuje pełną łączność i liczne cyfrowe funkcje. Powyżej typowej dla Porsche, wznoszącej się konsoli środkowej znajduje się ekran dotykowy Full HD o przekątnej zwiększonej z 7 do 11 cali.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS