Nasze przewidywania okazały się prawdą. W ubiegłym roku Polacy sprowadzili do kraju ponad milion używanych samochodów. Ostatecznie, w ramach prywatnego importu, na polskich drogach przybyło 1 003 290 aut.
Z danych Instytutu Samar wynika, że wynik jest o ponad 7 proc. wyższy niż na koniec roku 2017. Mamy do czynienia z czwartym rezultatem w historii!
Największym powodzeniem wśród polskich kupujących cieszą się marki niemieckie (ponad 416 tys. rejestracji). Drugie miejsce zajmują producenci z Francji (167 tys. rejestracji), trzecie – z Japonii (blisko 137 tys. rejestracji).
W rankingu najpopularniejszych producentów króluje Volkswagen z wynikiem blisko 122 tys. sztuk. (12,1 proc. ogółu importu). Za nim plasują się: 2. Opel (blisko 109 tys. rejestracji, 10,8 proc. udziału w imporcie) i 3. Audi (ponad 83 tys. rejestracji, udział w imporcie 8,3 proc.). W pierwszej piątce znajdziemy też: 4. Forda (blisko 82 tys. rejestracji, 8,2 proc. udziału w imporcie) oraz 5. Renault (68,6 tys. rejestracji, 6,8 proc. udziału w imporcie). Pierwsza dziesiątka zestawienia obejmuje ponadto: 6. BMW (58,2 tys. rejestracji), 7. Peugeota (49,3 tys. rejestracji), 8. Citroena (48,4 tys. rejestracji), 9. Mercedesa (41,5 tys. rejestracji) i 10. Toyota (39 tys. rejestracji).
Najchętniej sprowadzane modele to: Audi A4 (35,5 tys. rejestracji), Volkswagen Golf (32,8 tys. rejestracji) i Opel Astra (30,4 tys. rejestracji). Te trzy pierwsze modele mają ponad 10-procentowy udział w imporcie.
Średni wiek importowanego w 2018 roku samochodu wynosił 11 lat i 10 miesięcy. Co ciekawe – sprowadzony w 2018 roku samochód z silnikiem Diesla miał średnio 10 lat i 8 miesięcy. W przypadku aut z silnikiem benzynowym średni wiek wyniósł równe 13 lat.