chceauto.pl
x
Polestar 5. Nowy rywal Porsche Taycan

Polestar 5. Nowy rywal Porsche Taycan

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2025-09-11

Polestar to marka wydzielona z Volvo, która również należy do chińskiego Geely. Produkuje ona samochody wyłącznie elektryczne. Najnowszy model, czyli Polestat 5, został zaprezentowany na salonie IAA w Monachium. Co to za pojazd?

  1. Polestar 5. Nadwozie
  2. Polestar 5. Wnętrze
  3. Polestar 5. Napęd
  4. Polestar 5. Ceny i premiera rynkowa

Polestar 5. Nadwozie

Polestar 5 to duży, 5-metrowy samochód z nadwoziem typu Grand Tourer. Uwagę zwraca nieduża wysokość nadwozia - wynosi tylko 142 cm. Linia dachu szybko opada, ale producent zapewnia, że dzięki przesunięciu tylnej osi za tylne fotele, miejsca na głowy nie będzie brakować.

Z tyłu umieszczono aerodynamiczną belkę świetlną ze zintegrowanym dyfuzorem. Dzięki płaskiej, bezramkowej szybie i chowanym klamkom, współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,24.
Polestar 5
Polestar 5
Samochód nie ma tylnej szyby, wobec czego lusterko wsteczne zastąpiono kamerą. Jednocześnie standardowe wyposażenie stanowi panoramiczny dach o długości 2 metrów i szerokości 1,25 m.
Polestar 5
Polestar 5

Polestar 5. Wnętrze

Samochód, mimo dużych rozmiarów jest zasadniczo tylko 4-miejscowy, z tyłu zastosowano dwa komfortowe, wyprofilowane fotele, niemal takie same, jak przednie. Można pochylać ich oparcie, są wyposażone w podgrzewanie, wentylację i masaż. W razie potrzeby jednak można podnieść podłokietnik, wówczas otrzymamy piąte miejsce, na którym zmieści się dziecko.
Polestar 5
Polestar 5
Samochód posiada dwa bagażniki. Tylny ma tylko 365 l pojemności i ma to chociaż częściowo zrekompensować przedni schowek o pojemności 62 litrów.

Kierowca ma do dyspozycji umieszczony na kolumnie kierownicy, wolnostojący ekran cyfrowych zegarów o przekątnej 9 cali. Jest on uzupełniony przez 9,5-calowy przezierny wyświetlacz HUD. Na konsoli środkowej znajduje się natomiast umieszczony pionowo 14,5-calowy dotykowy ekran systemu infotainment. Sam system pokładowy oparto na Android Automotive, dzięki czemu integruje on usługi Google, w tym mapy.
Polestar 5
Polestar 5
Polestar 5 posiada szereg systemów bezpieczeństwa. Auto wyposażono w łącznie 11 kamer wizyjnych, kamerę monitorującą kierowcę, radar średniego zasięgu oraz 12 czujników ultradźwiękowych.

Polestar 5. Napęd

Polestar będzie dostępny wyłącznie jako auto dwusilnikowe (a więc z napędem na wszystkie koła), przy czym główną rolę gra napędzający tylną oś opracowany przez Polestara silnik o mocy 604 KM i momencie 660 Nm. W wersji bazowej, czyli Dual Motor moc systemowa wynosi 738 KM, a maksymalny moment obrotowy - 812 Nm. Dzięki temu samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s.
Polestar 5
Polestar 5
Ponad dostępna będzie wersja Performance o mocy systemowej 884 KM i 1015 Nm. Taki samochód osiąga 100 km/h w 3,2 s. Prędkość maksymalna, niezależnie od wersji, jest ograniczona do 250 km/h.

Źródłem prądu w Polestarze 5, niezależnie od mocy, jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 112 kWh. Dzięki zastosowaniu architektury 800V można go ładować prądem o mocy do 350 kW, oczywiście pod warunkiem znalezienia tak mocnej ładowarki. Wówczas naładowanie z 10 do 80 proc. trwać ma 22 minuty. Ponadto auto można ładować prądem przemiennym o mocy 11 kW.
Polestar 5
Polestar 5

Polestar 5. Ceny i premiera rynkowa

Polestara 5 można już zamawiać. Cena wersji Dual motor (550 kW, 812 Nm) zaczyna się od 120 tys. euro. Z kolei za Polestara 5 Performance (650 kW, 1015 Nm) trzeba będzie zapłacić przynajmniej 143 tys. euro. Daje to odpowiednio kwoty około 510 i 610 tys. zł.

Jest więc trochę taniej niż w przypadku Taycana, ale i tak Polestar 5 nie ma szans, na większe zainteresowanie w naszym kraju.

Polestar 5. Nowy rywal Porsche Taycan - GALERIA ZDJĘĆ

Polestar 5. Nowy rywal Porsche TaycanPolestar 5. Nowy rywal Porsche TaycanPolestar 5. Nowy rywal Porsche TaycanPolestar 5. Nowy rywal Porsche TaycanPolestar 5. Nowy rywal Porsche TaycanPolestar 5. Nowy rywal Porsche TaycanPolestar 5. Nowy rywal Porsche Taycan

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS