chceauto.pl
x
Volkswagen T-Cross
Polacy odwrócili się od Diesla i LPG?

Polacy odwrócili się od Diesla i LPG?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-07-13 Opinie
Za litr benzyny bezołowiowej w największych polskich miastach zapłacić dziś trzeba nawet 5,99 zł. Nic nie wskazuje na to, by zaobserwowany w ostatnim czasie trend podwyżek na stacjach uległ zmianie.

Mogłoby się wydawać, że taki scenariusz sprawia, że na rynku wtórnym coraz większym zainteresowaniem cieszą się samochody wyposażone w silniki wysokoprężne. Co ciekawe, okazuje się jednak, że Polacy powoli odwracają się od aut z silnikami Diesla. W przypadku pojazdów używanych górę biorą obawy związane z drogim serwisowaniem - usterkami układu wtryskowego, turbosprężarki czy dwumasowego koła zamachowego.

Jak wynika z raportu opublikowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w zeszłym roku urzędy zarejestrowały o ponad 34 tys. mniej nowych aut z silnikami wysokoprężnymi, w porównaniu do danych z 2010 roku.

Największe silniki wysokoprężne, mające ponad 2,5 l pojemności skokowej, straciły blisko jedną czwartą rejestracji. W przypadku silników Diesla najczęściej rejestrowane były auta o pojemności od 1,6 do 2,0 l – zajęły 44,7 procent rynku. Na drugim miejscu uplasowały się samochody z silnikami o pojemności od 1,4 do 1,6 l. Liczba rejestracji Diesli w 2011 roku zmalała o 23,7 procent, a najbardziej zmalała rejestracja silników o pojemności do 1,4 l, bo o 40 procent.

Co zaskakujące, wszystko wskazuje też na to, że nie ma również popytu na nowe samochody napędzane LPG. Liczba ich rejestracji w 2011 roku zmalała o 33 procent.

Jeżeli chodzi o nowe pojazdy z silnikami benzynowymi wzięciem cieszyły się motory o pojemności od 1,0 do 1,4 l - ich udział w rynku wyniósł niemal 54 procent. Wypada jednak wiedzieć, że liczba rejestracji w tym segmencie zmalała o blisko 7 procent.

Najdynamiczniej wzrosła natomiast w segmencie aut z silnikami o pojemności od 1,4 do 1,6 l (o 16,4 procent) - to zasługa coraz większej popularności turbodoładowanych jednostek tworzonych w myśl idei Downsizingu. Powiększyła się także liczba rejestracji modeli z silnikami o pojemności od 2,0 do 2,5 l (o 11,5 procent) oraz samochodów wyposażonych w najmniejsze silniki o pojemności do 1,0 l (o blisko 2 procent) - to również zasługa modnego ostatnio Downsizingu (przypominamy, że tego typu, turbodoładowane jednostki o małej pojemności mają w swojej ofercie m.in Ford i Fiat.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Ile aut w Polsce jeździ na LPG?

Ile aut w Polsce jeździ na LPG? 2018-09-04

Nowe samochody coraz rzadziej oferowane są z „fabryczną” instalacją gazową. To wynik wprowadzania do motoryzacji nowych rozwiązań technologicznych, jak chociażby mody na downsizing i stosowania wtrysku bezpośredniego. Ile poruszających się po...
Fiat, Jeep i Alfa Romeo rezygnują z diesli

Fiat, Jeep i Alfa Romeo rezygnują z diesli 2018-06-05

Koncern Fiat Chrysler Automobiles to kolejny producent, który dołącza do grona firma zapowiadających całkowitą rezygnację ze stosowania silników wysokoprężnych.Prezes FCA, Sergio Marchionne podczas specjalnego spotkania z inwestorami, które odbyło...
Fiat Tipo LPG

Fiat Tipo LPG 2017-03-16

Fiat robi wymowny ukłon w stronę polskich klientów. Do salonów trafia właśnie Tipo wyposażone w fabryczną instalację gazową. Samochód z LPG oferowany jest w dwóch wersjach – jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi (station wagon). Instalację...
Poradnik kupującego: Gaz w aucie

Poradnik kupującego: Gaz w aucie 2016-02-13

Montaż instalacji LPG to najprostszy sposób na zmniejszenie kosztów eksploatacji. Ile to kosztuje, i na co zwracać uwagę decydując się na konkretny model pojazdu?Ceny montażu instalacji gazowych różnią się w zależności od ich producenta i miejsca...
Volkswagen rozpoczyna naprawę silników TDI

Volkswagen rozpoczyna naprawę silników TDI 2016-02-02

Zgodnie z zapowiedziami Volkswagen rozpoczął akcję naprawczą samochodów z silnikami wysokoprężnymi serii EA189, w których znajdowało się oprogramowanie fałszujące emisję tlenków azotu.Na początek koncern zajmie się silnikami 2.0 TDI. Nieco...
Volkswagen nie wiedział, że... nie oszukiwał?

Volkswagen nie wiedział, że... nie oszukiwał? 2015-12-12

Sprawa przekroczenia emisji CO2 w samochodach Volkswagena zaczyna się robić naprawdę kuriozalna. Przypomnijmy, że afera wybuchła kilka miesięcy temu, gdy w Ameryce odkryto, że w samochodach VW z silnikami TDI zamontowano oprogramowanie fałszujące...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.