chceauto.pl
x

Opel Vivaro I 2.5 dCi 150 KM

Opel Vivaro I 2.5 dCi 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
60 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2464 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
13.5 s.
V max
211 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
62 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
1000 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Opel Vivaro I 2.5 dCi 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KMOpel Vivaro I 2.5 dCi 150 KM

Opel Vivaro I 2.5 dCi 150 KM

Opel Vivaro

Opel Vivaro to efekt współpracy General Motors z Renault. Pierwszą generację zaprezentowano w 2001 roku – bliźniaczym modelem spod znaku francuskiej marki było Renault Traffic.

W początkowej fazie (do liftingu w 2006 roku) stosowano wyłącznie francuskie silniki wysokoprężne 1,9 dCi. Te same, które wsławiły się ponadprzeciętną usterkowością napędzając m.in. osobową Renault Lagunę II. Miały one jednak niższą moc i mogły pochwalić się wyższą trwałością. Kluczem do sukcesu było skrócenie interwałów wymiany oleju.

W 2006 roku wraz z liftingiem pojawił się nowy silnik 2,0 dCi, który cieszył się zdecydowanie lepszą opinią niż poprzednik. Vivaro produkowane było wyłącznie w brytyjskim Luton. Bliźniacze Renault Traffic i Nissan Primastar – również w Barcelonie.

Druga generacja Vivaro zadebiutowała w 2014 roku. Auto opracowano wspólnie z Renault-Nissan oraz Fiatem. Bliźniacze modele to: Renault Traffic, Nissan NV200 oraz Fiat Talento. Co ciekawe Vivaro przedwcześnie wycofano z produkcji (pozostałe auta oferowane są do dziś!) z początkiem 2019 roku. Stało się tak w wyniku zmiany właściciela Opla, który trafił w ręce francuskiego koncernu PSA. W efekcie zerwano wieloletni sojusz z Renault i zarządzono, że od tej pory wszystkie dostawcze modele niemieckiej marki bazować będą na rozwiązaniach PSA (np. Peugeot Traveller).

Opel Vivaro I

Technicznie auto jest bratem bliźniakiem wytwarzanych w tym samym czasie: Renault Trafica i Nissana Primastar. Najwięcej usterek generuje osprzęt silnika, ale w większości wynikają one z ogromnych przebiegów. Realne często dawno już przekroczyły barierę pół miliona kilometrów. Silniki pochodzą z palety Renault. Lepiej zdecydować się na młodsze egzemplarze z wysokoprężnym 2.0 l dCi – motor uchodzi za trwalszy i zdecydowanie mniej problematyczny niż poprzednik – 1.9 l dCi. Oprócz usterek osprzętu (wtryskiwacze, zawór ciśnienia CR, turbosprężarka itd.) trzeba się też przygotować na kapryśna instalację elektryczną.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-29

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowy Opel Vivaro w polskich salonach2020-05-207 nowości Opla w 2017 roku2016-11-07

Opel Vivaro I 2.5 dCi 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Kia Carens

Kia Carens

1.7 CRDi 136 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

2.0 HDi 160 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Voyager

Lancia Voyager

2.8 Multijet 163 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 59 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford S-MAX

Ford S-MAX

2.0 TDCI 140 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 46 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4 Grand Picasso

Citroen C4 Grand Picasso

2.0 HDi 160 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
SsangYong Rodius

SsangYong Rodius

2.0 e-XDi 155 KM diesel2013VANautomat4x4
cena średnia 41 000 zł
OCENY
Dostępność

Opel Vivaro I 2.5 dCi 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS