chceauto.pl
x

Opel Grandland 2023

Dostępne silniki

benzyna

1.2 Turbo

diesel

1.5 Diesel

hybryda

1.6 Turbo Hybrid 1.6 Turbo Hybrid4
Opel Grandland to nic innego jak Grandland X, któremu przy okazji liftingu usunięto z nazwy X. Samochód zaprezentowano w połowie 2021 roku.

W ramach liftingu Grandland otrzymał charakterystyczny dla innych nowych modeli marki przód o nazwie ”Opel Vizor”. Zaostrza estetykę przodu, integrując grill, logo marki Opel i technologie w jednolitym wizualnie elemencie.

Bazowa wersja Business Edition jest wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozwijają moc 130 KM. Do wyboru jest też czterocylindrowy diesel o pojemności 1,5 litra i mocy 96 kW/130 KM rozwija 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 1750 obr./min i jest dostępny z ośmiobiegową przekładnią automatyczną

Flagowa wersja to Grandland Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra oraz silnikiem elektrycznym napędzającym koła przednie, który dysponuje łączną mocą systemową 224 KM oraz rozwija do 360 Nm momentu obrotowego. Zespół napędowy Grandlanda Hybrid składa się z turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijającego moc 180 KM, silnika elektrycznego o mocy 81,2 kW/110 KM oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh.

Silnik elektryczny jest sprzężony ze zelektryfikowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną, a samochód z takim napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym Grandland może rozpędzić się do 135 km/h. Maksymalna prędkość samochodu to 225 km/h.

Na wyposażeniu Grandlanda mogą znaleźc się m.in. reflektory IntelliLux LED, składające się ze 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor, system Night Vision, który za pomocą kamery termowizyjnej wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów przed samochodem jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia. Night Vision ostrzega o obecności na przykład pieszych w polu widzenia kamery i wskazuje ich położenie na 12‑calowym ekranie centrum informacyjnego kierowcy.

W kabinie znajdziemy dwa panoramiczne ekrany, które w jednym module tworzą tzw. ”Pure Panel”. To w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy, kokpit. Środkowy ekran dotykowy o przekątnej do 10 cali jest ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.

Nowością jest również Highway Integration Assist oferowany w połączeniu z przekładnią automatyczną. Jest to zestaw różnych asystentów sprzężonych z kamerą i czujnikami radarowymi.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS