chceauto.pl
x

Nissan GT-R 2018

Dostępne silniki

benzyna

3.8 V6 TwinTurbo
Model GT-R pojawił się w ofercie Nissana w czerwcu 2008 roku. Samochód skonstruowano w jednym celu - miał zawstydzić konstruktorów takich motoryzacyjnych ikon, jak Porsche, Lamborghini czy Ferrari.

Samochód można traktować, jako następcę kultowego już Nissana Skyline GT-R - jednego z ulubionych pojazdów drifterów. Dwudrzwiowe nadwozie auta mierzy 4,65 m długości, 1,89 m szerokości i 1,39 m wysokości. To co najważniejsze kryje się pod maską. Auto napędzane jest sześciocylindrowym, benzynowym silnikiem w układzie V o pojemności 3,8 litra. Jednostka wspomagana jest przez dwie turbosprężarki i może się pochwalić rewelacyjnymi osiągami.

W pierwszym roku produkcji moc maksymalna wynosiła 485 KM. Przy okazji niewielkiego liftingu przeprowadzonego w 2010 roku podniesiono ją do 530 KM. W 2011 roku po raz kolejny zwiększono limit mocy do 550 KM. Maksymalny moment obrotowy - 588 Nm (następnie - po liftingach - 612 Nm i 632 Nm) - dostępny jest między 3200 a 5200 obr./min.

Moc w całości przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Najmocniejsza, wytwarzana od 2011 roku, wersja przyspiesza do 100 km/h w 2,8 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 311 km/h.

Obecnie ceny aut na rynku wtórnym sprawiają, że na model GT-R wciąż pozwolić mogą sobie jedynie nieliczni. Mimo tego, większość polskiej oferty rynkowej stanowią samochody powypadkowe sprowadzone do kraju w ramach prywatnego importu. Model cieszy się wprawdzie dobrą opinią, ale trzeba pamiętać o horrendalnych kosztach utrzymania. Z racji osiągów bardzo szybko zużywają się elementy układu hamulcowego i zawieszenia - w początkowej fazie produkcji Nissan borykał się też z usterkami skrzyń biegów.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS