chceauto.pl
x
Najlepsze i najgorsze auta za 10 tys. zł

Najlepsze i najgorsze auta za 10 tys. zł

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-06-28
Polscy kierowcy planując zakup auta korzystają najczęściej z dwóch źródeł informacji o awaryjności potencjalnych modeli. Są to zagraniczne rankingi (głównie niemieckie i anglosaskie) oraz opinie użytkowników i mechaników znalezione w Internecie.

Najlepsze i najgorsze auta za 10 tys. zł
Nabywcy sięgają również często po zbiorcze analizy w prasie motoryzacyjnej, które najczęściej zawierają wnioski z powyższych źródeł. Najważniejsze mankamenty zagranicznych zestawień dotyczą wiarygodności niektórych autorów. Kwestionowana bywa także przystawalność danych, zebranych z niemieckich czy amerykańskich dróg, do polskich realiów. Brakuje również statystycznego potwierdzenia obiegowych opinii. Dlatego marka ProfiAuto przeprowadziła niezależne badanie wśród polskich mechaników.

– Nasze opracowanie nie służy polemice czy krytyce innych zestawień i rankingów. Ma być dodatkowym źródłem informacji dla kierowców planujących zakup auta. Zebraliśmy opinie 1,3 tys. mechaników naprawiających codziennie samochody jeżdżące po polskich drogach. Z dostępnych dla nas danych wynika, że to największa tego typu ankieta w historii naszego kraju – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju ProfiAuto. – W pierwszej kolejności poprosiliśmy o ocenę 50 najpopularniejszych modeli o wartości do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. zł – dodaje.

Najlepsze i najgorsze auta za 10 tys. zł
Ankietowani mechanicy odpowiadali między innymi na pytania dotyczące najczęściej serwisowanych przez nich modeli aut. Okazało się, że samochody jeżdżące po polskich drogach najczęściej borykają się z korozją oraz z problemami z układem elektronicznym. Ankietowanych poproszono także o ocenę (w szkolnej skali 1-6) awaryjności różnych elementów samochodów. Najlepsze średnie oceny uzyskały: Honda Civic VIII i Toyota Yaris II – przyznano im notę 4,9, najgorsze natomiast okazały się Renault Scénic III i Renault Mégane III z ogólną średnią ocen 3,5.

Najlepsze i najgorsze auta za 10 tys. zł
Trzecie w ogólnym zestawieniu Audi A4 B5 (średnia ocena 4,8), okazało się jednocześnie liderem w pierwszym przedziale cenowym, obejmującym modele o wartości do około 10 tys. zł. Wszyscy badani mechanicy przyznali, że poleciliby ten samochód lubianemu członkowi swojej rodziny. Uczestnicy ankiety wysoko (nota 5,2) ocenili karoserię tego modelu, choć wśród najczęstszych jego awarii wymieniali m.in. korodujące przednie błotniki. Wśród najmniej awaryjnych modeli samochodów do 10 tysięcy znalazło się również Audi A3 8L ze średnią oceną 4,5 i BMW Seria 3 E46 (nota 4,4).

Najgorzej ocenionym pojazdem o wartości do około 10 tys. zł okazał się Ford Mondeo MK3. Otrzymał średnią notę 3,6, a najniżej (na 3,2) oceniono jego karoserię, wymieniając wśród najczęstszych awarii korozję nadwozia i podwozia. W trójce najbardziej awaryjnych modeli do ok. 10 tys. zł znalazły się także Renault Mégane II i Laguna II (oba ze średnią oceną 3,7 i najniższą notą dla elektryki – 2,7).


Najlepsze i najgorsze auta za 10 tys. zł - GALERIA ZDJĘĆ

Najlepsze i najgorsze auta za 10 tys. złNajlepsze i najgorsze auta za 10 tys. złNajlepsze i najgorsze auta za 10 tys. złNajlepsze i najgorsze auta za 10 tys. zł

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS