Pierwsze samochód Mini opracowany pod rządami BMW pojawił się w 2001 roku. Model ten oferowany był jako One (silnik 1.4 lub diesel), Cooper (1.6) i Cooper S (1.6 turbo). Auto produkowano do 2006 roku. Cabrio pojawiło się dużo później, bo dopiero w 2004 roku. Ta wersja nadwoziowa pozostała w produkcji do 2008 roku.
W 2006 roku pojawiła się druga generacja Mini. Samochód na pierwszy rzut oka jest podobny do poprzednika, faktycznie cechuje się jednak dużo większym nadwoziem. Niedługo potem ofertę poszerzyło kombi o nazwie Clubman, a Cabrio jest sprzedawane od 2009 roku.
Nowe Mini było krytykowane przez purystów za zerwanie za tradycją utworzoną przez pierwszy angielski model o tej nazwie. Ta generacja Mini jest o 60 cm dłuższa i 30 cm szersza oraz waży niemal 2 razy tyle co oryginał. Jednocześnie oferuje mniej miejsca z tyłu i mniejszy bagażnik… Jednak obecnie Mini nie pełni funkcji użytkowych, a jest raczej demonstracją gustu jego właściciela.
Mini rzadko pełni funkcję jedynego samochodu w rodzinie, dlatego przebiegi tych samochodów są zwykle poniżej średniej. Warto jednak pamiętać, że auta te prowokują do szybkiej jazdy - dzięki świetnym właściwościom jezdnym. Jednak sztywno zestrojonemu zawieszenie ulega szybkiemu zużyciu na polskich drogach. Ponadto zdarzają się usterki układu elektrycznego, konieczne będzie sprawdzenie ew. wypadkowości.
Mini Cabrio generacji F57 to trzeci raz, kiedy Mini zostało zaoferowane jako kabriolet w nowożytnej erze marki. Produkcja tej generacji rozpoczęła się w 2015 roku. Auto bazuje na tej samej, większej platformie co hatchback F56, przez co jest od swojego poprzednika dłuższe i szersze..
Charakterystycznym elementem jest klasyczny, miękki dach, który składa się elektrycznie, oferując przy tym ciekawą opcję – może zostać zsunięty tylko do połowy. Dach składa się w stosunkowo szybkim czasie, ale niestety praktycznie całkowicie redukuje miejsce w bagażniku, który i tak jest w tych autach niewielki.
Pod maską znajdziemy typową dla współczesnych Mini gamę silników – od trzycylindrowych jednostek One i Cooper, po mocniejsze, czterocylindrowe wersje Cooper S i John Cooper Works. Samochód zachowuje dość sztywną konstrukcję, choć brak stałego dachu zawsze wprowadza nieco więcej drgań nadwozia na nierównych drogach.
Kabriolet F57 to przede wszystkim auto o charakterze miejskim, którego głównym atutem jest styl i otwarte nadwozie, a nie praktyczność czy sportowa wydajność. Jego głównymi rywalami są takie modele jak Fiat 500 Cabrio, Audi A3 Cabriolet czy BMW 2 Cabrio.