chceauto.pl
x

Mini One First 2014

Dostępne samochody

Mini One

Mini One F56 First 75 KM

2014, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 34 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

R56 (2007-2014)

W 2006 roku pojawiła się druga generacja Mini. Samochód na pierwszy rzut oka jest podobny do poprzednika, faktycznie cechuje się jednak dużo większym nadwoziem. Niedługo potem ofertę poszerzyło kombi o nazwie Clubman, a od 2009 roku jest sprzedawano Cabrio.

Nowe Mini było krytykowane przez purystów za zerwanie za tradycją utworzoną przez pierwszy angielski model o tej nazwie. Ta generacja Mini jest o 60 cm dłuższa i 30 cm szersza oraz waży niemal 2 razy tyle co oryginał. Jednocześnie oferuje mniej miejsca z tyłu i mniejszy bagażnik… Jednak obecnie Mini nie pełni funkcji użytkowych, a jest raczej demonstracją gustu jego właściciela.

Mini rzadko pełni funkcję jedynego samochodu w rodzinie, dlatego przebiegi tych samochodów są zwykle poniżej średniej. Warto jednak pamiętać, że auta te prowokują do szybkiej jazdy - dzięki świetnym właściwościom jezdnym. Jednak sztywno zestrojonemu zawieszenie ulega szybkiemu zużyciu na polskich drogach. Ponadto zdarzają się usterki układu elektrycznego, konieczne będzie sprawdzenie ew. wypadkowości.

F56 (2014-2018)

Trzecia generacja Mini One zadebiutowała w 2014 roku. Z zewnątrz samochód nie różni się zbyt wiele od swojego poprzednika – oba nawiązywać wszak muszą do pierwszej generacji kultowego auta. W oczy rzuca się jednak nowa, sześciokątna osłona chłodnicy i reflektory zespolone ze światłami do jazdy dziennej (opcjonalnie wykonane w technologii LED).

Długość nadwozia – w stosunku do poprzednika w wersji Cooper - zwiększyła się o 98 mm, szerokość o 44 mm a wysokość o 7 mm. O 28 mm powiększył się też rozstaw osi.

Prawdziwa rewolucja dotyczy przestrzeni bagażowej. Kufer powiększył się aż o 51 litrów i ma teraz całkowitą pojemność 211 l. Oparcie tylnej kanapy dzielone jest w stosunku 60:40 – opcjonalnie auto wyposażyć można w podwójna podłogę bagażnika i pakiet przesuwnych przegród przestrzeni bagażowej.

Wraz z debiutem nowej generacji pojawiła się też nowa rodzina silników korzystających z technologii TwinPower Turbo. Podstawowa, benzynowa jednostka napędowa ma zaledwie trzy cylindry i pojemność 1499 centymetrów sześciennych. Silnik rozwija moc 136 KM (między 4 500 a 6 000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 220 Nm dostępny w zakresie od 1250 do 4000 obr./min. Samochód w takiej wersji przyspiesza do 100 km/h w 7,9 sekund i rozpędza się do prędkości maksymalnej 210 km/h.

Trzy cylindry ma również nowy silnik Diesla o pojemności 1496 centymetrów sześciennych. Jednostka generuje 116 KM i 270 Nm. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy i osiąga prędkość 205 km/h.

Topowa odmiana - Mini Cooper S - napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Jednostka może się pochwalić mocą 192 KM i maksymalnym momentem obrotowym 280 Nm. Tak wyposażone auto przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 235 km/h.

W 2018 roku Mini zostało poddane modernizacji, co związane było z wprowadzeniem nowej normy emisji spalin Euro 6d Temp. Najpierw, w marcu, zmianom poddano wersje wysokoprężne - wszystkie modele i wersje wyposażono są w filtr cząstek stałych oraz urządzenia, których celem jest redukcja poziomu tlenków azotu, czyli katalizator NOx i SCR (który korzysta z czynnika AdBlue).

Natomiast w lipcu zmiany dotknęły samochody benzynowe. wszystkie modele Mini (One, Convertible, Clubman i Coutryman) otrzymały filtr cząstek stałych.

Nowością jest tryb żeglowania (czyli jazda "na luzie" z możliwością zapięcia napędu natychmiast po dotknięciu gazu lub hamulca) oraz system automatycznych świateł drogowych, który stał się standardowym wyposażeniem. Potrafi on wykryć inny pojazd i automatycznie przełączyć światła drogowe na mijania, dzięki czemu maleje ryzyko oślepienia innych uczestników ruchu drogowego.

Przy okazji pojawiła się nowa najwyższa wersja pokładowego systemu infotainment o nazwie Connected Navitagion Plus. Jego sercem jest ekran dotykowy o przekątnej 8,8 cala. System posiada m.in. nawigację z informacjami o korkach i utrudnieniach oraz umożliwia pełną integrację ze smartfonami, posiadając m.in. interfejsy Android Auto i Apple Car Play.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS