Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
 Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.4 s.
 Prędkość maksymalna
214 km/h
 UwagaSugerowana jednostka napędowa wyposażona jest w turbosprężarkę. Należy pamiętać, że element ten podnosi obciążenie silnika. Dobór niewłaściwej instalacji lub jej zła regulacja oraz intensywna eksploatacja może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika: od wypalenia uszczelki pod głowicą i gniazd zaworowych po - w skrajnych przypadkach - stopienie tłoków. Dlatego konieczne jest wybranie instalacji dedykowanej to silników turbo i zamontowanie jej w dobrym warsztacie.
Mini Cooper F56 S 192 KM
Mini Cooper
Pierwsze samochód Mini opracowany pod rządami BMW pojawił się w 2001 roku. Model ten oferowany był jako One (silnik 1.4 lub diesel), Cooper (1.6) i Cooper S (1.6 turbo). Auto produkowano do 2006 roku. Dużo później, bo dopiero w 2004 roku, pojawiło się Cabrio. Ta wersja nadwoziowa pozostała w produkcji do 2008 roku.
Mini Cooper F56
Trzecie wcielenie współczesnego Mini – typoszereg F56 – zadebiutowało w 2014 roku. Auto oferowane jest w odmianie trzy lub - po raz pierwszy w historii modelu - pięciodrzwiowej. Już najmniejsza wersja jest o 98 mm dłuższa, 44 mm szersza i 7 mm wyższa niż poprzednik. W związku z wykorzystaniem nowej platformy podłogowej o 28 mm powiększył się też rozstaw osi (2495 w wersji 3d i 2567 w wersji 5d). By poprawić prowadzenie poszerzono rozstaw kół (+42 mm z przodu i +34 mm z tyłu). Większa karoseria zaowocowała wzrostem pojemności bagażnika do 211 litrów.  
Bazowym silnikiem był początkowo benzynowy, trzycylindrowy motor 1,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką o mocy 136 KM. W lipcu 2014 roku poszerzono ofertę o model Mini One First z to 3-cylindrową jednostka o pojemności 1.2 l wyposażona w technologię TwinPower Turbo, bezpośredni wtrysk benzyny oraz w pełni zmienne fazy rozrządu po obu stronach (Doppel VANOS). W tej wersji jednostka generuje zaledwie 75 KM. 
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-07-24