chceauto.pl
x

Mini Cooper 2023

Dostępne silniki

benzyna

1.5 S 2.0 JCW

elektryczny

SE

F56 (2014-2023)

Trzecie wcielenie współczesnego Mini – typoszereg F56 – zadebiutowało w 2014 roku. Auto oferowane jest w odmianie trzy lub - po raz pierwszy w historii modelu - pięciodrzwiowej. Już najmniejsza wersja jest o 98 mm dłuższa, 44 mm szersza i 7 mm wyższa niż poprzednik. W związku z wykorzystaniem nowej platformy podłogowej o 28 mm powiększył się też rozstaw osi (2495 w wersji 3d i 2567 w wersji 5d). By poprawić prowadzenie poszerzono rozstaw kół (+42 mm z przodu i +34 mm z tyłu). Większa karoseria zaowocowała wzrostem pojemności bagażnika do 211 litrów.
Bazowym silnikiem był początkowo benzynowy, trzycylindrowy motor 1,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką o mocy 136 KM. W lipcu 2014 roku poszerzono ofertę o model Mini One First z to 3-cylindrową jednostka o pojemności 1.2 l wyposażona w technologię TwinPower Turbo, bezpośredni wtrysk benzyny oraz w pełni zmienne fazy rozrządu po obu stronach (Doppel VANOS). W tej wersji jednostka generuje zaledwie 75 KM.

J01 (2023-2023)

Mini Cooper nowej, piątej generacji będzie wyłącznie elektryczny.

Stylistycznie nowy model (w nowej rodzinie Mini nazwa "Cooper" odnosi się do wszystkich 3‑drzwiowych i 5-drzwiowych Mini i nie oznacza już wersji silnikowej) wyraźnie nawiązuje do poprzednika. Samochód ma wyłącznie trzydrzwiowe nadwozie i duży rozstaw osi, gwarantujący obszerne wnętrze i miejsce na zamontowaną w podłodze baterię.

Całkowicie nowe jest wnętrze, identyczne, jak w nowym Coutrymanie. Kabina została skupiona wokół umieszczonego centralnie dużego ekranu systemu infotainment, który stanowi centrum zarządzania samochodem.

Liczba fizycznych przycisków została ograniczona do minimum, co więcej - zegarów nie ma nawet przed kierowcą. Chcąc sprawdzić prędkość jazdy należy spojrzeć na przezierny wyświetlacz HUD.

Pod centralnym ekranem znajduje się pięć przełączników umożliwiających bezpośrednią obsługę najważniejszych funkcji (hamulec postojowy, dźwignia biegów, przycisk start/stop, przełącznik trybów Experience, regulacja głośności). Ich stylistyka jest dopasowana do funkcji.

Mini Cooper Electric, jak brzmi pełna nazwa nowego modelu, będzie dostępne w dwóch wersjach napędowych: Cooper E o mocy 184 KM (290 Nm) i Cooper SE o mocy 218 KM (330 Nm). Mini Cooper E rozpędza się do 100 km/h w 7,3 s, natomiast Cooper SE - w 6,7 s.

Pojemność akumulatora Mini Cooper E wynosi 40,7 kWh, natomiast Mini Cooper SE - 54,2 kWh.

Mini Cooper E ma mieć zasięg do 305 km (wg WLTP), natomiast Cooper SE - do 402 km. Nie są to imponujące wartości, szczególnie, że realnie będą znacząco niższe. Mini jest jednak małym samochodem i nie ma gdzie zmieścić dużej baterii.

Mini Cooper będzie oferowany w czterech różnych wersjach wyposażenia – Essential, Classic, Favoured i JCW.

Nowe Mini Cooper, podobnie jak Mini Coutryman nowej generacji debiutuje na salonie w Monachium. Oba modele będą produkowane wyłącznie w Chinach i stamtąd eksportowane do Europy.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS