Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
10.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.1 s.
Prędkość maksymalna
195 km/h
UwagaSugerowana jednostka napędowa wyposażona jest w turbosprężarkę. Należy pamiętać, że element ten podnosi obciążenie silnika. Dobór niewłaściwej instalacji lub jej zła regulacja oraz intensywna eksploatacja może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika: od wypalenia uszczelki pod głowicą i gniazd zaworowych po - w skrajnych przypadkach - stopienie tłoków. Dlatego konieczne jest wybranie instalacji dedykowanej to silników turbo i zamontowanie jej w dobrym warsztacie.
Mini Cabrio R52 1.6 S 170 KM
Mini Cabrio
Mini to legendarna angielska marka od 1994 roku należąca do BMW. Do 2000 roku Mini sprzedawało jeszcze opracowane wcześniej własnym siłami pojazdy, które jednak w coraz mniejszym stopniu trafiały w gusta klientów. Marka przynosiła straty, dlatego BMW podjęło decyzję o opracowaniu nowych pojazdów.
Pierwsze nowe Mini debiutowało w 2001 roku. W zależności od wersji silnikowej auto nazywało się One, Cooper lub Cooper S. Nieco później ofertę poszerzono o Cabrio.
W 2007 do salonów wjechała druga generacja Mini. Samochód znacznie urósł, natomiast stylistycznie nawiązuje do poprzednika, zachowano również nazewnictwo (One, Cooper, Cooper S). Producent sukcesywnie wprowadzał nowe wersje nadwoziowe: kombi o nazwie Clubman, SUV-a Countryman i coupe, które zostało nazwane Paceman. W ofercie nie zabrakło również Cabrio.
Mini Cabrio R52
Pierwsze samochód Mini opracowany pod rządami BMW pojawił się w 2001 roku. Model ten oferowany był jako One (silnik 1.4 lub diesel), Cooper (1.6) i Cooper S (1.6 turbo). Auto produkowano do 2006 roku. Cabrio pojawiło się dużo później, bo dopiero w 2004 roku. Ta wersja nadwoziowa pozostała w produkcji do 2008 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-17