chceauto.pl
x
Mercedes najlepiej postrzeganą marką?

Mercedes najlepiej postrzeganą marką?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-05-12 Opinie
Mercedes-Benz po raz kolejny okazał się najsilniejszą medialnie marką samochodów w Polsce. W raporcie TOP MOTO, analizującym wizerunek 15 marek motoryzacyjnych w przekazie medialnym w 2020 roki , Mercedes-Benz zajął najwyższe miejsca w trzech kategoriach i zdobył najlepszą pozycję w analizie wizerunku marek, która ocenia relację zasięgu w stosunku do pozytywnego wydźwięku publikacji.

Raport TOP MOTO to unikalna analiza "medialności” marek motoryzacyjnych w Polsce. Za jego przygotowanie odpowiada Press-Service Monitoring Mediów – jedna z najstarszych na rynku polskich firm specjalizujących się w monitorowaniu mediów, czyli w wyszukiwaniu i analizie informacji z prasy, internetu, mediów społecznościowych, radia oraz telewizji.

Wnętrze Mercedesa EQS
Wnętrze Mercedesa EQS
Raport stanowi obszerne badanie wizerunku 15 marek motoryzacyjnych w krajowym przekazie medialnymw okresie styczeń-grudzień 2020 roku. Artykuły poddane analizie pochodzą z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych oraz 100 najważniejszych stacji radiowych i telewizyjnych. Materiały poddano szczegółowej analizie jakościowej, określając ich wydźwięk oraz objętość. Co istotne, publikacje oparte na komunikatach prasowych stanowiły niecałe 7 proc. całości, a w badaniu nie uwzględniano mediów zagranicznych, wypadków, zdarzeń kryminalnych oraz informacji na temat samochodów ciężarowych.

– Analiza objęła łącznie 336 tys. publikacji, o dotarciu ocenionym na 141 mld potencjalnych kontaktów z tymi informacjami. W opracowaniu wykorzystujemy liczne zestawienia porównawcze, które pozwalają odpowiedzieć na pytanie, które podmioty są przedmiotem największego zainteresowania mediów, i określić ich pozycję medialną względem konkurencji. Ponadto dla każdej z analizowanych marek opracowujemy przekrojowe podsumowanie, charakteryzujące najważniejsze wskaźniki jej medialnego wizerunku – powiedział Sebastian Bykowski, dyrektor generalny Press-Service Monitoringu Mediów.

Mercedes EQS
Mercedes EQS
Szerokie spektrum zastosowanych wskaźników sprawia, że raport TOP MOTO zapewnia przekrojową ocenę skuteczności komunikacyjnej i jej potencjału w przypadku poszczególnych marek. Przekaz został poddany również ocenie jakościowej – pozytywny wydźwięk wzmianek zwiększał siłę medialną marki. Mercedes-Benz osiągnął najlepsze wyniki w aż trzech kategoriach: największa liczba publikacji, największy zasięg publikacji (zasięg określa liczbę potencjalnych kontaktów odbiorców z przekazem medialnym) oraz najwięcej publikacji w mediach motoryzacyjnych. Ponadto marka spod znaku trójramiennej gwiazdy zajęła najkorzystniejszą pozycję w analizie wizerunku marek – dotarła do najszerszego grona odbiorców przy dobrym poziomie wydźwięku.

Wysokie noty za efektywność komunikacji Mercedes-Benz w Polsce to między innymi zasługa spójnego podejścia, licznych lokalnych inicjatyw oraz nieprzerwanej ofensywy w segmentach aut luksusowych oraz elektromobilności – producent systematycznie poszerza swoją gamę pojazdów elektrycznych sygnowanych submarką Mercedes-EQ, a akumulatory do wybranych modeli na prąd oraz hybryd plug-in dostarcza polska fabryka Mercedesa w Jaworze.



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes najlepiej postrzeganą marką? - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes najlepiej postrzeganą marką?Mercedes najlepiej postrzeganą marką?Mercedes najlepiej postrzeganą marką?

Zobacz także

Mercedes klasy C All-Terrain

Mercedes klasy C All-Terrain 2021-08-18

Jeśli nie podoba się wam oferta suvów Mercedesa producent ze Stuttgartu przygotował właśnie ciekawą alternatywę. Chodzi o "uterenowioną" klasę C - model All-Terrain. Za sprawą zwiększenia prześwitu względem konwencjonalnej klasy C kombi o około...
100 najpotężniejszych marek świata

100 najpotężniejszych marek świata 2021-06-23

Firma analityczna Kantar opublikowała cykliczny raport dotyczący stu najpotężniejszych marek świata. To zestawienie firm o największej prognozowanej wartości. Jak na tle konkurencji wypadli producenci z branży motoryzacyjnej? Wyjaśniamy, że...
Mercedes CLS po liftingu. Polskie ceny

Mercedes CLS po liftingu. Polskie ceny 2021-05-05

W polskich salonach Mercedesa można już zamawiać odnowiony model CLS. Ceny auta startują od 288 700 zł. Na taką kwotę wyceniono ”bazowy” model CLS 220 d o mocy 194 KM. W ramach modernizacji czterodrzwiowe coupé zyskało jeszcze bardziej dynamiczny...
Ćwierć wieku Mercedesa SLK

Ćwierć wieku Mercedesa SLK 2021-04-26

Mija właśnie ćwierć wieku od debiutu pierwszej serii Mercedesa SLK. Produkcyjna odsłona SLK – typoszereg R170 - zadebiutowała w kwietniu 1996 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Turynie. Nowy sportowy wóz idealnie pasował do swoich...
Mercedes EQS oficjalnie zaprezentowany

Mercedes EQS oficjalnie zaprezentowany 2021-04-15

Mercedes oficjalnie zaprezentował model EQS. To pierwsza w pełni elektryczna luksusowa limuzyna marki Mercedes-EQ – i samochód, który na nowo zdefiniować ma ten segment pojazdów.EQS jest także pierwszym modelem bazującym na modułowej architekturze...
Ford sam pogada z Mercedesem, BMW i Volvo!

Ford sam pogada z Mercedesem, BMW i Volvo! 2021-02-03

Samochody marki Ford będą udostępniać informacje o mogących nastąpić incydentach związanych z bezpieczeństwem na drogach, aby pomóc w ostrzeganiu użytkowników dróg – nie tylko kierowców Fordów, ale również pojazdów innych producentów.Sstem...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.