chceauto.pl
x
Mercedes i BMW razem!

Mercedes i BMW razem!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-07-09 Opinie
Daimler AG i BMW Group podpisali umowę o długofalowej "strategicznej kooperacji" dotyczącej "wspólnego opracowania kolejnej generacji rozwiązań technicznych dla systemów wspomagania kierowcy i zautomatyzowanej jazdy".

Chodzi o autonomiczną jazdę drogami szybkiego ruchu oraz systemy do autonomicznego parkowania (wszystko do poziomu 4. SAE). Planowane są również dalsze rozmowy na temat rozszerzenia współpracy na wyższe poziomy automatyzacji dla obszarów zurbanizowanych i centrów miast. Współpraca jest otwarta także na innych producentów i partnerów technologicznych, a jej wyniki – na podstawie licencji – będą udostępniane innym producentom OEM.

Kluczowym celem współpracy jest szybkie wprowadzenie na rynek techniki, która od 2024 roku ma pojawić się w systemach aut osobowych dla prywatnych nabywców. Obie firmy będą wdrażać opracowane rozwiązania w swoich seryjnych produktach w sposób niezależny od siebie. Przedsięwzięcie obejmie współpracę ponad 1200 specjalistów, często w mieszanych zespołach. Będą one działać m.in. w Centrum Technicznym Mercedes-Benz (MTC) w Sindelfingen, w Centrum Badawczo-Technicznym Daimlera w Immendingen oraz w Kampusie Jazdy Autonomicznej BMW Group w Unterschleissheim niedaleko Monachium. Ich wysiłki skupią się na opracowaniu skalowalnej architektury dla systemów wspomagania kierowcy (w tym czujników), stworzeniu wspólnego centrum zarządzania danymi, służącego do przechowywania, administrowania i przetwarzania informacji, a także na rozwoju funkcjonalności oraz oprogramowania.

BMW Group i Daimler – wspólnie z firmami Aptiv, Audi, Baidu, Continental, Fiat Chrysler, HERE, Infineon, Intel i Volkswagen – opublikowały białą księgę zatytułowaną „Safety First for Automated Driving” (z ang. bezpieczeństwo przede wszystkim dla zautomatyzonwanej jazdy). Oprócz omówienia wszystkich istotnych metod bezpieczeństwa zautomatyzowanej jazdy na poziomach 3./4. wg SAE w dokumencie tym wprowadzono system wykrywalności, który sięga od głównego celu – zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa niż przeciętny kierowca – aż do indywidualnych celów bezpieczeństwa dla różnych komponentów. Dokument został opublikowany 2 lipca 2019 r.

Daimler AG pracuje nad seryjnymi projektami rozwojowymi nie tylko dla określonych pojazdów na poziomie 3., ale także 4. i 5. W 2019 roku w San José w Dolinie Krzemowej, z udziałem firmy Bosch, rozpocznie się pierwszy pilotażowy program dotyczący pojazdów autonomicznych (poziomy 4./5.) w środowisku miejskim. Tymczasem Grupa BMW pracuje nad wysoce zautomatyzowaną jazdą od 2006 roku. Od 2017 r. prace w tym obszarze zostały skonsolidowane w ramach Kampusu Jazdy Autonomicznej w Unterschleissheim na północod Monachium, a industrializacja rozwiązań technicznych postępuje przy wsparciu partnerów.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

W Polsce liczy się tylko Mercedes?

W Polsce liczy się tylko Mercedes? 2019-01-07

O ile wśród marek popularnych w Polsce niepodzielnie rządzi Skoda, o tyle w zestawieniu producentów premium palmę pierwszeństwa niepodzielnie dzierży Mercedes-Benz. Z opracowanego przez Samar zestawienia wynika, że w ubiegłym roku na polskich drogach...
Najpopularniejsze marki w Polsce w 2018

Najpopularniejsze marki w Polsce w 2018 2018-12-28

Dealerzy zaliczyć mogą mijający rok do udanych. Ze wstępnych podsumowań anno domini 2018 wynika, że rynek nowych samochodów w Polsce rozwijał się w imponującym tempie.O wstępny raport dotyczący mijającego roku w Polsce pokusił się Samar. Z...
BMW Z4 oficjalnie

BMW Z4 oficjalnie 2018-09-19

Na kilka tygodni przed premierą w Paryżu BMW opublikowało najważniejsze informacje dotyczące nowego modelu Z4. Kolejna generacja roadstera ma 4324 mm długości, czyli o 85 mm więcej w stosunku do poprzednika. Szerokość nadwozia to 1864 mm (+74 mm),...
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé

Mercedes-AMG GT 4-door Coupé 2018-09-17

Mercedes-AMG zaprezentował nowy, bazowy, model nowej serii GT. Auto jest o niemal 14 tys. euro tańsze niż - pozycjonowany wyżej - GT 53.Z zewnątrz samochód odróżnia się od mocniejszego GT 53 jedynie plakietką na tylnej klapie. W standardzie...
40 lat ABSu!

40 lat ABSu! 2018-08-30

Równe cztery dekady temu, w końcu sierpnia 1978 roku, firmy firmy Mercedes i Bosch zaprezentowały światową nowość: układ zapobiegający blokowaniu kół w czasie hamowania znany dziś powszechnie pod skrótem ABS. Od końca 1978 r. ABS był...
Nowe samochody. Ile zarabiają producenci?

Nowe samochody. Ile zarabiają producenci? 2018-08-10

Mikroskala nie musi iść w parze z mikro-zarobkami. Dotyczy to zwłaszcza motoryzacji, gdzie kluczem do sukcesu zdaje się być właśnie niewielki, ograniczony poziom produkcji. Profesor ekonomii z niemieckiego Duisburga - Ferdinanda Dudenhöffer –...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.