chceauto.pl
x
Mercedes i BMW razem!

Mercedes i BMW razem!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-07-09 Opinie
Daimler AG i BMW Group podpisali umowę o długofalowej "strategicznej kooperacji" dotyczącej "wspólnego opracowania kolejnej generacji rozwiązań technicznych dla systemów wspomagania kierowcy i zautomatyzowanej jazdy".

Chodzi o autonomiczną jazdę drogami szybkiego ruchu oraz systemy do autonomicznego parkowania (wszystko do poziomu 4. SAE). Planowane są również dalsze rozmowy na temat rozszerzenia współpracy na wyższe poziomy automatyzacji dla obszarów zurbanizowanych i centrów miast. Współpraca jest otwarta także na innych producentów i partnerów technologicznych, a jej wyniki – na podstawie licencji – będą udostępniane innym producentom OEM.

Kluczowym celem współpracy jest szybkie wprowadzenie na rynek techniki, która od 2024 roku ma pojawić się w systemach aut osobowych dla prywatnych nabywców. Obie firmy będą wdrażać opracowane rozwiązania w swoich seryjnych produktach w sposób niezależny od siebie. Przedsięwzięcie obejmie współpracę ponad 1200 specjalistów, często w mieszanych zespołach. Będą one działać m.in. w Centrum Technicznym Mercedes-Benz (MTC) w Sindelfingen, w Centrum Badawczo-Technicznym Daimlera w Immendingen oraz w Kampusie Jazdy Autonomicznej BMW Group w Unterschleissheim niedaleko Monachium. Ich wysiłki skupią się na opracowaniu skalowalnej architektury dla systemów wspomagania kierowcy (w tym czujników), stworzeniu wspólnego centrum zarządzania danymi, służącego do przechowywania, administrowania i przetwarzania informacji, a także na rozwoju funkcjonalności oraz oprogramowania.

BMW Group i Daimler – wspólnie z firmami Aptiv, Audi, Baidu, Continental, Fiat Chrysler, HERE, Infineon, Intel i Volkswagen – opublikowały białą księgę zatytułowaną „Safety First for Automated Driving” (z ang. bezpieczeństwo przede wszystkim dla zautomatyzonwanej jazdy). Oprócz omówienia wszystkich istotnych metod bezpieczeństwa zautomatyzowanej jazdy na poziomach 3./4. wg SAE w dokumencie tym wprowadzono system wykrywalności, który sięga od głównego celu – zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa niż przeciętny kierowca – aż do indywidualnych celów bezpieczeństwa dla różnych komponentów. Dokument został opublikowany 2 lipca 2019 r.

Daimler AG pracuje nad seryjnymi projektami rozwojowymi nie tylko dla określonych pojazdów na poziomie 3., ale także 4. i 5. W 2019 roku w San José w Dolinie Krzemowej, z udziałem firmy Bosch, rozpocznie się pierwszy pilotażowy program dotyczący pojazdów autonomicznych (poziomy 4./5.) w środowisku miejskim. Tymczasem Grupa BMW pracuje nad wysoce zautomatyzowaną jazdą od 2006 roku. Od 2017 r. prace w tym obszarze zostały skonsolidowane w ramach Kampusu Jazdy Autonomicznej w Unterschleissheim na północod Monachium, a industrializacja rozwiązań technicznych postępuje przy wsparciu partnerów.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Pullman - nietypowa histria luksusu

Pullman - nietypowa histria luksusu 2020-03-29

Co łączy Johna Lennona, papieża Piusa XI oraz Casarza Japonii? Oni i wiele innych osobistości, głów państw i prywatnych użytkowników używało limuzyn Pullman Mercedes-Benz. "Pullman” to oryginalna nazwa komfortowych, luksusowych wagonów sypialnych...
Historia benzyny zaczyna się w Niemczech?

Historia benzyny zaczyna się w Niemczech? 2020-03-24

Co łączy ze sobą damski kapelusz, prawo jazdy i figurkę psa z kiwającą głową? To tylko trzy spośród tytułowych "33 dodatków” prezentowanych w ramach stałej ekspozycji Muzeum Mercedes-Benz. Dodatków, które zwracają uwagę gości na...
Opancerzone Mercedesy

Opancerzone Mercedesy 2019-12-25

Mercedes-Benz Guard, czyli spadkobierca tradycji budowania przez niemiecką firmę "opancerzonych" limuzyn świętuje swój jubileusz. Pierwszy tego typu wóz pojawił się w ofercie marki 91 lat temu! Pierwszym samochodem Mercedes-Benz zapewniającym swoim...
Mercedes eSprinter

Mercedes eSprinter 2019-12-25

Mercedes elektryfikuje flotę dostawczaków. Firma ze Stuttgartu zaprezentowała właśnie Sprintera w wersji elektrycznej. Nowy Mercedes-Benz eSprinter ma mieć jak najszerszy zakres zastosowań w logistyce miejskiej. W związku z tym od początku oferowany...
40 lat klasy S W126

40 lat klasy S W126 2019-10-02

Mija właśnie 40 lat od debiutu najbardziej pożądanego Mercedesa klasy S w historii. W 1979 roku na salonie we Frankfurcie zadebiutował Mercedes-Benz Sonderklasse typoszeregu W126. Dziś mało kto pamięta, że auto powstawało w cieniu kryzysu naftowego....
Mercedes-Benz Vision EQS

Mercedes-Benz Vision EQS 2019-09-11

Czy tak wyglądać będzie elektryczna klasa S przyszłości?Producent deklaruje, że mamy do czynienia ze ”studium, które stanowi zapowiedź nowego wymiaru zrównoważonego luksusu”. Wszelkie porównania do elektrycznego wcielenia jednej z kolejnych...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.