chceauto.pl
x

Mazda MX-30 2021

Dostępne silniki

elektryczny

e-Skyactiv
MX-30 to pierwsza w pełni elektryczna, produkcyjna Mazda w historii. Wprawdzie nazwa budzić może skojarzenia z roadsterem MX-5, w tym przypadku chodzi o kompaktowego crossovera! Zbieżność ”imion” była jednak zamierzona. Wzorem MX-5, która stała się synonimem roadstera, nowa MX-30 zmienić ma świat samochodów elektrycznych. W jaki sposób? Kluczem do sukcesu, tak jak w przypadku MX-5, mają być właściwości jezdne. Dla nich poświęcono m.in. zasięg, który – wg producenta – wynosi raczej skromne 200 km. Wg Mazdy z nawiązką pokrywa to jednak wymagania większości europejskich nabywców, których średnie dobowe przebiegi oscylują w okolicach 48 km (takie dane płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie Mazdy na przeszło 12 tys. europejskich kierowców). Pierwszy elektryczny model Mazdy ma 4 395 mm długości, 1 795 mm i 1 570 mm szerokości. Rozstaw osi to 2 655 mm. Umieszczony pod maską elektryczny silnik prądu stałego (synchroniczny) napędza koła przedniej osi. Z przodu pracują kolumny McPhersona. Z tyłu zastosowano belkę skrętną. Niestety – tajemnicą pozostają osiągi. Charakterystyczną cechą karoserii są "szczątkowe" tylne drzwi otwierane "pod prąd". Identyczne rozwiązanie stosowane było przez Mazdę w modelu RX-8. Akumulatory mają pojemność zaledwie 35,5 kWh i chłodzone są cieczą. Cały układ pracuje pod napięciem 355 woltów. Same baterie trafiły do specjalnego przedziału, który chroni je przed skutkami wypadków i dodatkowo usztywnia nadwozie.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS