Mazda 2 to klon Toyoty Yaris, który pojawił się w salonach na początku 2022 roku. Po dwóch latach od premiery debiutuje Mazda 2 po modernizacji, która teraz... ma bardziej wyglądać, jak Mazda.
- Mazda 2 po liftingu. Nadwozie
- Mazda 2 po liftingu. Napęd
- Mazda 2 po liftingu. Wersje wyposażeniowe
- Mazda 2 po liftingu. Ceny
Mazda 2 po liftingu. Nadwozie
Gdy dostaje się gotowy model innego producenta, nie jest łatwo przystosować go do właśnej linii stylistycznej. Nie inaczej jest w przypadku Mazdy 2, po której już na pierwszy rzut oka widać, że jest to po prost Toyota Yaris. W wersji poliftingowej ma to być widać mniej, ale nie oszukujmy się - samą zmianą osłony chłodnicy tego zrobić się nie da.
Mazda 2 po liftingu
Mazda 2 po liftingu otrzymał zmieniony zderzak i właśnie osłonę chłodnicy. Jej kształt faktycznie wygląda teraz trochę jak w innych Mazdach.
Mazda 2 po liftingu. Napęd
Nie ma zmian w zakresie napędu Mazda2 Hybrid (tak brzmi pełna nazwa, Hybrid miał odróżniać Mazdę 2 opartą na Yarisie od wychodzącej z produkcji Mazdy 2 własnej konstrukcji) jest wyposażona w hybrydowy napęd Toyoty.
Mazda 2 po liftingu
Pod maską znajduje się trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³ i mocy 92 KM oraz silnik elektryczny o mocy 59 kW (80 KM). Moc systemowa generowana przez oba silniki łącznie to 116 KM i jest o jedyna wersja napędowa.
Mazda2 przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h.
Mazda 2 po liftingu
Mazda 2 po liftingu. Wersje wyposażeniowe
Zmieniła się gama wypsażeniowa Mazdy 2. Model dostępny jest w pięciu wersjach: Prime-line, Centre-line oraz Exclusive-line, a także Homura i Homura Plus.
Wersja podstawowa – teraz o nazwie Prime-line – posiada m.in. automatyczną klimatyzację, złącze USB-C, bezprzewodową integrację ze smartfonem z Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlaną na wyświetlaczu, który urósł do 9 cali.
Mazda 2 po liftingu
Wersja Centre-line posiada dodatkowo podgrzewane fotele przednie, czujnik deszczu, felgi aluminiowe o średnicy 15 cali oraz cztery dodatkowe głośniki, zapewniające bardziej angażujące wrażenia dźwiękowe.
W poziomie Exclusive wyposażenie Centre-line zostało wzbogacone o automatycznie składane lusterka boczne, 16-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, a także asystenta martwego pola (BSM) i asystenta kontroli parkowania (RCTA).
Mazda 2 po liftingu
W porównaniu z wersją Exclusive, odmiana Homura wyposażona jest dodatkowo o lampy w pełnej technologii LED z przodu i z tyłu oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Auto posiada przyciemniane szyby, w połowie winylowe skórzane fotele, dwustrefową automatyczną klimatyzacja oraz wewnętrzne oświetlenie LED.
Mazda 2 po liftingu
W wersji Homura Plus dodano cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 12,3 cala, większy wyświetlacz multimedialny o przekątnej 10,5 cala, wyświetlacz head-up i system nawigacji. Panoramiczny szklany dach i lusterka w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera są również dostępne w tym modelu.
Mazda 2 po liftingu. Ceny
Polscy dealerzy Mazdy przyjmują już zamówienia na Mazdę 2 po liftingu. Cennik zaczyna się od kwoty 101 900 zł.