chceauto.pl
x
Maserati MC20. Nowy supersamochód

Maserati MC20. Nowy supersamochód

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-09-10 Opinie
Maserati zaprezentowało model MC20. To supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie, który będzie rywalizował z autami Ferrari i Lamborghini.

Maserati MC20
Maserati MC20
Zacznijmy od najważniejszego. Źródłem mocy Maseati MC20 jest nowy 630-konny silnikiem V6 Nettuno, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 2,9 s, do 200 km/h w 8,8 s i prędkość maksymalną ponad 325 km/h.

Opatentowany, w 100 procentach opracowany przez Maserati, silnik korzysta z technologii MTC (Maserati Twin Combustion), innowacyjnego układu spalania, opracowanego przez włoską firmę. Wyewoluował on z technologii komory wstępnej, stosowanej w układach napędowych Formuły 1.

Silnik ma 3 litry pojemności i jest podwójnie doładowany. Maksymalny moment obrotowy wynosi 730 Nm i dostępny jest przy 3 tys. obr/min. Maksymalne obroty jednostki napędowej to 8 tys. obr/min.

MC20 jest wyjątkowo lekki – jego waga wynosi mniej niż 1500 kg, co oznacza, że stosunek masy do mocy to 2,33 kg/KM.

Maserati MC20
Maserati MC20
Całe podwozie zostało wykonane z włókna węglowego i kompozytów, dzięki którym mogła zmniejszyć się waga samochodu oraz pozwoliło to na większą swobodę w projektowaniu form. Włókno węglowe umożliwia tworzenie kształtów niemożliwych do wykonania z metalu tłoczonego, drzwi motylkowe są tego przykładem.

Koncepcyjnie aerodynamiczna konstrukcja MC20 dzieli samochód na dwie części: górną, w której przeważają względy stylistyczne, oraz bardziej techniczną część dolną, oznaczoną kolorem odpowiednio czarnym i karbonowym. W górnej części samochodu kształty odpowiadają przede wszystkim priorytetom estetycznym, a właściwości aerodynamiczne są połączone z liniami opracowanymi przez projektantów, aby osiągnąć wysoką wydajność bez kolidowania z eleganckim nadwoziem.

Maserati MC20
Maserati MC20
Otwory wentylacyjne na masce i te po bokach, które zapewniają wlot powietrza do silnika i chłodzą intercooler, są „naturalnymi” cechami, praktycznie niewidocznymi, gdy patrzy się na samochód pod pewnym kątem. Co więcej, nie ma oczywistych elementów aerodynamicznych. Maserati odznacza się tylko dyskretny tylny spojlerem. Przednie kanały powietrzne zostały zoptymalizowane, tak aby zapewnić wydajną dystrybucję powietrza na chłodnice oraz dolną i górną część samochodu. Szczególną uwagę zwrócono również na prawidłowe zarządzanie przepływami ciepła. Podłoga jest całkowicie zamknięta i była przedmiotem złożonych analiz projektowych, aby zmaksymalizować wydajność aerodynamiczną samochodu.

Jego przód zawiera rozbudowany system generatorów wirów, który jest jeszcze bardziej efektywny dzięki charakterystycznemu garbowi podłogi, która stopniowo unosi się pośrodku, w obszarze na poziomie kół, aby zwiększyć przepływ powietrza.

Maserati MC20
Maserati MC20
Kanał odpowietrzający w obszarze za przednim kołem zaczyna się w pobliżu punktu, w którym garb osiąga największe rozmiary i biegnie wzdłuż boku, generując znaczne obciążenie pionowe w linii z przednią osią w wyniku wydmuchiwania powietrza przepływającego od dołu i nadkola.

Kanały powietrzne w progach drzwi, zlokalizowane bezpośrednio przed tylnymi kołami w strefie z naturalnym nadciśnieniem, umożliwiają niezbędny przepływ powietrza przez komorę silnika bez uderzania o opory.

W tylnej części podłogi samochodu znajduje się duży dyfuzor z kanałami o różnej głębokości i zoptymalizowanymi spojlerami pionowymi, które wykorzystują różnice ciśnień między różnymi sekcjami do generowania wirów i pobudzania przepływu powietrza.

Maserati MC20
Maserati MC20
W MC20 zastosowano system multimedialny nowej generacji MIA (Maserati Intelligent Assistant). Jego sercem jest system operacyjny Android Automotive.

MIA to dwa ekrany wewnątrz samochodu, cyfrowy zestaw wskaźników i centralny wyświetlacz, które mają podobny kształt i rozmiar. Cyfrowe zegary oparto o ekran 10,25 cala z wyświetlaczem TFT. Centralny dotykowy wyświetlacz również ma przekątną 10,25 cala.

Znakiem czasów jest, że Maserati MC20 będzie dostępne również z napędem... elektrycznym. W takim samochodzie, przy zasięgu ponad 380 km, prędkość maksymalna wyniesie ponad 310 km/h. Przyspieszeniu od 0 do 100 km/h to 2,8 s, a do 200 km/h - 8,4 s.

Maserati zdradziło również, że MC20 będzie dostępne jako kabriolet.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Maserati MC20. Nowy supersamochód - GALERIA ZDJĘĆ

Maserati MC20. Nowy supersamochódMaserati MC20. Nowy supersamochódMaserati MC20. Nowy supersamochódMaserati MC20. Nowy supersamochódMaserati MC20. Nowy supersamochódMaserati MC20. Nowy supersamochódMaserati MC20. Nowy supersamochódMaserati MC20. Nowy supersamochódMaserati MC20. Nowy supersamochód
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.