chceauto.pl
x
Maserati MC20 Cielo. Nowość bez dachu

Maserati MC20 Cielo. Nowość bez dachu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-05-25 Opinie
Maserati MC20 Cielo to nowy supersportowy kabriolet. Jak rozwija się nazwa tego modelu? MC to skrót od Maserati Corse („Wyścigi”), 20 odnosi się do roku 2020, który rozpoczął nową epokę w historii marki, a Cielo („niebo”) podkreśla fakt, że jest to model stworzony dla przyjemności z jazdy pod gołym niebem – przy zachowaniu wszystkich przywilejów odmiany coupé.

Maserati MC20 Cielo
Maserati MC20 Cielo
Cechą szczególną tego pojazdu jest składany szklany dach. Okno dachowe jest elektrochromowe, a przepuszczalność światła można natychmiast zmienić za dotknięciem przycisku na centralnym ekranie – i wybrać przeźroczystość lub nieprzeźroczystość. Jest to możliwe dzięki wykorzystania dyspersyjnego polimeru ciekłokrystalicznego (PDLC). Dach cechuje się również wysokim poziomem izolacji termicznej oraz szybkością otwierania i zamykania – operacja w jedną lub drugą stronę trwa zaledwie 12 sekund.

Maserati MC20 Cielo
Maserati MC20 Cielo
Opracowany w Laboratorium Innowacji Maserati i produkowany w historycznej fabryce przy Viale Ciro Menotti nowy spyder – podobnie jak wersja coupé – jest w 100 proc. „made in Italy”.

MC20 Cielo waży zaledwie 65 kg więcej niż coupé (1540 kg). To rezultat skrupulatnej, precyzyjnej pracy na poszczególnych etapach projektowania. Oprócz wyjątkowego stosunku masy do mocy podwozie z włókna węglowego (takie samo dla wszystkich trzech zaplanowanych konfiguracji: coupé, spydera i przyszłej wersji elektrycznej) gwarantuje wysoką sztywność skrętną.

Maserati MC20 Cielo
Maserati MC20 Cielo
Samochód jest napędzany dokładnie tym samym silnikiem Nettuno V6 o mocy 630 KM i 730 Nm, co coupe. Cielo rozpędza się do 100 km/h w czasie wynoszącym „około” 3 s, czyli niemal w tym samym tempie co auto z nadwoziem zamkniętym (2,9 s). 200 km/h pojawia się na liczniku po 9,2 s (o 0,4 s później niż w coupe).

Maksymalna prędkość Maserati MC20 Cielo to 320 km/h.

Maserati MC20 Cielo
Maserati MC20 Cielo
Nadwozie samochodu zostało opracowane podczas testów w tunelu aerodynamicznym, które przeprowadzono zarówno z otwartym, jak i zamkniętym dachem. Tu nic nie jest zbędne – wszystko ma swoją funkcję. Jedynym ustępstwem na rzecz efektu „wow” są unoszone do góry drzwi, tak jak w supersportowym samochodzie MC20. Zapewniają one znacznie łatwiejszy dostęp do kabiny i ułatwiają wysiadanie, a także eksponują karbonowy kokpit i całkowicie odsłaniają przednie koło samochodu.

Maserati MC20 Cielo
Maserati MC20 Cielo
Maserati MC20 Cielo, mimo nastawienia na sport, jest doskonale wyposażone. Oprócz czujników parkowania, kamery cofania i monitorowania martwego pola dostępnych w MC20 od roku modelowego 2022 nowy spyder posiada autonomiczne awaryjne hamowanie, informacje o znakach drogowych oraz zestaw kamer 360°.

Na życzenie MC20 Cielo może posiadać nagłośnienie Sonus faber High Premium. Samochodowy system audio z MC20 Coupé, nagrodzony przez EISA, został specjalnie zoptymalizowany pod kątem wyjątkowych potrzeb akustycznych i aranżacji kabiny spydera.

A za zarządzanie wrażeniami z jazdy odpowiada system multimedialny Maserati Intelligent Assistant (MIA) z usługami Maserati Connect.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Maserati MC20 Cielo. Nowość bez dachu - GALERIA ZDJĘĆ

Maserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachuMaserati MC20 Cielo. Nowość bez dachu

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS